Site werkt niet -> wat gaat er fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouwie

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Wie wil mij wil helpen..

Ben bezig Dreamweaver vanuit de allereerste basis te leren. Beginnetje gemaakt met een site. Preview ziet er 'goed' uit. Wanneer ik de boel upload lijkt het helaas nergens op. Het enige wat ie goed doet is de achtergrondkleur, niet best .... :(

In plaats van een rood kruisje zou je een wit vlak en een plaatje (logo) moeten zien. Waarom gaat de preview goed maar is het online prut?

Alvast bedankt voor je reactie :thumb:

Zonder link naar de site kunnen we natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar het lijkt met dat er of iets mis is met de links die je op je site hebt aangemaakt, of de bestanden waar je naar linkt zijn niet geupload.

Staat het logo.jpg bestand in de images map? (denk daarbij ook om de hoofdletters/kleine letters).

ja, daar staat ie. Heb hem ook via 'bladeren' ingevoegd..

Moet ik deze ook nog los uploaden oid? lijkt me niet toch..

De mappen 'css' en 'images' hoef je niet te uploaden denk ik? Ik kan ook geen mappen 'omhoog' verplaatsen met ftp, alleen de index. Klopt dat?

Je moet zorgen dat de mappenstructuur (met inhoud) hetzelfde is op de server als op je PC. De index op de site heeft immers geen toegang tot de bestanden op je PC.

mmm dit wijst erop Dat of De ./images/logo.png niet goed is getypt misschien is het een gif? en ander doe de foto er opnieuw in.

Mappenstructuur zeg je... Ik heb een hoofdmap met daarin een map css en een map images. In MyFtp ben ik naar de hoofdmap gebladerd. Onderin het scherm zie ik dan de mappen css en images en de index.html. De index.html doe ik dan 'upload naar computer op afstand'.

oké, dat upload dus alleen het index bestand, de rest blijft gewoon staan.

Hoe moet ik dan uploaden? Vanuit dreamweaver misschien? Denk je dat dit het manco is?

Ik ben niet bekend met myftp maar als het als andere FTP programma's is zou gewoon alle bestanden en mappen moeten kunnen selecteren om ze vervolgens te uploaden. Vanuit dreamweaver zal het ook wel kunnen.

Naarling, thanks!! Het is gelukt. In dreamweaver gekozen voor bestanden plaatsen, gegevens ingevuld en nu werkt het! Je moet het maar weten.. ;-) Nog een lange weg te gaan maar weer een stapje verder gekomen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan