site check aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
1.182
www.webgijsdekker.com
Dit is mijn nieuwe site, niet gewoon een nieuwe layout maar ik heb alles opnieuw gecodeerd omdat de oude code teveel fouten bevatte.
Ik heb mijn vorige site maar weggedaan, en de tekst gewoon overgenomen in deze site.
Ik heb hem gemaakt met Frontpage 2003, dus er zullen wel wat fouten in de code zitten, maar wel veel minder:)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
www.webgijsdekker.com
Dit is mijn nieuwe site, niet gewoon een nieuwe layout maar ik heb alles opnieuw gecodeerd omdat de oude code teveel fouten bevatte.
Ik heb mijn vorige site maar weggedaan, en de tekst gewoon overgenomen in deze site.
Ik heb hem gemaakt met Frontpage 2003, dus er zullen wel wat fouten in de code zitten, maar wel veel minder:)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Leuke site!
Vooral die aldi is goedkoper!
mooie layout.
Wel jammer dat je alles opieuw moest doen:(

Verder een mooie site.:thumb:
 
Ligt het aan mijn browser (Safari) dat ik een grijs menu krijg met witte letters en het dus praktisch onleesbaar is?:eek:

Ook wat foutjes qua scripts

http://www.webgijsdekker.com/gastenboek/
An error occured:
The following MySQL query produced an error:
update VGB_VISITOR set ACTIVE = 0 where date_add(TSTAMP,interval 15 minute) < now()

1036: Table 'VGB_VISITOR' is read only
http://www.webgijsdekker.com/fotoboek/
Fatal error :
http://www.webgijsdekker.com/forum/
message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?
Het kan zijn dat toevallig op dit moment wat problemen zijn met MySQL en PHP dus die vergeef ik je ;)

Voor wat ik kan zien een aardige site, wanneer je bedenkt dat hij in Frontpage is gemaakt.

Persoonlijk had ik wel voor een kleiner menu gekozen, deze neemt nu de helft van mijn beeld (1280x800) in beslag.
 
Niet met frames werken.

Mag ik even schetsen hoe ik de dimensies van jouw header het liefst zou zien?

klik!
 
Ik zal wel eens ff kijken of ik het menu wat kleiner krijg.
Zelf vind ik hem ook nog wel groot, maar dacht dat het nog wel meeviel.
Misschien toch maar een andere template, als ik het niet kan oplossen:confused:
En over de frames, is er nog een andere manier om toch een soort van frames te gebruiken?
Want ik zou wel graag de site en het menu in 2 stukken willen
 
PHP is inderdaad veel fijner, maar ik kan niet met PHP werken.
Of er moet een programma zijn zoals FrontPage waarmee dit wel kan.
En dan ook de lay-out
 
Er zijn geen standaard PHP programma's. Wel kun je een kant en klaar PHP pakket downloaden.

Bekende zijn Joomla en Mambo (maar minder veilig). Er zijn genoeg goede CMS-jes te vinden.
 
En daar kan je ook Website's mee maken?:D
Ik draai nu op een server, waarbij wel MySQL zit maar zelf kan ik geen databases aanmaken.
Ik draai namelijk op de zelfde server als mijn oom, en die regelt dat allemaal.
 
Een CMS is een concent management systeem. Daar kun je complete websites meemaken op een soort online frontpage manier.

www.hitmanpro.nl is bijvoorbeeld gemaakt met Joomla!.
 
Oke, dan ga ik dat maar eens installeren op de server (als het lukt:p) en dan ga ik binnenkort over op PHP:)
 
Best mooi, ik vind dat je een leuk template gekozen hebt. De poll staat wel wat bijeen geperst, maar dat kun je vast even fixen in de css van het template.

Verder is Joomla! altijd een goede keuze. Vergeet ook niet dat er SEF-url systemen bestaan die de php-code uit de url's sleuren. Dan zou het bijvoorbeeld gewoon www.webgijsdekker.com/games/ worden ipv de - ietwat moeilijkere - ?option=com_... blabla.

Uiteraard heeft het voor- en nadelen. Zolang je bij de standaardcomponenten van Joomla! en de meest bekende van derde partijen blijft, zal het SEF-systeem het ondersteunen.

Eén vraagje: Waarom heb je Joomla! niet geïnstalleerd in de root? Hij staat blijkbaar in de map "webgijsdekker". Een ietwat vreemde keuze als je toch bij Joomla! wil blijven.

Knap gedaan kan ik niet zeggen (want op zich is het gewoon instellen, niet coden), maar wel een heel goede keuze.
 
Ik heb het niet in de root gedaan, omdat de index dan te vol werdt en het te onoverzichtelijk wordt.
Maar als het handiger is, backup ik de database en dan installeer ik hem opnieuw en zet de rest in een andere map.
Maar...wat bedoel je hiermee
Verder is Joomla! altijd een goede keuze. Vergeet ook niet dat er SEF-url systemen bestaan die de php-code uit de url's sleuren. Dan zou het bijvoorbeeld gewoon www.webgijsdekker.com/games/ worden ipv de - ietwat moeilijkere - ?option=com_... blabla.
 
Oke, dan doe ik dat en installeer ik Joomla! meteen even in de root dir:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan