sis648

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Ik heb een Giga-Byte GA-SG800 Mobo (zie systeemknop)

Sisoft sandra probeert me wijs te maken dat dit mobo Dual procesor ondersteunt.

Aangezien ik het systeem zelf in elkaar geschroeft heb weet ik dus zeker dat het mobo maar 1 cpu aankan.

Mijn vraag is nu : is de sis648 Northbridge zelf, wel compatible met 2 cpu's? (op een ander mobo natuurlijk)

Eerlijk gezged heb ik steeds minder vertrouwen in Sisoft.

Maar misschien heb ik ongelijk en heeft sisoft wel gelijk.

Al vast bedankt

Het enige wat ik nog min of meer vertrouw in Sandra is de memorybench en het stroomverbruik van de CPU. De rest is vaak dikke onzin, dat is nu weer eens bewezen.

sis648 en sisoft

Hmm, Sandra is idd. een bagger programma geworden als ik jullie zo hoor.

Aida32 is wat dat betreft de betere keuze.

In ieder geval bedankt voor juliie reacties.

Wat mij betreft 'niet geworden' de allereerste keer dat ik het gebruikte, wist sandra te melden dat er een 386dx33 processor op m'n moederbord zou zitten en dat terwijl ik toendertijd net zo vreselijk trots was op m'n Pentium 90. Dus toen al niet echt betrouwbaar.

de geheugenbenchmark die erin zit is goed, maar voor de rest een enorm brak programma. Ik heb een MPS versie 1.1 (whatever it may be) en Sisoft geeft doodleuk de tip: Consider a BIOS upgrade because your MPS version is older than 1.04

Wat vind je trouwens van een P4 1800 met Hyperthreading :cool:

Geplaatst door meelman

Wat vind je trouwens van een P4 1800 met Hyperthreading :cool:
Wat dat betreft kan je Sandra niet echt in gebreke stellen: elke P IV met Northwood core heeft HyperThreading aan boord. Het probleem is dat het enkel op de 3.06 en de versies met 800 FSB is ingeschakeld.

Geplaatst door Steve
Wat dat betreft kan je Sandra niet echt in gebreke stellen: elke P IV met Northwood core heeft HyperThreading aan boord. Het probleem is dat het enkel op de 3.06 en de versies met 800 FSB is ingeschakeld.
goh, weer wat geleerd. Zeker weinig kans op het aanzetten van deze functie...

Geplaatst door meelman

goh, weer wat geleerd. Zeker weinig kans op het aanzetten van deze functie...
Inderdaad weinig kans. Er zijn wat experimenten bezig die het interne CMOS van de CPU wijzigen, maar een echte doorbraak is er niet.

en als je het al aan kunt zetten moet je moederbord het ook nog eens ondersteunen...

Dat is tegenwoordig geen probleem, elke recente chipsets ondersteunt HT.

/offtopic ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan