Dit zijn de tips die ik gemaild heb:
Ik zal je even wat SEO tips geven betreft Foutdatabase.nl:
- Zet de twitter/hyves/facebook buttons, de links dus, op de index.php/html, dus de homepage.
- Zorg bij alle berichten voor tags naar die foutmelding: met de code dus maar ook waar het om gaat, bijvoorbeeld de tags e-mail, website, internet, computer, configuratiescherm, game, tijd, datum, internet explorer, firefox, document, invoegen.
- Vraag beheerders van computerfora (zoals Helpmij) of ze een berichtje over jouw site willen plaatsen. Vraag het vriendelijk en stel er eventueel iets tegenover, dat je óf een klein bedrag betaalt óf leden van hun forum bijvoorbeeld moderator bij jou maakt.
- Zorg dat je regelmatig nieuwe foutmeldingen erbij post.
- Zorg dat de eerste leden die er komen blijven door de eerste 3/4 leden bijvoorbeeld moderator te maken. Maak niet zomaar iedereen moderator maar wacht hun eerste 15 à 20 berichten af. Zoek uit wat voor een personen dit zijn.
- Als er meer leden komen: zorg direct dat jij ook actief meewerkt met de site, je geeft de ledengroep dan het gevoel dat jij je met passie inzet voor de site.
- Zorg dus ook voor links op startpagina's en weblogs betreft software en hardware.
- Maak dus die twitter/hyves/facebook accounts aan en ga direct op zoek naar vrienden. Meestal moet je eerst (bedrijven) accounts die over computers gaan 'frienden', daarna krijg je vanzelf ook volgers/vrienden.
- Haal de regel over de maximaal één account er uit: spamaccounts worden toch verwijderd en mensen die het bij een beperkt aantal (dus maximaal 4/5) houden mogen van mij part een nieuw account aanmaken. Zo'n strenge regel beperkt alleen maar het aantal leden die lid willen worden.