Sinds SSD loopt alles vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een Samsung EVO 850 250GB gekocht en vandaag ontvangen en in mijn computer gemonteerd. Oude HDD geformatteerd en op de SSD Windows 10 geïnstalleerd. Ik heb nu al 4 keer gehad dat mijn hele systeem vast stond. Ik heb dit in de gaten gehouden door Taakbeheer open te laten staan en zie hier duidelijk, zodra de computer vastloopt, dat de SSD naar de 100% Actieve tijd gaat en dit houdt altijd precies 1 minuut aan. Dan werkt alles opeens weer. De muis kan ik altijd nog gewoon bewegen. Hiervoor had ik een SSD van mijn broer erin gemonteerd, maar bij deze deed hij het ook af en toe. Deze gaf ook veel BSOD's. Dit had bijna iedereen met de Crucial M4. Ik geloof daarom ook niet dat het aan mijn computer ligt?

Wat kan dit zijn? Hopelijk niet de SSD defect?

Specificaties computer:
Moederbord: MSI 970A-G43 (Ook net nieuw)
Processor: AMD Phenom II X4 955 3200 MHz
Geheugen: #1: Kingston DDR3 2GB PC3-10700 (667MHz) | #2: Corsair DDR3 4GB PC3-10700H (667 MHz) | #3: Corsair DDR3 4GB PC3-10700H (667 MHz) | Totaal: 10 GB
Hardeschijven: Samsung SSD 850 EVO 250GB | WDC WD1003FZEX-00MK2A0 ATA Device IDE
Videokaart: ATI Radeon HD 5770 1GB
Windows: Windows 10 Pro

Alvast bedankt.

EDIT:
Geprobeerd:
2GB stick eruit gehaald namens iemand
Energiebeheer op Hoge Prestaties gezet + Snel opstarten uitgeschakeld
BIOS is geüpdatet naar de laatste versie
Geen dumpfiles bij WhoCrashed
SATA kabel veranderd

Oplossing:
SATA operation modus (Of zoiets) in BIOS van IDE op AHCI gezet.

Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens die 2-gig verwijderen en 8gig-dualchannel draaien. Laat ook je andere harddisk er eens uit. Het feit dat de SSD 100% loopt kan betekenen dat de SSD niet goes is, maar ook dat iets anders op je DMA controller de boel volledig bezet houdt.

Ik zou eerst eens die 2-gig verwijderen en 8gig-dualchannel draaien. Laat ook je andere harddisk er eens uit. Het feit dat de SSD 100% loopt kan betekenen dat de SSD niet goes is, maar ook dat iets anders op je DMA controller de boel volledig bezet houdt.
De 2GB stick er net uitgehaald. Maar maakt dit wel uit dan? (Aangezien ik nooit eerder problemen heb gehad hiermee in 1~2 jaar) Mijn andere HDD moet erin blijven zitten, aangezien hier de helft van mijn pc opstaat.

Versie van BIOS is: "BIOS Date: 03/28/13 16:31:10 Ver: 04.06.05, versie V10.3" Aangezien ik de versies (A.5) nogal vaag vind, heb ik geprobeerd gewoon te updaten, maar ik kan geen updates uitvoeren krijg ik als melding.

En voor de WhoCrashed:
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

Computer name: EDWINW10
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 10240
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: MS-7693, MSI, 970A-G43 (MS-7693)
CPU: AuthenticAMD AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor AMD586, level: 16
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 10699907072 bytes total

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No valid crash dumps have been found on your computer

Conclusion

Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk heb je een ander MSI moederbord, zoek hem zelf eens op.

En na een bsod zou dat tooltje wel iets zien vermoed ik.

Vermoedelijk heb je een ander MSI moederbord, zoek hem zelf eens op.

En na een bsod zou dat tooltje wel iets zien vermoed ik.

Het is de MSI 970A-G43. En de BSOD's waren er door de andere SSD die ik had: Crucial M4. Maar aangezien iedereen daarmee problemen had, geloof ik niet dat het aan mijn computer ligt. Deze BSOD's stonden op mijn vorige besturingssysteem uiteraard en daarom zijn hier geen error's meer van omdat deze Windows clean installed is.

EDIT:
Zojuist weer vastgelopen en WhoCrashed geeft weer geen dumps weer. En de verwijdering van de 2GB stick had dus ook geen nut.

Laatst bewerkt:
Die versie 10.3 komt helemaal niet voor in die link over dat bord......

Kijk eens in de logboeken of daar iets over een fout staat.

Die versie 10.3 komt helemaal niet voor in die link over dat bord......

Kijk eens in de logboeken of daar iets over een fout staat.

Inderdaad, vaag hé? :') Welke van de weet ik hoeveel erin staan? (In C:\Logs of C:\Windows\Logs ?)

EDIT: BIOS geüpdate, kijken wat hij nu doet.
EDIT2: BIOS update werkte dus niet. Wat mij wel opvalt in broncontrole, is dat zodra de SSD vast komt te staan, dat "C:\Users\Edwin xxxxxx\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache\data_3" bovenaan in de lijst staat. (gesorteerd op "Totaal (bytes\sec.)")

Laatst bewerkt:
Dan zou ik eens beginnen met Chrome te verwijderen, register opschonen en een andere, alternatieve browser proberen als je Edge niks vindt ( Firefox of Opera bijv ) en eens kijken wat er dan gebeurd.
Chrome wil ik voor geen goud op m'n systeem hebben , maar dat is persoonlijk uiteraard, omdat mij opvalt dat veel gebruikers met Chrome zich op div. Antivirus-fora melden met problemen veroorzaakt door adware, malafide plugins etc.
De browserkeuze is uiteraard volledig aan jezelf, ik doe hier alleen een voorstel.

Heb je de drivers van je moederbord e.d. überhaupt wel geïnstalleerd?

Chrome is mijn lievelingsbrowser en kan ik niet missen. Ik vind alle andere browsers bagger, maar ga het wel testen. De computer liep gisteren 5 keer in 15 minuten vast toen ik op Chrome bezig was met Google Maps. Met FireFox liep niets vast, dus het lijkt wel degelijk erop dat Chrome het is. Alle moederbord drivers zijn geïnstalleerd ja.

EDIT: Het gebeurt niet alleen bij Chrome, maar wel het meeste bij Chrome + Google Maps, maar is dus niet het probleem. SATA kabeltje ook al veranderd maar ook niks.

Laatst bewerkt:
Ik heb de SSD in 2 andere computers gemonteerd en hier deed deze het wel. Ik heb elk onderdeel 1 voor 1 'vervangen' voor een andere en uiteindelijk ben ik er uit gekomen. Het probleem was het moederbord. Mijn oude moederbord deed het dus wel goed. Even later vroeg een vriend aan mij of ik de SATA operation modus (Of zoiets) in BIOS wel op AHCI had staan. En nee, deze stond op IDE. Dit was dus het probleem. Ik heb al een tijdje geen problemen meer gehad, dus denk ik dat het nu opgelost is. Als de problemen terugkomen zal ik het topic weer op onopgelost zetten.

Allemaal bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan