site goed in Google?

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Een nieuwe site.
Bijna gereed.

1.-
Hoe hoog in Google?
2.-
AdSense?
3.-
Zoekwoorden? Hoe bepaal ik deze?
4.-
Moet er op elke page een aantal zoekwoorden?
5.-
Alle tips zijn welkom.

tip 1) Gebruik volzinnen. Mensen zullen je beter begrijpen, zoekmachines zullen je hoger waarderen.
tip 2) Als je een vraag hebt, geef dan achtergrondinformatie, nu hebben we geen flauw idee over wat voor site we het hebben.

Kijk, nou weten we tenminste waar we het over hebben. Een aantal tips:
- maak gebruik van de meta description, op het moment staat daar alleen een beschrijving van joomla in en daar heb je natuurlijk geen fluit aan. Er is vast wel een joomla extensie waarmee je makkelijk meta desciptions toe kunt voegen. Ze maken je niet direct beter vindbaar in google maar die tekst wordt door google e.a. vaak bij het zoekresultaat gezet, als je een goede beschrijving hebt gemaakt kun je daarmee de kans dat er gekikt wordt verhogen.

- Meer tekst! de beschrijvingen van de sommige artiesten zijn wel erg sumier. "Pianist met een succespercentage van 200%!" wat heb ik daar als potentiele klant aan? Ik wil wete wat voor muziek hij speelt, ja dat staat wel bij de uitgebreide beschrijving maar de 'flaptekst' mag ook best wat meer zeggen.

- Adsense is om advertenties voor andere op jouw site te plaatsen, ik denk niet dat je dat bedoelt, wat jij wilt is addwords, daarme kun je voor je site advertenties plaatsen.

- Hoe meer zoekwoorden hoe beter in feite, zolang het niet gaat lezen als spam natuurlijk, daar jaag je mensen alleen maar mee weg.

Wat Naarling zegt, nog een paar toevoegingen:

- Kijk in Joomla bij 'Algemene instellingen' -> SEO instellingen, vink hier zoveel mogelijk ''ja ' aan (wel even het bestand htaccess.txt hernoemen naar .htaccess)
- Maak een Google sitemap (hier is ook een Joomla plugin zoals JCrawler voor te gebruiken)
- Zorg voor backlinks, hoe meer sites naar jouw site linken, hoe hoger je positie in de zoekresultaten.

Waar Google ook erg van houdt, is een heldere pagina-structuur *) en valid html.

Laatst bewerkt:
O, ik vergat er ook nog eentje:
  • Google Centrum voor Webmasters: www.google.com/webmasters/

• "Welkom bij het centrale vertrekpunt voor uitgebreide informatie over hoe websites worden gecrawld en geïndexeerd door Google. U kunt hier meer informatie vinden over hoe u ervoor kunt zorgen dat uw site gemakkelijk kan worden gecrawld en geïndexeerd. Daarnaast heeft u toegang tot hulpprogramma's waarmee u crawlproblemen kunt vaststellen, statistieken kunt weergeven over de prestaties van uw site in onze index, en ons kunt vertellen hoe uw site moet worden gecrawld en geïndexeerd."

• Met daarin o.a. de algemene richtlijnen voor Google-vriendelijke sites, en nog veel meer.
Alles over Google van Google. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan