site automatisch laten vertalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Hallo, ik ben net thuis van een fietstocht door Duitsland en Polen, ongeveer 2700 km. gefietst. Ik heb in die landen op diverse plaatsen bij mensen thuis kunnen overnachten. Nu zou ik graag op mijn website voor die mensen een automatisch vertaalprogramma willen installeren, zodat, als het aangeklikt wordt, de tekst in het duits vertaald wordt. Ik weet dat zo'n vertaalautomaat niet 100% begrijpelijk overkomt, maar men krijgt toch enigszins een globale indruk van mijn tocht.
Welk vertaalprogramma en hoe maak ik een link voor automatische vertaling?

groetjes Jan
:p

ik bedoel eigenlijk twee links (Duits en Pools) op mijn site naar b.v. google translator, waarna mijn site meteen automatisch in de desbetreffende taal wordt vertaald.

groetjes jan.

Trouwens mooie site. (in mijn dorp zit een geitenbedrijf dat geitenkaas produceert)

Sorry voor de late re, maar eventjes onderweg geweest.
Site is aangepast en vertaling werkt.
Met hartelijke dank
Jan

De eerste vraag was opgelost, dankzij Helogat, maar nog een vraagje over dit onderwerp: (wel wat laat, maar net terug van een wat langer verblijf in Polen): moet ik die vertaalindicator op iedere webpagina zetten, want nu wordt alleen maar een pagina vertaald. Dus als ik naar een volgende pagina wil, staat er weer Nederlandse tekst.
gr. janp.

www.mijnfietstochten.nl

Hoi Jan,
Welkom terug! Bij mij worden vanaf de home-pagina de vervolgpagina's óók keurig vertaald. Alleen de menu-teksten blijven onveranderd in het Nederlands - maar dat is geen wonder: dat zijn afbeeldingen en die zijn wat lastig te vertalen voor Google. ;)

Als je dat anders wilt, dan zou het huidige menu met afbeeldingen-links vervangen moeten worden door een menu met tekst-links.

Verder zou ik op de vervolgpagina's toch het vertaal-keuzemenu'tje laten staan, voor het geval iemand via een zoekmachine direct op een vervolgpagina belandt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

bedankt css hunter, ik werk met frames, zou dat misschien het probleem kunnen zijn?
gr. Jan

Ja, op de pagina "gastenboek" zit de inhoud in een iframe-pagina, en daar schijnt de Google-translator niet in te kunnen doordringen.
Misschien kan je het vertaal-keuzemenu'tje opnemen in de iframe-pagina zelf?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan