Singeltjes op PC overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

COMPUTERMAN

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Hallo

Wil mijn oude muziek nu eens op PC zetten.
Wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb.
Merk [Naam] en artikel ].
Wil als het kan gaan werken en afspelen met XP zijn media player , en WAV bestanden.

vrgr Harry

PS kan je ook rechtstreeks van pickup af de media player vullen met muziek ?

Laatst bewerkt:

Ja dit kan wel met het goede kabeltje. overigens is het verstandig om een voorversterkertje te nemen. Die verkopen ze bijvoorbeeld bij plentypart.

Om gewone cd's om je computer op te nemen kun je het programma CDEX gebruiken.

opnemen singles en cassettes naar Mp3

Pickup, snoer naar versterker, uitgang versterker din plug naar tulp plug
ingang computer opname programma music cleaning lab voorbeeld, of gold wave ik gebruik wavelab en dan geluid nivo controleren de uitslag en mooi beginnen en eind maken ,omzetten naar mp3 96 kb / sec

die in een mp3 dir weer onderverdelen vocaal instrumentaal, jingle, reclame
dan winamp 280 zoeken en de list laden met de Mp3 dir
dan druk toets J type cats komen alle cats in beeld klik er een aan en spelen
En mooie Jukebox

mvr gr Jac

Laatst bewerkt:
Hallo

Wil mijn oude muziek nu eens op PC zetten.
Wie kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb.
Merk [Naam] en artikel ].
Wil als het kan gaan werken en afspelen met XP zijn media player , en WAV bestanden.

vrgr Harry

Hoi mijn naam is Huub

met versterker en een een programa van audacity gaat dat prima.
Auda city is gratis
download het program vanaf audacity .sourceforge.net

Ik gebruik het programa al een hele tijd en ben er erg tevreden mee.

Ik hoop dat ik je er mee geholpen heb.

groedjes

Huub

Als je er wat geld voor over hebt is Steinberg Clean een perfect programma, het haalt de tikken en krassen er [zoveel mogelijk] uit en verhoogt daarnaast de dynamiek tot CD niveau wat een geweldig resultaat oplevert!

Steinberg heeft een "kit" met een super RIAA voorversterker waarmee je de platenspeler direct aan de line-in van je PC kunt hangen......

Laatst bewerkt:
Die cleaningstuff haalt ook veel van het geluid weg, vind het puur zonde. Een platenwasser is een goedkopere èn betere aanschaf. Disco antistat, 45 euro bij de conrad.
Of, helemaal feillos, je platen nat draaien. Is niet goed voor je platen, maar als je ze hierna toch nooit meer gaat draaien is dat de ideale oplossing. Hoe je het doet?
1. Spiritus op de plaat laten druipen tot 'ie helamaal nat is
2. Opnemen maar!
Maargoed, daarna klinkt de plaat niet meer totdat je hem 10x gepoetst hebt.

Wat je moet doen
1. Platenspelertje aan de phono ingang van de versterker
2. Uitgang van de versterker (tape-out, tape-rec of line-out) naar je computer met een velroopkabeltje. Als je bij de winkel zegt wat je wil doen, hebben ze zo'n kabeltje wel.
3. Versterker op 'phono' zetten en dan is alles goed aangesloten!

Als je geen losse versterker meer hebt, zijn er prima phono voorversterkertjes te kopen. De pick-up kan niet direct aan de PC. Het uitgangssignaal van een platenspeler is nameljik véél te laag om door de PC opgepikt te worden. Een voorversterker móét dus, kan niet anders. Overigens kun je op elke straathoek of rommelmarkt gewoon een standaard versterker kopen. Kost vaak niet meer dan 10 euro. Als 'ie maar een phono-ingang heeft is het goed :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan