SinglePlayer Call of Duty1 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodojo

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
110
Hallo,

Heeft iemand misschien enig idee waarom de singleplayer van 'Call of Duty 1' en 'Call of Duty:United Offensive' (PC, Windows Vista) niet bij mij meer opstarten? Het rare is is dat MultiPlayer het wel gewoon doet. Verder deed ie het vroeger(nog minder dan een jaar geleden) wel gewoon en ik had ook geen last van dingen die niet werkten of verkeerd waren.
Alle andere Call-of-Duties starten wel gewoon op.
Wat gebeurd er precies?
Als ik de CD-rom in m'n laptop stop hoor je hem wel draaien, maar het begint niets op te starten.
Zodra ik het programma vanuit 'Program Files' opstart, gebeurd er ook niets. Zodra ik de CD-rom eruit haal krijg ik de melding (van Call of Duty) dat de CD-rom er niet in zit.
Als ik de inhoud van de CD-rom wil bekijken en op de schijf op rechtermuisknop klik, dan begint 'Deze Computer' te hangen zeg maar. Dus daar heb ik ook niets aan.

Het lijkt er dus haast op dat het aan de CD-rom ligt, maar naar mijn weten is de CD-rom niet beschadigd ofzo.
Iemand enig idee? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Kun je de cd in een andere pc/laptop wel gewoon openen?
 
Ik heb het net even getest en op een andere computer kan ik het wel gewoon openen.
 
Werken andere CD-ROM's wel in je computer?
 
Dat heb ik nog niet getest, maar nu je dat zegt weet ik dat andere spellen het ook niet deden. Hoewel de CD-roms van Call of Duty 2 en hoger het wel gewoon doen.

Kan het zijn dat de CD-driver kapot ofzo is?
 
Welke versie van COD 2 heb je, de CD- of DVD-ROM versie? Als je de DVD-ROM versie hebt en die werkt is het mogelijk dat je drive kapot is en alleen nog maar DVD-ROM's kan lezen. Probeer eens een paar andere CD-ROM's af te spelen.
 
ik hat hetbzelfde prob maar ik heb no-cd crack er op gezet weet aleen niet zeker meer in welke map die crack moest.
je kan eens kijken bij *knip* aar hebben ze ALLE cracks voor games inc trainers mocht je die willen.
hoop dat het beetje helpt.
zo niet...

*knip*!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou ook te maken kunnen hebben met een vieze lens in de speler of krassen op je schijf.
 
Welke versie van COD 2 heb je, de CD- of DVD-ROM versie? Als je de DVD-ROM versie hebt en die werkt is het mogelijk dat je drive kapot is en alleen nog maar DVD-ROM's kan lezen. Probeer eens een paar andere CD-ROM's af te spelen.

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat het dit is. COD2 is DVD-ROM en COD1 is CD-ROM. Bovendien, alle C(O)D's die het doen zijn DVD-ROM's. Hoe zou ik de desbetreffende driver kunnen 'repareren'? Kan ik hem dan ergens downloaden ofzo?
 
Als dat het geval is is het niet softwarematig op te lossen, maar zul je nieuwe hardware moeten halen.

Wat ook een optie is, en eerder genoemd, is om een no-cd crack te gebruiken. Hiermee heb je geen cd meer nodig om je spel op te starten.
Helaas mogen we je niet verwijzen naar zo'n crack, dus zul je zelf moeten googlen. Pas wel op voor sites met kwade bedoelingen!
 
Ok, thanks. Ik ga wel kijken wat het zal worden. Bedankt voor de info i.i.g.!
 
Hoe zou ik de desbetreffende driver kunnen 'repareren'? Kan ik hem dan ergens downloaden ofzo?

Ik had het niet over driver maar drive ;)

Volg de aanbevolen suggesties op en probeer eerst de lens schoon te maken en wat andere CD-ROM's te testen. Werkt dat niet, dan kun je het beste een nieuwe DVD-ROM speler/brander kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan