Single Channel Memory Mode, Dual Channel Memory Mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0151

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Hallo mensen,

Ik heb eergisteren 2 nieuwe modules gekocht, 2 x 512 MB DDR1 (DDR SDRAM) CORSAIR 400 Mhz pc3200 (met hoesje eromheen)
Nou is het zo, ik had al 2 x 512 MB DDR1 (DDR SDRAM) CORSAIR 400 Mhz pc3200 (zonder hoesje eromheen) in mijn pc zitten,
En op mijn moederbord zitten 4 sloten, maar er staat ook op mijn moederbord Dual Channel.
Dus ik heb alle modules in mijn computer kunnen pluggen, en ze werken perfect.
Maar, als ik boot staat er: Single Memory Mode. Terwijl dat eigenlijk Dual Memory Mode moet zijn.

Nouw is er iemand en die heeft mij verteld dat ik 1 module van de corsair Met hoesje in de 1ste slot moet doen en dat ik dezelfde van die ook in de 3de slot moest doen, en crosair zonder hoesje in de 2de slot en 4de slot.

Maar dit heeft niet gewerkt, ik heb het ook andersom gedaan maar ik krijg nog steeds Single Memory Mode.
En ik heb ook BIOS gereset maar dat had ook geen nut.

Want ik snap gewoon niet hoe je die DIMSS/modules moet plaatsen om Dual Channel te krijgen.

moederbord: ASrock s939DUAL-SATA2

Ik hoor het graag van jullie!

Dit is wat ik uit je handleiding gehaald heb:
attachment.php

Zijn je geheugen modules allemaal identiek?

Bijlagen

• memory.jpg
    memory.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 218
Ja 2 zijn gelijk en die andere 2 zijn gelijk aan elkaar, maar ik snap mijn handleiding niet wat daarin staat daarom post ik het hier, dus hoe zou ik ze moeten plaatsen?

Wat ik van je handleidng begrijp, moeten ze alle 4 gelijk zijn aan elkaar om de Dual-channel funktie met 4 sloten te kunnen gebruiken.

Ja ze zijn ook allemaal gelijk aan elkaar.
De chipset en de 184-pins. pc3200 DDR SDRAM ( alleen de eerste 2, die ik al had heeft een mooi corsair hoesje maar de andere 2, die ik nieuw heb gekocht, niet.)

Dan kan er nog verschil tussen de modules zitten. Die aansluiting opzich zal goed zijn, anders kon je ze niet eens plaatsen.
Het verschil kan in de chips/timmings zitten.

hmmmmmm :( barst,,
dual channel is 10x sneller dan single channel :'(

Heb ik een keer Dual Channel mobo en dan heb ik alsnog geen Dual Channel mode.. :(

Maar is er een andere manier om dit probleem op te lossen?
of is er echt zoeits van: Het kan niet opgelost worden.

Want er is natuurlijk geen zekerheid dat ze helemaal van elkaar verschillen, het zijn wel beide corsair, en ze zijn beide ook pc3200 DDR1 (DDR SDRAM) 184-Pins 2x 512 mb
ik zou niet weten wat het verschil kan zijn?:|

Kijk eens naar de specificaties(CL,RAS/CAS), daar zit het verschil in.

Ik kan bij de nieuwe van mij dit vinden ( als alle info ):

Corsair 1 GB Value Select Kit PC3200 DDR SDRAM

Merk Corsair
Type VS1GBKIT400
Geheugen 1024 MB
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
Type geheugen DDR
Snelheid PC3200
Samenstelling 2x64Mx64
Geverifieerde snelheid 400 MHz

En bij die oude, die ik al had (als alle info ):

Corsair TWINX 1024-3200C2PT 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2

Soort DDR SDRAM
Snelheid PC3200, 400 MHz
Aantal pins 184 pins
ECC non-ECC
Uitvoering Retail
Bijzonderheden Kit of 2
Cas 2
Grootte 1024 MB

Kijk een naar het type/nr op de geheugenchips, van die reepjes, die moeten gelijk zijn, en bij dit bord, moeten ze allemaal gelijk zijn, voor dual-channel, verkoop je oude 2, en schaf hetzelfde setje aan.

Weetje zeker dat dat het verschil is?
Want eerlijk gezecht ben ik er nog niet zo van verzekerd, maargoed ik vertrouw jullie dus loop ik morgen naar de winkel en vraag ik of ik ze mag inleveren en mijn geld terug mag krijgen wegens verkeerd product.

Zal ik dat doen?

Hoe bedoel je type/nr? kun je een voorbeeld geven?

Gewoon op die chips kijken.:confused:
Enne, neem ze allemaal mee, en leg het uit.

Overigens bestaat geluk en pech niet, alleen als je erin geloofd, zoals zoveel dingen.:cool:
Wel een typisch geval van, jammer.:eek:

Maar, er valt niet veel te zien op die chips alleen dat de ene TWINX is en dat de andere een VALUE ding stikkertje heeft.

Op die chips zelf, daar staan altijd het merk en nummer op, hoor, maar bij de nieuwe, zit een heatspreader op, toch?

ik snap echt niet wat je bedoelt met headspreader en nummertjes.
zal ik maar gewoon naar de winkel gaan en het netjes uitleggen, want volgens mij valt hier toch niks aan te vernaderen.

Slotje mag er wel op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan