Site vinden bij zoekmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
5.202
Hey mensen,
FF een vraagje hoor :)

Ik heb voor onze minionderneming een site gemaakt, en nu heb ik alle meta tags netjes ingevuld. Alleen nu heb ik ergens gelezen, dat wanneer je een "pagina script"gebruikt, je keywords niet meer gevonden worden ofzo ?!?
Ik heb namelijk dit http://www.website.nl/index.php?ID=bedrijfsprofiel


Het pagina schript ziet er zo uit
PHP:
<?php
  
  if($ID == "") {
  include("main.php");
  }
  
  else {
  if(file_exists("$ID.php")) {
  include("$ID.php");
  }

  else {
  include("error.php");
  }
  
  }
  
?>


Klopt dit? Wordt mijn site dan niet gevonden bij een zoekmachine ?
 
Volgens mij wordt ie wel gevonden, want er wordt volgens toch gewoon een bestand ingevoegd, omdat de zoekmachine geen PHP codes kan lezen, net zoals je zelf dat niet kan...
 
Geplaatst door chrisgeerdink
Volgens mij wordt ie wel gevonden, want er wordt volgens toch gewoon een bestand ingevoegd, omdat de zoekmachine geen PHP codes kan lezen, net zoals je zelf dat niet kan...
Hmmz...zit wat in, maar dat betekent dat hij dus ook niet wordt geforward naar de index, want dat is gedaan in php, offfe ? :\
 
als je in je index.php je metatags hebt staan, kan die dat wel gewoon lezen, of bedoel je dat niet?
 
Geplaatst door chrisgeerdink
als je in je index.php je metatags hebt staan, kan die dat wel gewoon lezen, of bedoel je dat niet?
Dat is juist het probleem :)
Dat script hierboven IS mijn index.php :D
Deze, zoals je ziet, include de main.php. En in de MAIN.php staan wel de meta's.
 
Als de zoekmachine zoekt op je index.php wordt automatisch main.php ingevoegd (dus ook de meta's).

Als er een ID achter staat, dan voegt die een andere pagina in... en dan heb je waarschijnlijk een probleem
 
Geplaatst door chrisgeerdink
Als de zoekmachine zoekt op je index.php wordt automatisch main.php ingevoegd (dus ook de meta's).

Als er een ID achter staat, dan voegt die een andere pagina in... en dan heb je waarschijnlijk een probleem
Met andere woorden.....de zoekmachien zal alleen de index, dus http://www.website.nl vinden?
 
Ja, maar als je je handmatig gaat aanmelden, zou ik wel even aangeven dat main.php je hoofdpagina is.
 
De output van PHP is HTML en dat zien de zoekmachines alleen ;).

Er zijn idd tags zodat zoekmachines niet indexeren, welke weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan