site blokeren op hele ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

youtims

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Iemand in mijn familie zit de hele tijd op een site, ze heeft een anderen computer maar het zelfde IP adres. dus is het mogelijk om op het hele ip adres de site te BLokkeren ? Kan dit met opdrachtpromt?

alvasr THNX :thumb:

Dus je bedoeld:
Jij hebt een PC en je familielid heeft een PC.
Die allebei op hetzelfde IP zitten en je wilt 1 bepaalde site blokkeren zodat jullie niet meer daarop kunnen vanaf dat IP

Topic titel ietsje aangepast.;)

ja dat bedoel ik

ip-blokkeren, hoe ?

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. Tekst samengevoegd.[/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je geen firewall hebt, ben ik benieuwd waarneer je computer down is :cool: .

Heb je de website wel op je eigen pc draaien? Of hoe draai je de website?

Gebruik je een browser?
Dus gebruik je bijv. alleen internet explorer?

ik heb wel een firewall bij confurgatie scherm, maar geef eens een turtiol

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
In ieder geval. Zo kan je een site blokkeren.

Open windows verkenner
Ga naar: C:\windows\system32\drivers\etc
open het bestand (met kladblok): host
ze ziet iets staan wat lijkt op: 127.0.0.1 localhost
de site die je wilt blokkeren moet je eronderaan toevoegen
dus je krijg zoiets:

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 www.sitesdiejewiltblokkeren.nl

sla het bestand dan op. Het heeft geen extensie dus laat dat zo.

Laatst bewerkt:
Vanuit de chat hebben we dit waargenomen:

Hij zit op een eigen pc, niet op die van z'n zus. Hij wilt zo dus een site blockeren voor het hele netwerk.

In ieder geval. Zo kan je een site blokkeren.

Open windows verkenner
Ga naar: C:\windows\system32\drivers\etc
open het bestand (met kladblok): host
ze ziet iets staan wat lijkt op: 127.0.0.1 localhost
de site die je wilt blokkeren moet je eronderaan toevoegen
dus je krijg zoiets:

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 www.sitesdiejewiltblokkeren.nl

sla het bestand dan op. Het heeft geen extensie dus laat dat zo.
Dat laatse luk niet, kan je meschien een prinscren maken van waar je het moet in vullnen.

youtims,

Het lukt ook niet sorry, want dit werkt alleen op je eigen PC en dus niet voor alle PC's volgens mij.
Ik ga nu ook eten :cool:
ik kijk daarna nog wel even (als het dan nog niet is opgelost) of er nog andere manieren zijn.

Als je geen volle rechten hebt om acties te ondernemen als deze op je netwerk zelf (Niet alleen dat icoontje rechtsonderin, dat kan iedereen), maar dus echt administrator van netwerk bent, dan kan het.

Ik raad je aan om gewoon wat met je ouders te regelen, scheelt jou ook problemen.

Als je geen volle rechten hebt om acties te ondernemen als deze op je netwerk zelf (Niet alleen dat icoontje rechtsonderin, dat kan iedereen), maar dus echt administrator van netwerk bent, dan kan het.

Ik raad je aan om gewoon wat met je ouders te regelen, scheelt jou ook problemen.

Hoe weet ik vredesnaam of ik adminatrator ben? ik ben wel adminstrator van de computer

Zit je achter een router? Zo ja, dan kun je die gebruiken om een site voor het hele netwerk te blokkeren.

Maarreh, waarom wil je dit?

Hoe weet ik vredesnaam of ik adminatrator ben? ik ben wel adminstrator van de computer

Computer is wat anders dan netwerk.

Ga naar een website als ipchicken.com, haal daar je ip vanaf (lijkt op iets als 000.000.000.000), en ga naar dat ip toe als een website: dus http://000.000.000.000/ maar dan met jou ip. Daar moet je in kunnen komen met je wachtwoord enzo.

Indien je de website wilt blokkeren via het c:\windows\system32\drivers\etc\hosts bestand moet deze veranderd worden op de betreffende computer. Wanneer de website op het gehele netwerk geblokkeerd moet worden kan dit via de router. Kijk in de handleiding van de router voor instructies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan