Site als hotmail/outlook & Google maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaComputer

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2013
Ik ben van plan om een soortgelijke site als hotmail/outlook en een soortgelijke Google/Yahoo te maken, maar ik een duwtje in de juiste richting nodig, aangezien ik de trucjes wat ben verleerd.

Vroeger programmeerde ik veel (toen ik klein was) en maakte ik al veel php/html websites en kon ik goed overweg met CMS's. Maar aangezien Hotmail/Outlook, Google/Yahoo toch ander koek is ben ik nieuwsgierig hoe je zo'n site nou in elkaar zet. Ik vraag niet om iemand die het kant en klaar voor mij voorlegt, maar een duwtje in de juiste richting waar ik nou echt mee moet beginnen... met welke codetaal etc..

Zeg maar de basisprincipes etc

- html + css ( looks )
- cms ( eigen maken? )
- jQuery / Javascript : voor de looks / functionaliteiten.
- mailfuncties
classes :
- mail ophalen
- mail versturen
- login + registratie

dr komt natuurlijk 600x zoveel meer bij kijken.
Maar op het bovenstaande kwam ik ff zo 1,2,3 uit.

Succes

- html + css ( looks )
- cms ( eigen maken? )
- jQuery / Javascript : voor de looks / functionaliteiten.
- mailfuncties
classes :
- mail ophalen
- mail versturen
- login + registratie

dr komt natuurlijk 600x zoveel meer bij kijken.
Maar op het bovenstaande kwam ik ff zo 1,2,3 uit.

Succes

Hmm hoe noemen ze het email ontvangen/verzenden dus het pop3 en smtp gedeelte? En wat is Jquery en Javascript precies ? Is daar meer over te vinden om ermee te werken? Niet leren maar gebruiken.

Ik dacht dat je voor de looks en site gewoon PHP kon gebruiken of een simpel CMSje.
? Zelf een CMS maken kan ik niet? Ik wil het wel maar ben nog iets amateuristisch ervoor maar wil het wel.. kan je erbij helpen qua info?

Ik raad je aan om smtp te gebruiken, indien je server het ondersteund. Voor SMTP zijn al genoeg mensen die er een classe voor hebben geschreven dus dat is even opzoeken op t internet en een beetje aanpassen dan hoort dat te werken.

jQuery is bijvoorbeeld voor een slider op je pagina of een button bv te laten invliegen / een mooie hover etc etc.
Je kan ongelovelijk veel met jQuery, misschien leuk om een keer wat dingen er mee te proberen.

Ik bedenk me nu eigenlijk waarom je uberhaupt een cms systeem nodig hebt?
Jij bent als het goed is de enige die de website hoeft aan te passen en dit kan je inprincipe prima doen zonder cms systeem.
Je kan bijvoorbeeld een template kopen / downloaden voor de looks, maar als je dit zelf helemaal wilt maken moet je toch de enige kennis van html / css weten.

Voor de werking van de website (ophalen van mails etc) heb je php nodig.
Met php kan je niet de looks vd website maken.

Ik raad je aan om smtp te gebruiken, indien je server het ondersteund. Voor SMTP zijn al genoeg mensen die er een classe voor hebben geschreven dus dat is even opzoeken op t internet en een beetje aanpassen dan hoort dat te werken.

jQuery is bijvoorbeeld voor een slider op je pagina of een button bv te laten invliegen / een mooie hover etc etc.
Je kan ongelovelijk veel met jQuery, misschien leuk om een keer wat dingen er mee te proberen.

Ik bedenk me nu eigenlijk waarom je uberhaupt een cms systeem nodig hebt?
Jij bent als het goed is de enige die de website hoeft aan te passen en dit kan je inprincipe prima doen zonder cms systeem.
Je kan bijvoorbeeld een template kopen / downloaden voor de looks, maar als je dit zelf helemaal wilt maken moet je toch de enige kennis van html / css weten.

Voor de werking van de website (ophalen van mails etc) heb je php nodig.
Met php kan je niet de looks vd website maken.

Ik zat zelf te denken aan een overbrugging.. dus dat je via de site inlogt op 1 van je mailaccounts (providermail, hotmail, gmail etc) i.p.v. een registratie op de site. En dat je dus na de inlog doorgelinkt wordt, maar dan met je eigen mailaccount.

Maar die functionaliteit... hoe maak je die?

Laatst bewerkt:
Dat maak je met behulp van php.
Ophalen van de mail en versturen is makkelijk want daar staan al zat voorbeelden van op internet. De overige functies moet je handmatig maken met php

Dat maak je met behulp van php.
Ophalen van de mail en versturen is makkelijk want daar staan al zat voorbeelden van op internet. De overige functies moet je handmatig maken met php

Hoe bedoel je? En zijn daar geen standaard losse scriptjes voor? Bovendien dacht ik zelf ook iets aan Oauth.

Ik denk dat google geen php gebruikt maar python om al hun apps
te draaien

gr,
Maxim

zal me zelf niet verbazen als outlook/google zelfs in C++ schrijven met pre-compiled sources. Dat is meteen veel sneller en minder zwaar voor de server.

Het valt me op dat niemand hier de vraag stelt waar de data opgeslagen gaat worden. Wat wordt de mail store.
Natuurlijk moet deze database gevult gaan worden met data en daarvoor moet je SMTP en POP3 gebruiken, maar het lijkt me niet handig om dat in php te doen en vanuit een brwoser te gaan draaien.
Je gebruikt php om de gebruiker toegang te geven tot zijn mailbox/agenda/contacten maar je hebt webservices nodig om constant de mail op te halen en te ontvangen. (listener)
Is nogal een onderneming. En er bestaan veel programma's die ook open source zijn. Klinkt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden.
M.

Als je wil dat er een schil komt om een bestaand systeem heen. Maak je het jezelf nog moeilijker. Als jij de gebruikers gegevens laat invoeren op jouw site, dan moet je ze doorsturen naar de website van outlook/google. Los van het feit van alle beveiligingsgaten die dit met zich meebrengt, krijg je dan van de google server een dynamische pagina terug die jij wil gaan re-modelen in je eigen omgeving. Dit soort sites zijn daar tegen beveiligd om fishing tegen te gaan. (doe ik zelf ook).
Als het je lukt om, om die fishing truuks heen te komen dan ben je goud waard als hacker.
Enige optie die je hebt(die enigsinds simpel is) is om met een iframe en javascript te gaan werken maar dat is heel beperkt.

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan