site doet het niet naar behoren in internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm. effe in mijn glazen bol kijken. . . <wrijf-wrijf> . . . Ah! Het zou zomaar kunnen dat je een oude versie* van IE gebruikt! :)

Nee ff zonder gein, als jij niet vertelt wat er "niet normaal" werkt in MSIE dan kan hier niemand iets zinnigs over zeggen behalve misschien kreten als "gebruik de laatste versie" of "alle drivers zijn bijgewerkt?"...

En link naar een (eigen?) site helpt daar dan ook niet bij.

* bericht op de homepage: ondersteuning voor IE 7 gestopt

Laatst bewerkt:
Hier doet hij het ook niet in Google Chrome en Firefox hoor...

En bij IE geeft ie alleen maar witte vlakken aan.

Er zijn nogal wat opmerkingen te maken over je website. Zowel over de bouw-techniek als over de inhoud.

Je zou sowieso een DOCTYPE moeten toevoegen.
Wanneer je dat gedaan het, geef je daarmee de browsers een idee hoe ze je html-code moeten interpreteren en renderen.,
Bovendien (en dat is in deze fase net zo belangrijk) kun je dan je site laten controleren door de W3C Validator.
Dat kan nu ook wel, maar dan krijg je een incompleet resultaat. Door het ontbreken van een doctype, werkt de check niet goed.
Overigens kun je ook je CSS laten controleren met de W3C validator.

Je probeert een site te bouwen die pixel-perfect is, maar doet dat op de verkeerde manier.
Pixel-perfect betekent dat je controle probeert uit te oefenen op de lay-out, zodanig dat je die tot op de pixel wilt beheersen.
Publiceren op het web is echter heel iets anders dan publiceren op papier.

Bovendien pas je de regels op dat gebied niet goed toe. Zoiets als dit
HTML:
width="959"
daar hoor je een eenheid aan te geven: px of em.
Nu is niet duidelijk wat je bedoelt: 959 px of 959 em?
Overigens: dat betreft je inline styles,
in je embedded CSS (tussen de <style></style> tags) doe je het wel goed.

Voor de layout gebruik je divs en tables door elkaar heen. Tables voor layout is een verouderde techniek en tables in combinatie met divs is zoiets als een moderne auto met trapaandrijving.

Ik krijg de indruk dat je site een commercieel doel heeft, gelet op menu-item: "Voor bedrijven".
In dat geval moet je nog veel sterker op de kwaliteit van je html letten, want daar let Google ook op in het kader van SEO.

Een van de regels die je op dat gebied overtreedt, is het gebruik van een <h1>-element waarin de bedrijfsnaam wordt genoemd of de website-naam., Jij doet dat niet. In plaats daarvan gebruik je een afbeelding waarin je naam staat. Dat is een SEO-fout.

Ik ben geen javascript deskundige, maar je menu is gebaseerd op een javascript. Dat zou wellicht de reden kunnen zijn dat hij het in IE niet goed doet.

Laatst bewerkt:
Uit bovenstaande antwoorden blijkt dat ik er nog niet veel van snap... Dank voor de antwoorden. Ik wist niet dat ik tables gebruikte. Ik had een foto in photoshop gesliced en dat geimporteerd in dreamweaver. Ik neem aan dat die slices tables zijn geworden?
Eerst heb ik het geprobeerd zonder photoshop, maar dan had ik het probleem dat wanneer ik bijvoorbeeld in chrome de site groter of kleiner maakte (met de foto als achtergrond), de tekst niet meer op de juiste plek op de achtergrond stond.

Is het mogelijk om een div vast te maken aan een bepaalde plek op de achtergrond?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan