site met wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodmum

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hallo,

Ik weet niet of dit nou echt de goede rubriek is, maar ik probeer het maar eens.
Ik heb een site, en die heeft een algemeen deel en daar wil ik dan meerdere afgesloten gedeeltes achter hebben.

eigenlijk wil ik in mijn menu maar 1 knop hebben die naar het afgesloten deel gaat.
Dan moet de server een wachtwoord vragen, en aan de hand van de gebruikersnaam/wachtwoord moet hij dan naar de juiste achterliggende pagina gaan.

Dus jan logt in met de gebruikersnaam jan en gaat dan naar zijn pagina.
Je kan dit wel met een tussenpagina doen natuurlijk, maar dat wil ik eigenlijk niet..
Is dat mogelijk denken jullie??

Het is natuurlijk mogelijk, maar niet met Javascript. De server moet een wachtwoord opvragen zeg je. Dat kan op twee manieren. En ingewikkeldere manier met PHP of simpelweg met .htaccess bestandjes.

http://www.htpasswd.nl/

Dit is een handige site als je htaccess bestandjes wilt gebruiken. Je moet alleen wel weten wat het pad is naar jouw site op de server. Als je PHP hebt kun je daar makkelijk achter komen door een syntax fout in het bestand te zetten. Dan krijg je een foutmelding met het volledige pad naar het bestand waar de fout in zit.

Hoi Glest,

bedankt voor je antwoord.

Het is nog niet helemaal wat ik zoek.

Ik wil bijvoorbeeld 3 beveiligde directories hebben.
En in mijn menu wil ik 1 button hebben, en als je op die button klikt, vraagt hij
een naam en wachtwoord.
Aan de hand van de gebruikersnaam, moet dan een pagina uit de juiste directory worden getoond..

Ja.... Ok, dan zul je toch met PHP en sessies moeten werken. Als je dit met javascript doet kan het niet veilig zijn. Maargooeed, je kunt op google zoeken naar "PHP loginsysteem" als je server PHP ondersteund. Anders is dit de enige makkelijke veilige manier :rolleyes:

Oke Glest,

Ik dacht misschien is hier een hele snelle handige manier voor :rolleyes:
Ik zal eens zoeken, maar anders doe ik het gewoon met een tussenpagina,
het leek me een fraaie oplossing.

Ik ga je bedanken voor je antwoorden!!

groet,

paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan