(site)naam IT bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Example5 : ik heb de berichtjes zo eens doorgelezen en daarna even nagedacht (kostte moeite, maar goed.............. ;) )
Ik denk dat de voorwaarden : 'it' en een 'korte naam', nagenoeg onmogelijk zijn. Je kan het zo gek bijna niet verzinnen, maar zo'n beetje alle korte namen met daarin 'it' verwerkt zijn ooit al eens door iemand verzonnen en zijn dus bestaande namen. Laat je 'it' schieten (zoals je zelf al suggereert) dan is veel meer mogelijk. Handig voor degenen die met je mee willen denken is als je omschrijft waar je primaire ondersteuning zich zoal op zal richten, dát namelijk heb ik nog nog nergens gelezen en afhankelijk van binnen welke 'corebusiness' je voornamelijk zal werken, is het een stuk eenvoudiger om een naam te bedenken. Tot nu toe heb je voornamelijk verteld binnen welke velden je 'niet' of slechts 'secundair' zal werken.

Ik ben het met je eens wat betreft de naam eisen gast0225. Deze heb ik inmiddels ook al wat aangepast, ik wil het liefst wel een wat kortere naam die niet te lastig te onthouden is en universeel/engels is. 'IT' hoeft hier niet in voor te komen. Ook maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit als de naam geen specifieke betekenis heeft of afkorting is voor een of ander. Een voorbeeld 'reddit' (bestaande site) zou ik een aardige naam vinden voor een bedrijf, ook al zou deze niet veel betrekking hebben op het bedrijf.

Ik snap dat het vrij lastig is een beeld van een bedrijf te vormen. Het vervelende is dat het bedrijf natuurlijk nog niet gerealiseerd is en ik zodoende ook niet exact weet hoe het uit zal pakken (welke richting er het meest advies gevraagd zal worden, of dat er bijvoorbeeld voornamelijk om pc reparaties gevraagd zal worden). Als uitgangspunt zou ik stellen dat het doel van het bedrijf is om;
- mensen te voorzien van advies met betrekking tot de aanschaf van nieuwe systemen (kan uiteenlopen van laptops tot desktops en netwerkapparatuur)
- kleine reparaties verrichten (harde schijf/toetsenbord vervangingen)

en als secundaire taak zo nu en dan een website maken.

Het bedrijf zal zich in het begin voornamelijk richting op kleine bedrijfjes/eenmanszaken en zo nu en dan particulieren.

Een concreet antwoord op je vraag is dus; het bedrijf zal zich voornamelijk richten op het ondersteunen van kleine bedrijven/eenmanszaken met betrekking tot advies bij aanschaf en reparatie van computersystemen, netwerkapparatuur en randapparatuur. Het maken van websites is secundair.

Hopelijk kan je hier wat mee en heb je nog leuke suggesties.

In ieder geval bedankt voor de tips om de vraag te verhelderen :)

Voor de brainstorm-voortzetting:

assistention.png

assistention.nl is vrij en assistention.com ook. *)

Klinkt Engels, maar is het niet. ;)

Of op z'n NL bv.: reddingnabij.nl, die is er ook nog niet.

ben persoonlijk niet zo'n fan van reddingnabij of helpmij als het gaat om een it bedrijf :p, voor een forum ofzo is het prima, maar een bedrijf dat toch enigszins professioneel moet klinken? meh..

daarnaast betekent assistention helemaal niks :p (dat hoeft ook niet, maar het lijkt dan meer alsof je een sukkel bent die zijn bedrijf assistance probeerde te noemen, maar lichtelijk faalde met het engels...)

Waarom brainstorm je niet verder op jouw nickname op dit forum!
Zoiets als Example.com, PCExample, ExamplePC, oid.
Of voor de "toekomst" iets met tablet erin. Of rescue.

Of struin is rond op deze site http://www.domeinnaamdesk.nl/ maar zo zijn er meer.

Succes!

O.k., gaan we verder hersenstormen.
CompAssist.nl is ook nog vrij. en CompAssist.com ook: het begin van computer en het begin van assistentie/assistance. Er zit ook nog compassie in: mededogen met de arme computeraar die het alleen niet af kan. ;)

Klinkt wel goed gast0225, maar die helaas/uiteraard wel bezet. Wat betreft mijn forumnaam zou ik deze eigenlijk niet graag koppelen aan een bedrijfsnaam aangezien het niet echt lekker zal klinken denk ik.

Compassist ziet er inderdaad wel leuk uit, zal deze ook even noteren

whatITis

De .nl variant is vrij, de .com variant niet.

Stevige CD/DVD/Kadobon wordt op prijs gesteld bij keuze :P

Tijs.

haha ik zet hem erbij tijs, zal wellicht inderdaad een leuk aardigheidje voor degene die de gekozen naam bedacht heeft bedenken, maar tot nu toe heb ik nog niet echt het 'dat is hem' gevoel gehad ;(

is natuurlijk ook niet iets wat je even binnen een dagje uit je mouw schudt :p

zat overigens nog even naar compassist te kijken, en vond het eigenlijk wel leuk om deze af te korten naar compas/compass, maar helaas bezet.

Op de website kunt u verschillende bedrijven te vinden in uw branche. Omdat je je kan inspireren. Misschien krijg je een idee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste "jclaus19",

Welkom op Helpmij :)

Ik zou u willen verzoeken goed te kijken naar de datum van de laatste reactie, in dit geval is dat in december 2011 geweest.
Deze vraag is dus niet heel actueel meer.

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan