Site laad niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTAIV

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Beste HM'ers,

Mijn vader is een site aan het maken voor een vrijwilligersbedrijf. Toen hij klaar was, heeft m'n vader de site gepubliceerd om even te testen of hij het deed, wij kijken in verschillende browsers, hij deed het niet (hij is gemaakt in NVU).

In Google Chrome: Joomla foutmelding (Joomla was niet eens geinstalleerd)
In Internet Explorer: Index doet het goed, de rest ook maar zonder plaatjes
In Mozilla Firefox: je ziet alleen de 2 plaatjes

De site voor ons bedrijf onderhoud ik, en ik werk ook met NVU, maar ik gebruik een template. Die werkt gewoon goed (zelfde hostingprovider ook).

Wie kan ons helpen? Alvast bedankt! :thumb:

Hoi GTAIV,
Aha!
In de html staat voor de bron van de blauwe background-image van de <body> nog een pracht van een link naar de harde schijf van de maker:
HTML:
<body style="background-image: url(file:///C:/Documents%20and%20Settings/anoukipoeki/Mijn%20documenten/Mijn%20afbeeldingen/s63_10.gif);">
Die wordt bij de bezoeker dus niet weergegeven, en daarvoor in de plaats komt de standaard witte achtergrond waar elke browser mee begint.
Met de opgegeven witte tekstkleur valt er dan weinig te zien. ;)

Nu is het background-img al wel geupload naar de server, zag ik: http://wtshellendoorn.nl/s63_10.gif

Dan hoeft op de index.html alleen de goede URL ingegeven te worden, en dan draait ie wat dit betreft:
HTML:
<body style="background-image: url(s63_10.gif);">

Op de pagina Werkwijze speelt hetzelfde, met tevens de C-schijf ipv de server als bron voor de header-image. Daar is dus helemaal niets te zien.
Idem dito voor de pagina Vraag en Aanbod: de images zitten overal en nergens (op de harde schijf, op het bureaublad, in de map Mijn Afbeeldingen; zie hier de pogingen ze te vinden) > maar hebben niet als opgegeven bron de goede plek op de server.

Ik denk dat hetzelfde ook voor de andere pagina's geldt (niet meer gekeken).
Conclusie: even de broncode van de verschillende pagina's induiken, en de verkeerde verwijzingen vervangen door de goede. Eventueel nog één of meer afbeeldingen uploaden, als die nog niet op de server zit(ten).

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
@CSSHunter: Hartelijk dank! :thumb:

We hebben het iets anders opgelost, maar de site doet het nu perfect!

Met vriendelijke groet,

Ja, prima: met een background-kleurtje ipv een background-img gaat het ook goed. :)

Dat is trouwens één van de voorschriften van de WCAG ("Web Content Accessibility Guidelines", globale uitleg hier in Wikipedia):
  • Geef kleuren altijd in paren op: zowel de voorgrondkleur (tekstkleur) als de achtergrondkleur, ook als er een background-img is.
  • Valt het bg-img op een of andere manier weg (bv. als img onvindbaar is, of bij een tekstbrowser die geen images kan laten zien), dan is de tekst nog altijd leesbaar.
Terzijde:
Als je de css-validator gebruikt en in de opties "waarschuwingen: alle" aanvinkt, dan rammelen incomplete paren er automatisch uit.
Maar daarmee is nog niet alles gezegd: de validator kan de tweetallen niet testen op voldoende zichtbaarheid ten opzichte van elkaar (zie bv. dit voorbeeld).
Maar met zonder bg-image achter de tekst is de pagina ook veel rustiger geworden. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan