[site-check] CC-Company.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me af waarom er niet gereageerd wordt. Nou ja ik zal het dan maar doen.

Site vind ik er mooi uitzien. Volgende opmerkingen zijn over de inhoud en het opzet.

De opening

CC Company is een website die zich inzet voor het vermaak van onze bezoekers ... enzovoort

vind ik slecht.

Ik zou als opening beginnen met zeggen wat er op de site staat, dus iets als "Op deze website vind je vanalles over auto's".

Ik vind het vreemd om het zo te hebben over het feit dat de website een "service" zou zijn, het lijkt me eerder een info-site, met mogelijkheid voor de bezoekers om er iets aan toe te voegen. De reden waarom je zou "gratis lid" maken en wat dat inhoud is ook niet duidelijk. Ook dat steeds benadrukken dat er "gratis services" worden aangeboden vind ik vreemd overkomen. Dat geldt dus voor de volgende alinea

Bij ons kun je je gratis lid maken. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren en je kunt gelijk inloggen. Wij verzekeren jullie ook dat er geen verdere betalingen nodig zullen zijn. Wij hopen daarom ook dat jullie je aanmelden om CC Company te steunen.

Je hebt het over "lid maken, betalingen, steunen": allemaal nogal vreemd. Het komt allemaal nogal louche over, voor mij toch, ook het feit dat in de url duidelijk "company" staat wat als een selecte groep overkomt. Het gaat toch ook niet om een bedrijf of zo.

Kortom ik vind het opzet vreemd overkomen en zou het helemaal anders aanpakken.

Ik hou ook niet van Nederlands doorspekt met Engelse termen.

---

Het forum is nog niet af en de knop hoort er dan ook niet te staan. Als het af is, dan zou ik omdat het een extern forum met een andere stijl betreft het niet laten openen over de website heen.

Qua inhoud staat er nog niet veel op, dus mss is het nog wat vroeg om de site al online te brengen. Je moet ook een duidelijker onderscheid maken:

Als tabs bovenaan zou ik enkel de inhoud zetten; dus enkel de tab media in dit geval. De video's en foto's bij "uploader" zou ik er gewoon tussen zetten en gewoon een knop voorzien met iets erbij als "Heb je zelf een toffe video (resp. foto), klik dan hier om hem toe te voegen." Video's / foto's / avatars / recensies zou ik dus vier aparte tabs van maken.

Daarnaast is er nog homepage / gastenboek / informatie (met dit laatste bedoel ik de "marketing-tab" waarvoor je dus best nog een andere titel kiest) / contact us, die ik eronder in een menu met een ander uitzicht zou plaatsen.

Voor het forum zou ik een apart plaatsje voorzien als het af is tenminste.

En aanmelden / login zou ik ook een apart plaatsje samen geven (is al gebeurd voor de login, niet voor het aanmelden); die tabs kunnen dus ook weg.

Over het fotoalbum nog: Bij grote thumbnails kan je niet meer naar kleine thumbnails, is onhandig; waarom staat er geen alt en title bij thumbnails en geen alt bij grote thumbnails; en waarom gebruik je bestandsnamen met spaties?

Hoewel nog niet helemaal af (wat het adverteren betreft bedoel ik) vind ik dit al een hele verbetering.

Wat ik nog steeds niet goed begrijp is het registreren. Waarom je pas na het registreren extra foto's, filmpjes en recensies kunt bekijken. Wat ik wel begrijp is dat je zou moeten registreren om de nieuwbrief te ontvangen, met een wedstrijd mee te doen, zelf foto's of filmpjes te uploaden of op een eventueel forum te gaan, dus om zelf dingen te doen. Als je moet registreren om iets te bekijken, dan gaan mensen eventueel denken dat ze ervoor moeten betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan