sirene piepjes na inbouwen moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

1963Paul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Met mijn oude moederbord startte mijn pc niet meer op. Via i-net eenzelfde moederbord gekocht. (processor en koeling waren al op het moederbord aanwezig).
Geïnstalleerd, echter bij het aanzetten van de pc hoor je na een 5 tot 10 seconden sirene-achtige piepjes.
Betreft een Asus P4B266 moederbord. Lampje op moederbord geeft groen. CPU koeling draait, alle stekkers zitten er goed in, de fan van de videokaart doet het ook. Op diverse internetforums zag ik staan dat het misschien met de koeling te maken zou kunnen hebben. Maar omdat de CPU fan draait weet ik niet zeker of dat ook het geval is.
Monitor is aangesloten, echter pc geeft geen signaal door richting de monitor.
Is het misschien een idee om de CPU koeling eraf te halen, nieuwe pasta erop en dan weel vastzetten?
Heeft iemand misschien de oplossing?
Alvast reuze bedankt!

Kan je die piepjes precies beschrijven, want dat is de foutmelding;)

De piepjes gaan net als een sirene. 1 - 2 - 1 - 2 - 1 - 2 en blijven doorgaan. Lampje Hard disk (aan de voorkant van de pc) brandt niet.

De piepjes gaan net als een sirene. 1 - 2 - 1 - 2 - 1 - 2 en blijven doorgaan. Lampje Hard disk (aan de voorkant van de pc) brandt niet.

dan heb je waarschijnlijk de stekkertjes niet goed aangesloten op je moederboord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan