Site laad traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hoi,

Ik heb zojuist m'n eerste flash site op gezet aan de hand van een standaard template. De swf op zich is 6MB groot en de inhoud van de site staat in een afzonderlijk xml bestand, alsook de foto's vermoed ik.
Toch merk ik dat wanneer ik de site open het nogal traag laad, ik krijg eerst een wit scherm voordat de 'loader' komt.
Heeft iemand tips om dit te verbeteren?

Alvast bedankt
Kim

Hallo!

Is dit bij alleen bij jouw of bij iedereen?
Als het alleen bij jouw is kan je je pc even opruimen met Ccleaner

Veel Succes

Hoi,
vergeten de link te geven, ziezo
Ik heb hem op twee van men computers getest, en die zijn qua laden van andere pagina's wel snel dus aan de pc's ligt het waarschijnlijk niet.

6 MB is héél erg zwaar. Ik krijg enkele seconden een wit scherm voordat de preloader balk in beeld komt (met een snelle glasvezelverbinding). Veel mensen zullen afhaken.

Zit er zwaar artwork in de swf? Wat je kan doen is in Flash een size report maken (via Publish settings - Flash - Generate size report) om na te gaan welke onderdelen zo zwaar zijn.

Wat het zwaar maakt is vermoedelijk het achtergondgeluid, na deze te veranderen is ie van 1,6mb naar 6mb gegaan. Enig idee hoe ik het beste aanpak zodat ik het achtergrondgeluid kan behouden en de swf kan kleiner maken?

Hoi Marion2u,
Op dit moment (19:52) zie ik dat je main_cs3.swf is gekrompen tot 3,1MB.
Maar op mijn ADSL-verbinding betekent dat nog altijd 8 seconden wachten voordat er iets op het scherm staat... :confused:
  • D.w.z. in mijn Firefox. In m'n Internet Explorer word ik uitgenodigd de laatste Flash Player te installeren - en dan denk ik: "laat maar zitten, die site".
  • En als de site er in FF is, knalt er opeens ongevraagd muziek uit (als m'n luidsprekertjes aan staan): iets waar ik eerlijk gezegd een bloedhekel aan heb: ik bepaal zelf wel of ik iets wil horen of niet - en hoe hard dat moet staan. Nu kan je de muziek desgewenst wel uitzetten, maar als je zoals ik op een scherm van 1024x768px zit, valt het geluids-manometertje onderaan buiten beeld (als je al de ingeving krijgt dat een klik erop het geluid kan uitzetten; een volume-knop zit er niet bij, dus ik moet met bekwame spoed naar mijn speaker-knopje duiken als ie toevallig te hard staat).
Ook blijft het "bezig met laden" figuurtje eindeloos vrolijk ronddraaien...
... na een kwartiertje wachten begin ik te geloven dat er toch echt niets meer komt. :d

Het lastige is, dat je "Julia Smith Flash Website Template" (de demo hier gevonden) ook al zo'n 1,6MB groot is. Dat is dan alleen maar de lege huls, waar de site nog in moet... :(

Wat je zou kunnen proberen, is om het in de flash opgenomen muziekbestand een kopje kleiner te krijgen:
  • bv. een meer gecomprimeerde versie (mp3?) gebruiken,
  • of de stereo er uit halen,
  • of de geluidskwaliteit wat minder maken,
  • of de lengte beperken (ergens zachtjes laten uitfaden).
Een andere optie is wellicht:
  • de muziek uit het flash bestand halen, en
  • via een ingevoegde andere player de muziek afspeelbaar maken,
  • zodat het geluidsbestand afzonderlijk gedownload (gestreamd) wordt, en de flash-voorstelling er niet op hoeft te wachten.
Tenslotte ... vraag ik me af of het voordeel van de prachtige Flash-overgangen bij binnenkomst en bij wisseling van "pagina" (eigenlijk blijft alles op dezelfde ene pagina) opweegt tegen de:

Nadelen van deze Flash-site
  • de extreme wachttijd hebben we al gehad,
  • het is een één-pagina webbsite,
  • het is uitsluitend flash,
  • zonder ingeschakeld javascript en de goede flash-plugin valt er niets te beleven,
  • mensen die slechtziend of blind zijn, maar een uitstekend gehoor hebben, kunnen niet of nauwelijks van de site gebruik maken (en in veel gevallen ook niets horen),
  • er zit geen tekst in, dus de Google-spider zal weinig inhoud en trefwoorden tegenkomen (niets dus, behalve wat in de <title>, de meta-description en de meta-keywords staat; en zonder inhoud van een site scoort dat héél erg laag...; de description en dfe kewords ontbreken overigens momenteel nog) - dus ik vermoed: nauwelijks vindbaar in zoekmachines,
  • je kunt geen link naar een pagina binnen de site doorgeven aan iemand,
  • en nog wel wat nadelen...
Afijn, eigenlijk zou mijn advies zijn:
  • maak eerst een site die het (met muziek en al) goed doet zonder flash,
  • en maak daarna pas een flash-variant,
  • dan kan de flash-variant ongemerkt terugschakelen naar de gewone site, als flash bij de bezoeker niet werkt.
De visuele fijnproeverij van flash is immers op zich best heel mooi, maar voor de inhoud van de site niet persé noodzakelijk. Met javascript kunnen bv. ook hele mooie overgangen gemaakt worden (en als js uit mocht staan, is dat geen probleem).

En misschien ben je wel zo blij met de gemaakte normale html-site, dat je gaat vinden dat de flash-variant eigenlijk helemaal niet nodig is. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi,

Ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van flash maar moest het deze keer gebruiken voor deze site van die artiest. Besides, kan ik amper echt iets van flash en daarom het gebruik van die template.
Ik zal de html versie ook online zetten voor diegenen met een trage verbinding zodat die kunnen kiezen voor de html of flash versie.

En wat het achtergondgeluid betreft zal ik het bestand proberen zo klein mogelijk te krijgen zodat de swf nog maar 2-3 Mb groot wordt!

Alvast bedankt!

En wat het achtergondgeluid betreft zal ik het bestand proberen zo klein mogelijk te krijgen zodat de swf nog maar 2-3 Mb groot wordt!
ZOrg er dan ook alsjeblieft voor dat die muziek niet vanzelf begint te spelen, dat is namelijk nogal iritant. Persoonlijk zou ik een site als deze meteen weer wegklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan