site een zootje, hoe is dit eenvoudig op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Beste mensen,

mijn site is een absolute puinhoop. Hoe kan ik dit structureren? Er zitten allemaal lagen op en onder elkaar en dat moet sowieso weg. Lach niet te hard;-)
Het leek zo goed, met frames, maar nu geloof ik dat het in dit geval toch niet handig is geweest.

kijk en oordeel zelf; http://www.stapvooruit.nl

Opnieuw beginnen en nu zonder frames. Frames is een verouderde techniek, die niet meer voldoet aan de huidige standaarden.
Als je niets van websites maken weet en daarmee wil beginnen, waarom dan niet meteen de nieuwste technieken leren (XHTML en CSS)? Leerproces blijft hetzelfde.

Zoek met Google, lees veel en probeer uit.

Dit is een goede plaats om te beginnen, kijk onder Tutorials bij HTML, XHTML en CSS.

Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk het is zeker een puinhoop
als je echt een site wilt maken zou ik eerst een een boek of cursus Html volgen
Dreamweaver vind ik zelf om mee te beginnen niet erg zlim
als je ff eem siteke in elkaar wilt flansen gebruik dan frontpage maar:( :D :cool: < HiHi

Dreamweaver is juist prima om mee te beginnen (FP maakt nog steeds geen nette code aan en je moet veel meer met de hand verbeteren), vooral door de dubbele vensters, je ziet design en code tegelijk. Elke verandering in design, zie je veranderen in de code, op die manier leer je spelenderwijs HTML
Leercurve is wel stijler, maar als je geen haast hebt maakt dat niks uit.

Eerst heb ik frontpage gedaan, maar waarschijnlijk is dat een soort wet van de remmende voorsprong geweest en heb ik mede daardoor de boel zo enorm verprutst.
Mijn hoofd laat ik niet hangen, want ik heb giga veel zin om er echt wat moois van te maken. Dat ik er tevreden over kan zijn is voor mij echt belangrijk. We gaan weer vrolijk verder.

Goedzo, dat is de juiste instelling. Het begin is moeilijk, maar als je éénmaal de basis door hebt wordt het veel makkelijker.

Als je toch meteen wil gaan bouwen, gebruik dan een tabel als basis voor je layout ("mag" volgens de standaarden niet), maar het geeft je een begin van waaruit je verder kan gaan en al doende leren. Later kan je die dan vervangen door DIV's met de juiste CSS.

Dat leek me wel wat; opnieuw beginnen. De index.htm pagina wilde ik vervangen door een andere startpagina maar omdat dat niet lukte, heb ik de index.htm weggegooid en wilde ik daarna de startpagina als homepage instellen. Dat ging niet. Daarom heb ik de naam veranderd van die pagina in index.htm. Nog steeds kan ik hem niet instellen als homepage. Het gevolg van mijn acties is dat de site niet meer te zien is. :confused:

Malicka

Vanwege de enorme puinhoop ben ik opnieuw begonnen aan de site die in eerste instantie in Frontpage is gemaakt en later in Dreamweaver gewijzigd. Nu met alleen Dreamweaver, had ik ineens ook geen fouten meer via W3, dus dat is een veel beter plan en inderdaad weet ik nu een tikkeltje meer van HTML en ben ik me daarin verder aan het bekwamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan