!! Site op 13" niet goed zichtbaar !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
1.525
Hallo

Ik werk momenteel met Webpagemaker
erg handig en fraai programma
alleen werkt het niet altijd goed
wanneer ik een site maak en hem vervolgens online zet iss hij goed
in beeld op mijn 22" monitor
maar als ik de pagina op een 13" of 15" scherm bekijk dan is hij tot de helft zichtbaar
en dan is er zon scrollbar onder in beeld waarmee je over de pagina kan gaan

bij andere site's is dit niet zo, hoe los ik dit op..
 
Laatst bewerkt:
De resolutie is geloof ik wel goed
ben ik ook nog niet achter werk met WPM ;)
 
Kijk ik heb even een filmpje gemaakt, dit moet ook zo bij mij ;)

[youtube]zRZQFQjylgs[/youtube]
 
Dan lijkt het erop dat de resolutie toch niet helemaal goed is :D
Met resolutie bedoel ik dan breedte van de site. Als je op kleinere schermen 'n horizontale scrollbalk krijgt, dan is de site dus waarschijnlijk te breed. En 't kan heel lastig of zelfs onmogelijk zijn om dat achteraf te corrigeren.
Als je de site alleen maar smaller maakt, kan dat de lay-out compleet om zeep helpen, als daar niet vanaf het allereerste begin rekening mee is gehouden.
Goed, na deze opbeurende inleiding: heb je 'n link naar waar 't online staat?
 
Oeps,
Als het deze WebPageMaker is, zie ik het nog minder opbeurend in dan Goeroeboeroe. Dat is een, hoe zal ik het zeggen, programma om misschien 1 pagina bij iemand thuis leuk op scherm te maken, maar géén programma om een beetje bruikbare website mee te maken.
Alles (maar dan ook echt alles) wordt op absolute posities op het beeldscherm gezet, en dat staat garant voor veel ellende. Het is ook niet eenvoudig te verbeteren. Ook niet ingewikkeld te verbeteren. Dat lukt niet. De pagina/site zal helemaal opnieuw gemaakt moeten worden met een beter programma (of met de hand) ...
  • Zie de broncode van hun eigen homepage. :confused:
Ik hoop er het beste van.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Klopt ;)
Het programma werkt idd niet echt heelo goed
weet jij mischien nog een goed "Website maker" progie ;)
Alvast bedankt :D
 
Oei, die WPM was ik al bang voor! :eek:
Iets anders?
Tja, dat is denk ik een beetje moeilijk te zeggen. Wat is het voor website? Is het een homepage + wat pagina's erachter? Of een hele grote site (in aanbouw)? Of een soortement van blog? Of een site voor een bedrijf? Of ... enz.
Afhankelijk van wat je zou willen, bestaat voor zoiets misschien wel een programma (of kan je ergens een sjabloon voor de opmaak + bijbehorende html vinden).
Maar daarvoor is het wel nodig om iets van html te (gaan) weten.
Anders zou je misschien beter af zijn met een kant-en-klaar pakket als Wordpress of Joomla. Enz. enz.
Als je een link hebt naar hoe het er nu uit ziet, kan iemand daar misschien een tip over geven! :)
  • Een bruikbare html-editor die goede code aflevert, is de gratis KompoZer. Misschien heb je daar iets aan?
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Heb Joomla gebruikt wert lekker alleen krijg ik niet meer aan de praat omdat xampp blijkbaar niet op win7 64bit werkt ;)
 
Webpagemaker 3.03 in Firefox

Ik wil doorgaan op deze discussie en heb het volgende.
Ik maak mijn indexpagina aan met dit programma. Webpagemaker 3.03
In explorer is hij netjes te zien maar in firefox springt hij uit de band.
www.pannekeet.info (een bladzijde met weinig informatie dan enkel een verwijzing naar stamboom)

Ik gebruik nu de IEtab in Firefox om de pagina goed te zien.

Maar ik wel natuurlijk dat hij zonder deze tab goed te zien is.......

Groet Frans
 
Hoi Frans,
In explorer is hij netjes te zien maar in firefox springt hij uit de band.
Ik zie hetzelfde in Firefox (versie 3.5.10) als in Internet Explorer 7; en ook in Chrome, Opera en Safari zie ik niets uit de band springen.
Daarom even een tegenvraag:
  • Wat springt er precies in FF uit de band? Op welke resolutie? En in welke versie van Firefox?
Met vriendelijke groet,
CSShunter
(retnuhSSC)
 
Laatst bewerkt:
Ik begin ook al te twijfelen. In mijn (nieuwste) Firefox met resolutie van scherm 1024 zag ik de site gisteren even normaal.
Maar dat was voor even. Nu is alles weer veel groter. De foto is in principe ongeveer 600 pixels breed. Maar lijkt twee keer zo groot. Dus het meeste valt buiten het scherm. Het lijkt bij mijzelf te zitten.
Ik ben al bezig met Kompozer om hem opnieuw te maken. Op moment lijkt de server niet te vinden te zijn.


Ik verwijder de buffer maar dat had geen effect.

Als ik via privenavigatie de site open doet hij het goed!
 
Laatst bewerkt:
Jah! Kompozer is beter dan die Webpagemaker-bende! :thumb:

Maar ik geloof ook niet dat het in dit geval aan de WPM lag: voor het image Doorn.jpg was keurig een width="650" opgegeven. Dat kan in FF dan nóóóít fout gaan, zou je zeggen.

Misschien was het een noodsprong van de server, vlak voordat die het begaf?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Nee, hij doet of deed het steeds.

Maar héél vreemd, als ik nu via de snelkoppeling op bureaublad hem open doet hij het goed en open ik hem met de browser is het nu helemaal een zooitje. Nu ik hem met Kompozer heb gemaakt.
Ik heb de hele buffer schoongemaakt.
 
Laatst bewerkt:
O! :shocked:
Van een afstand kan ik er eigenlijk niets anders van maken dan dat er iets met Firefox zelf mis lijkt te zijn.
Heb je al eens een herinstallatie uitgeprobeerd?

Over je KompoZer-versie.
Ik zie dat je afstanden hebt gecreëerd door her en der spaties toe te voegen. Omdat spaties echter in grootte variëren als de bezoeker een andere lettergrootte in z'n browser gebruikt, kan dat aardig mis gaan.
Voor het centreren zou ik zeggen:

1. de hele pagina centreren (= meteen altijd goed bij alle resoluties)
Code:
body {
    width: 650px;
    margin: 0 auto;
}

2. De teksten centreren (ook altijd goed bij alle resoluties)
Code:
h1, p {
    text-align: center;
}

3. menu-knoppen uitlijnen
Een <div> met {text-align: center;} voor het middelste img, en de linker en rechter img (float: left;} resp. {float: right;}.

4. de foto centreren
Die staat al in het midden, want is even breed als de body.

5. afstanden tussen de links onderop
Code:
#footer a {
    margin: 0 3px; /* dan zit er 6px tussen */
}
Het resultaat wordt dan zoiets als dit:
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Interessant. Thanks. Hier kan ik zeker wat mee. Al moet ik zeggen dat ik nooit met html heb gewerkt.
Beetje klooien in bestaande html maar verder niet.

Maar het is duidelijk. Belangrijkste gegeven is de spaties en het wel of niet centreren.
(Ik had het juist niet onder elkaar willen hebben)

Toen de domeinnamen voor particulieren vrij kwamen heb ik de mijne gelijk geconfisqueerd.
En daarbij een duur website programma van Webbpro gekocht. Dat lijkt iets op Webpagemaker. Webpro is nu uit de tijd.
Toen heb ik voor een ander bijvoorbeeld deze er mee gemaakt, nog steeds online: http://www.robouw-bilthoven.nl/
 
Ik weet nu definitief hoe je van het probleem met de verhoudingen af komt. Ik moet zeggen dat na jouw tip ze niet meer groter dan het scherm waren maar wel te groot. Dan weer niet maar vaak wel. De oplossing komt op het zelfde neer al Firefox opnieuw plaatsen maar dat hoeft niet. Nadat ik een nieuw gebruikersprofiel had gemaakt in Firefox was het over. Maar dan moet je niet de oude instellingen mee nemen.
Zie hier: http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Firefox+Nieuw+profiel+maken+bij+problemen
 
Laatst bewerkt:
Zo! Gefeliciteerd met deze oplossing: dat is nog eens een bruikbare tip als Firefox onverhoopt dienst weigert! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan