site gehacked

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jedi en ik kruisten elkaar net :D Dit lijkt inderdaad tijd te worden voor hulp van iemand ter plaatse met verstand van zaken ;)

mijn homepage heb ik niet aangepast, al mijn wachtwoorden kan je niet vinden door mijn homepage uit te pluizen of door de vraag te weten die hotmail en dergelijke stellen.

Laatst bewerkt:
mijn homepage heb ik niet aangepast, al mijn wachtwoorden kan je niet vinden door mijn homepage uit te pluizen of door de vraag te weten die hotmail en dergelijke stellen.

Maar Kaspersky gaat volledig op hol als je die site van je bezoekt. Die zit vol met trojandownloaders etc. Ook de verwijzingen naar die chinese site zitten daar ook dus hij is wel besmet :mad:

Op dit moment staat in de code van
h**p://users.telenet.be/renzolini/mijnsites/
én in de code van
h**p://users.telenet.be/renzolini/
en op wie weet hoeveel plaatsen nog meer nog steeds 'n verborgen iframe naar 'n Chinese site.
Misschien realiseer je je het niet, maar dit zijn sites die proberen ongemerkt bezoekers van jouw site te voorzien van malware. Daar hoeven ze verder helemaal niets voor te doen, alleen maar jouw site bezoeken. En (mogelijk) niet helemaal up-to-date zijn met al hun software.
Als je die renzolini niet opnieuw hebt geüpload word ik er 'n beetje moedeloos van, want dan blijf je half werk leveren. Als je 't wel opnieuw hebt geüpload is 't weer opnieuw besmet. In dat geval zou ik, als je geen expert bent, echt gaan denken aan 't inschakelen van iemand die ervaring heeft met dit soort dingen.
Eerlijk gezegd: als ik je hoster was had ik allang al je sites er tijdelijk afgegooid, want het risico bestaat dat andere sites van je hoster ook op de zwarte lijst komen, afhankelijk van hoe ze gehost worden.
Ik begrijp dat het vervelend is, maar drie mensen hier zeggen eigenlijk hetzelfde in grote lijnen: halve maatregelen helpen niet. Je hebt tamelijk veel sites, en daardoor het je ook 'n tamelijk groot probleem. Het helpt niet als je dat probeert 'kleiner te denken'.
Persoonlijk heb ik jarenlang ervaring met malware verwijderen (laatste 3 jaar veel minder, dus ik loop wat achter). En ik zie maar twee mogelijkheden: formatteren en opnieuw installeren van uit betrouwbare bron, al je html opschonen, wachtwoorden wijzigen, opnieuw uploaden. Of: als je dat niet wilt of kunt, haal er iemand bij die er verstand van heeft.
Dit is dweilen met de kraan open.

Exact.

En dat van die Hotmail, waar gaan je 'wachtwoord vergeten' mails naartoe ?
Als dat Hotmail is en ik kan in je Hotmail dan heb je dus echt wel een probleem he.

Ander idee/voorstel: Stel dat het inderdaad aan jouw pc ligt, stuur mij dan per pb de inloggegevens van beide sites.
Ik pas dan de wachtwoorden aan en ik schoon al je codes op.
Dit laten we zo een week. Gebeurt er niks, dan ligt het aan je pc.
Gebeurt er wel iets, dan ligt het niet aan jouw pc en hoef je daar ook niet meer verder te zoeken.

Het is een kwestie van vertrouwen, ik weet het. Je mag het ook met iemand anders hier doen als je die meer vertrouwd.

Mocht je liever geheel naar eigen inzicht willen handelen, dan ga ik vragen of er een slotje op dit topic kan komen. :confused:

Nou, dat aanbod van Jedi lijkt me fantastisch! Wat er dan verder ook nog aan eventuele problemen in je computer zit, je sites zijn dan in ieder geval in orde.
Overigens wordt infoslovenia inmiddels geblokkeerd in Google en in Firefox. Dus na het opschonen zou er ook 'n verzoek tot heroverweging bij Google moeten worden ingediend, om daar zo snel mogelijk weer af te omen.

Sommigen denken dat ze heel wat zijn, doen zich voor als hacker of menen commentaar te moeten leveren zonder dat ze het kunnen bewijzen (zie ander topic). Iemand de grond in trappen is toch altijd leuk, nietwaar ?, alleen als ik dan vraag om een voorbeeld, dan is het stil.
Duidelijker kan zo'n persoon niet aangeven dat hij nog minder weet dan een pinda.:rolleyes:

Ook heel favoriet is het negeren van advies van mensen die het wél beter weten.

Het volgende is dan het resultaat:
571cf360.jpg

Nu maar afwachten wat de topicstarter wil. :cool:

Sommigen denken dat ze heel wat zijn, doen zich voor als hacker of menen commentaar te moeten leveren zonder dat ze het kunnen bewijzen (zie ander topic). Iemand de grond in trappen is toch altijd leuk, nietwaar ?, alleen als ik dan vraag om een voorbeeld, dan is het stil.
Duidelijker kan zo'n persoon niet aangeven dat hij nog minder weet dan een pinda.:rolleyes:

Ook heel favoriet is het negeren van advies van mensen die het wél beter weten.

Het volgende is dan het resultaat:
571cf360.jpg

Nu maar afwachten wat de topicstarter wil. :cool:

De site is sinds ik veranderd heb van passwoord nie meer terug besmet geraakt. Hopelijk blijft het zo, ik ga in ieder geval terug een aanvraag bij google indienen. Mijn homepage is gisterenavond laatste maal aangevallen geweest, ik zal vanavond het nodige doen om het passwoord te veranderen.

Nee ?, zeker weten ?

Ook niet je Pandora.be/Telenet sites ?

dan zou ik maar eens een nieuw leesbrilletje gaan kopen. :p:p:p
De besmette pagina's flitsen hier over m'n scherm heen, mijn antivirus heeft het er gewoon
druk mee.

Nee ?, zeker weten ?

Ook niet je Pandora.be/Telenet sites ?

dan zou ik maar eens een nieuw leesbrilletje gaan kopen. :p:p:p
De besmette pagina's flitsen hier over m'n scherm heen, mijn antivirus heeft het er gewoon
druk mee.

Hmm.., of er is iets mis met mijn kaspersky of de sites zijn nu echt schoon. Althans..., voor wat kaspersky tegenkomt bij mij. Ik zie zo in eerste instantie ook de verwijzing naar onze chinese vrienden niet meer. Ik zou zo zeggen voorlopig: goed gedaan. Nu je sites goed in de gaten houden of de besmetting de eerste week niet terugkomt. Daarna denk ik dat je redelijkerwijs kunt zeggen dat de boel onder controle is. :thumb: :D

Ik was waarschijnlijk iets sneller dan hem, want nu krijg ik ook inderdaad geen meldingen meer. :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan