site niet volledig refreshen

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hallo

ik heb een site gemaakt met een iframe. Aangezien dit niet echt wordt aangeraden wil ik deze aanpassen. Probleem is ik wil niet dat heel mijn pagina steeds opnieuw geladen wordt als er ergens op geklikt wordt (komt later mss nog muziek bij). Dus ik dacht aan frames maar ik heb een vertikale nav balk en als ik deze in een appart frame zet (niet bij de main content) dan komen mijn sub items half verborgen achter mijn main frame.

Ik heb ook al gezocht voor met ajax te werken waarmee ik mooi de inhoud van een cdd kon verandere zoals ik wil maar ik krijg dit niet werkend samen met mijn spry menu balk (de effecten van mijn balk verdijnen dan).

Kan iemand mij zeggen wat de beste oplossing is en eventueel opweg helpen?

merci

U haalt Iframe en frame door elkaar.
Iframe is beter dan een frame. Waarom? Omdat google de website beter kan inlezen. Als je slechts de inhoud van de Iframe wilt wijzigen moet je als volgt te werk gaan.
Dit is de code voor een Iframe:
Code:
<iframe name="hoofd" src="home.php" width="780" height="926" frameborder="0">Deze tekst wordt weergegeven als de gebruiker niet kan werken met Iframes.</iframe>
In dit geval kan de Iframe aangeroepen worden met zijn naam. Deze is "hoofd". Om een link te openen moet je als volgt een link opstellen:
Code:
<a href="pagina.php" target="hoofd">Uw link</a>

Groeten :)

Laatst bewerkt:
Ik heb de site gemaakt in een iframe. Deze staat hier (sorry vergeten mee te geven)
Dus volgens u is dit dan beter dan met frames te werken? Mocht dit zijn pas ik de site niet aan enkel dat ik hoop dat het iframe op iedere schermresolutie over heel het scherm wordt uitgerokken.

De website is zo dik in orde qua Iframes. Zoals ik al zij kan google zo beter uw site "grabben" waardoor uw site weer beter gevonden wordt als er naar gezocht wordt met google. Dat is het voordeel van een Iframe.

Het klopt dat de pagina niet op elke resolutie hetzelfde is. Dat is gewoon een feit. Je kunt je Iframe breedte en hoogte in procenten kunnen weergeven. Dan is de hoogte/breedte vehouding altijd goed. Nadeel is wel dat er bij een lagere resolutie meer tekst in minder ruimte gezet moet worden.

Alleen Flash heeft dit probleem niet.

Groeten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan