Site vernieuwd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik zeuren?
Als ik foto 's stuur vanuit Schotland dan is het " Pictures from Scotland"
In jou geval is het "Pictures of Scotland"
Viel mijn vrouw op namelijk. ( Komt er vandaan)

Voor de rest, heerlijk om al die foto's op zo'n mooie site te zien. I :love: Scotland....

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Raymond Bos
Mag ik zeuren?
Natuurlijk mag jij dat.:)
Mag ik dan even terug zeuren?
Ik heb de foto's in Schotland gemaakt. Dus komen ze uit Schotland. Dus zijn het foto's UIT Schotland - Pictures from Scotland dus.
Het zijn ook helemaal geen foto's VAN Schotland, maar foto's van allerlei bezienswaardigheden IN Schotland.
Maar een titel als Pictures of all sorts of interesting things one can see in Scotland vond ik iets te lang - en iets te Monty Python-achtig.:)
Foto's VAN Schotland kun je alleen uit de ruimte of uit een spionagevliegtuig maken.

Guus. :D

Laatst bewerkt:
Tuurlijk mag je zeuren, doe ik ook:p
Volgens ons blijft het "of"
Maar ja, daar ben jij het niet mee eens. Geeft ook niet:D

Ik zou geen foto's in 'staand' positie plaatsen maar alleen in 'landscape' Ook met F11 zijn ze niet in één keer te zien. Of maak ze iets kleiner.

Als iemand ze bekijkt in 800 x 600 vallen ze helemaal weg.

Mag ik ook even zeuren??
Flash site zijn niet mijn favoriete sites, maar intro's zorgen ervoor dat ik zo snel mogelijk weg ga.
Een site die alleen uit flash bestaat, wordt moeilijk geindexeerd. Alleen daarom al is het gebruik van een totale site in flash niet echt aan te raden.
Verder valideert je site niet echt als ik heb door validator.w3.org laat checken.
Als ik op een foto klik in een album, dan kan ik alleen maar naar de volgende (en daarna ook vorige) navigeren. Er is geen button of link terug naar de overzichtspagina.
Sorry als het teveel gezeur is, maar dit zijn de dingen die mij zo opvielen. Het zijn maar kleine dingen, je hoeft er je niets van aan te trekken hoor.

Geplaatst door monaco
Ik zou geen foto's in 'staand' positie plaatsen maar alleen in 'landscape' Ook met F11 zijn ze niet in één keer te zien. Of maak ze iets kleiner.
Ongeveer de helft van mijn foto's is staand. Die allemaal weglaten was geen optie.
Kleiner maken heb ik geprobeerd, maar dat is heel lelijk; ze worden dan simpelweg te klein, zeker als de beschrijving en de knoppen ook nog in beeld moeten komen.
Het is dus een bewuste keus.
Geplaatst door monaco Als iemand ze bekijkt in 800 x 600 vallen ze helemaal weg.
De site is gemaakt voor een schermresolutie van minimaal 1024 x 768. Dat stond inderdaad nog nergens vermeld, maar nu wel.:)
Ook dat is een bewuste keus, aangezien die schermresolutie zo langzamerhand de standaard aan het worden is. Wanneer ik de site zo gemaakt had dat hij ook op 800 x 600 helemaal te zien was, zou hij op elke schermresolutie die hoger ligt te klein zijn geweest.

Guus.

Ik beheer nogal een aantal sites en houd daar ook statistieken van bij. Het aantal mensen dat met een 800x600 resolutie surft is nog steeds boven de 25%. Toch een aanzienlijk aantal mensen dus.

Geplaatst door miem
Mag ik ook even zeuren??
Tuurlijk! Als Raymand Bos het mag, mag jij het ook; er wordt hier niet gediscrimineerd.:D
Geplaatst door miem
Flash site zijn niet mijn favoriete sites, maar intro's zorgen ervoor dat ik zo snel mogelijk weg ga.
Vandaar ook de knop Skip intro, speciaal voor mensen die niet van intro's houden of het al gezien hebben.
Geplaatst door miem
Een site die alleen uit flash bestaat, wordt moeilijk geindexeerd. Alleen daarom al is het gebruik van een totale site in flash niet echt aan te raden.
Jij ziet niet alles.:)
In de index.html staat bijvoorbeeld het volgende stukje code:

<div id="Layer1" style="position:absolute; width:700px; height:25px; z-index:1; left: 0px; top: 0px; visibility: hidden">Photographs
and travel information. Every picture links to a related website. High quality
photographs.
</div>

Die tekst ziet de bezoeker niet, maar de zoekmachine wel. Op die manier zou ik de hele pagina vol kunnen schrijven, maar ik vond dit wel genoeg.
Geplaatst door miem Verder valideert je site niet echt als ik heb door validator.w3.org laat checken.
Als dat een criterium zou zijn om op internet te mogen, zou meer dan 95 % van alle sites die er nu staan afvallen.:)
Geplaatst door miem

Als ik op een foto klik in een album, dan kan ik alleen maar naar de volgende (en daarna ook vorige) navigeren. Er is geen button of link terug naar de overzichtspagina.
Dat heb ik ook gemerkt en daar ga ik nog een oplossing voor bedenken.
Geplaatst door miem
Het zijn maar kleine dingen, je hoeft er je niets van aan te trekken hoor.
Ik plaats dit bericht juist om dit soort raadgevingen te horen.:)

Geplaatst door miem
Ik beheer nogal een aantal sites en houd daar ook statistieken van bij. Het aantal mensen dat met een 800x600 resolutie surft is nog steeds boven de 25%. Toch een aanzienlijk aantal mensen dus.
Dat is waar, maar je moet toch een keus maken. Ik zie in mijn omgeving de laatste tijd alleen nog maar 1024 x 768.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan