Site promoten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Hallo

ik wil heel graag mijn site bij heel veel zoekmachines aanmelden ik heb het bij google al geprobeerd maar daar is weinig uitgekomen. Heb je geen site waar je gelijk bij (bijna) alle zoekmachines wordt aangemeld. En zo nee, welke zoekmachines worden het meestbezocht. Ik denk google en yahoo... Maar yahoo moet je volgens mij voor betalen..... Brand maar los :p

Google & altavista zijn de meest bezochte zoekmachines, daarnaast kun je ilse ook nog proberen...
Of er sites zijn die je automatisch bij alle sites aanmelden, weet ik niet zeker...denk 't niet, google enzo zullen vast wel een beetje veiligsheidscontroles doen.
Verder wordt je site niet meteen toegevoegd aan hun lijst, je moet wachten (een week, een maand, een half jaar) voordat ze hun database weer eens updaten...

succes

Geplaatst door leonvandermeyde
Hallo

ik wil heel graag mijn site bij heel veel zoekmachines aanmelden ik heb het bij google al geprobeerd maar daar is weinig uitgekomen

Gewoon geduld hebben, het kan een flinke poos duren voordat Google je aanmelding verwerkt. Ga je niet steeds opnieuw bij Google aanmelden, want dan loop je de kans als soort spammer te worden gezien. Eén keer is voldoende, dan rustig afwachten.

Heb je geen site waar je gelijk bij (bijna) alle zoekmachines wordt aangemeld.

Ja, zulke sites bestaan maar zijn in de regel niet betrouwbaar: in ruil voor het aanmelden moet je wel je e-mailadres (en soms nog andere persoonlijke gegevens) invullen, met als resultaat: een gigantische hoeveelheid spam in je mailbox. En of ze je ook daadwerkelijk bij de zoekmachines aanmelden is dan nóg maar de vraag.

Wat je nog wel kunt doen, is zorgen dat er op andere sites links naar jouw site komen te staan. Dat is erg goed voor de bekendheid van je site. Daartoe kun je je site proberen aan te melden bij startpaginadochters waar je site op zou passen, en bij eventuele andere sites over hetzelfde/een vergelijkbaar onderwerp als jouw site.

Maar de allerbeste manier om je site bekend te krijgen is nog altijd: zorgen dat die site bijzonder goed is en echt iets toevoegt aan al die andere sites die er al zijn. Is de site echt goed en origineel, dan hoeven er maar een paar mensen te komen en het sneeuwbaleffect komt op gang: zij vertellen het door aan anderen en plaatsen links op hun eigen sites, die anderen doen dat op hun beurt ook, etcetera...

Laatst bewerkt:
Zoals door anderen reeds is verteld is het soms lang wachten bij Google Yahoo etc voor je je site terug vindt.

Aan de andere kant, waar je ook rekening mee moet houden is dat er voor de meeste onderwerpen wel honderden sites zijn. De manier van sorteren van Google is onder meer 1) betalende klanten die hun links boven aan terug willen zien en/of in de google-bar advertenties en 2) Door links, hoe vaker de google speur machines een link naar een pagina terug vinden op andere sites, hoe hoger de populariteit van de site wordt geacht en hoe hoger de site in de resultaten terug wordt gegeven.
Een mooi voorbeeld hiervan is een actie van enkele weken geleden van een stel webloggers. Die hadden met elkaar afgesproken om op al hun sites en elke pagina een link te zetten naar de CV van J.P. Balkenende. De tekst waaraan deze link verbonden was, is raar kapsel. Dus een link zoals hier naast. Als je nu op google zoekt naar "raar kapsel", dan staat als bovenste link, de link naar de CV van J.P. Balkenende.
(zie ook hier)

Wat je wel kan doen om te kijken of je site inderdaad nog niet bekend is bij Google, is simpelweg je complete url in te typen en daarop zoeken, dus niet gaan zoeken op woorden die je in je metatags hebt gezet.

Maar de reden waarom je in zoekmachines wilt staan is natuurlijk om meer bezoekers te trekken. Naast je ook op te geven voor bijvoorbeeld Ilse kan je ook proberen je link op een aantal startpagina's te krijgen. Die zijn een goede bron voor meer bezoekers aantallen heb ik in het verleden gemerkt.
Ik neem aan dat het gaat om je Game Island website.
Voor je die aanmeld bij start pagina's zou ik wel eerst zorgen voor meer inhoud en een paar layout aanpassingen, zols bijvoorbeeld een lichte kleur voor je tekst op een donkere achtergrond (Home en Questions). De teksten zoals die er nu staan zijn nauwelijks leesbaar. De Mario RPG walkthrough is een stuk beter leesbaar.

Voorbeelden van startpagina's waar je je zou kunnen aanmelden:
http://games.pagina.nl/
http://rpg.pagina.nl/
http://supermario.pagina.nl/

Olav

PS bij Google hoef je niet meer te zoeken voor Game Island. De URL is daar nog niet bekend.

Laatst bewerkt:
aha.... Ik heb de letters nu aangepast in oranje maar vin ik persoonlijk niet echt mooi... Wat zou een mooie kleur zijn...

Laatst bewerkt:
aha.... Ik heb de letters nu aangepast in oranje maar vin ik persoonlijk niet echt mooi... Wat zou een mooie kleur zijn...
Ieder zijn eigen voorkeuren... op zich is het oranje niet echt lelijk, misschien mag het wel ietjes donkerder, meer richting de kleur van die banner.
Andere suggesties: #FFFFCC , #CCCCCC , #999999, #CC6633 , #CAC735

Probeer er eens mee te spelen
Groeten
Olav

Gevonden worden in google? zorg voor goed meta-tags!!!!!! Dan wordt je toch redelijk snel opgenomen (ik binnen een maand iig)

kijk eens opmetatags.pagina.nl

suc 6

niet helemaal mee eens, welke tekst staat er dan onder de domein naam als je bvb helpmij in toetst??

dit:
De site voor gratis computer ondersteuning in nederland
... Meedoen kan HIER. Helpmij.nl. ... Stel dan hier je vraag. Chat. Hier op helpmij.nl
is het ook mogelijk om te chatten, je kunt daar snel je probleem oplossen. ...
Beschrijving: Gratis helpdesk. Woordenlijst en mogelijkheid te abonneren op een nieuwsbrief.
Categorie: World > Nederlands > Computers > Educatie > Vraagbaken
www.helpmij.nl/ - 24k - 1 feb 2004 - In cache - Gelijkwaardige pagina's

deze tekst staat toch zeker in de metatag, en waar zou deze anders voor dienen??

huh oei da wist ik nie, maar waar komt die tekst vandaan dan?? en toch wordt bijna overal nog wel metatags aangewezen als middel om in zoekmachines gevonden te worden..

website omschrijving zo als k hierboven staat, of zit dat in die Robot.txt?

Je bedoelt dus de omschrijvingen van sites die je ziet staan bij de zoekresultaten in bijvoorbeeld Google? Bij Google ontstaan die als volgt:

De omschrijvingen in de zoekresultaten zijn in feite citaten die afkomstig zijn van de webpagina zelf. Google genereert automatisch verschillende omschrijvingen op basis van de zoekwoorden die zijn gebruikt om de site te vinden. Het gaat dus om fragmenten waarin de zoekwoorden worden weergegeven in de context waarin ze op uw pagina worden gebruikt.

Als iemand bijvoorbeeld via het zoekwoord 'honden' een huisdierensite over honden en katten vindt, gaat de omschrijving van die site alleen over 'honden'. Als iemand precies dezelfde site vindt via het zoekwoord 'katten', staat de site met een andere omschrijving in de zoekresultaten: u ziet namelijk alleen fragmenten uit de site die het woord 'katten' bevatten.

Google geeft dus niet een standaardomschrijving weer. Google zoekt de opgegeven zoekwoorden op en geeft fragmenten weer waarin deze woorden voorkomen. Dit is een volledig geautomatiseerd proces. De omschrijvingen kunnen niet op een of andere manier worden bewerkt. Als u de bewuste fragmenten op de pagina zelf wijzigt, zal Google die wijzigingen binnen enkele weken oppikken tijdens de eerstvolgende webcrawl.

http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/3.html#A5

aha nou okay hartstikke bedankt, en ik heb weer wat geleerd!! THX:thumb: :thumb:

Geplaatst door bas007gsm
deze tekst staat toch zeker in de metatag, en waar zou deze anders voor dienen??
Voor andere zoekmachines? (We hadden het namelijk over google, hoe andere zoekmachines exact indexeren weet ik niet.

dat dacht ik altijd, maar ik ging er vanuit dat google dat ook doet, misschien is dan metatags.pagina.nl toch nog een tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan