Sitecheck www.jongeveteranen.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmax

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo allemaal,

Deze site draait ondertussen ook al weer een tijdje en was eigen benieuwd naar jullie beoordeling/ reacties.

Op de site zitten nog wel 2 gradaties wat betreft verborgen delen.
Na inloggen zowel als geregistreerd, alsmede na handmatige aanpassing(lidmaatschap) naar auteursstatus. Noem het de ledenpagina's

Helaas kan ik deze niet openstellen voor beoordeling, maar gaat ook om algemene indruk.

PS : Deze website is mei 2010 opgenomen in het archief van de Koninklijke Bibliotheek.

Met vriendelijke groet,

Marc

Ja, niks bijzonders op aan te merken. Ziet er overzichtelijk en professioneel uit.

bij het hoofdscherm staat het volgende stuk:
Young Veterans Association is the only club where all the troops deployed armed forces and his / her family can go.
They can go virtually anywhere with their questions and find little or no recognition for their work in crisis areas.
The association was created after the contact between a number of "veterans" who served in Bosnia and Lebanon.
An association by veterans for veterans!

From discussions it appears that only slow connection is given to the existing veterans groups.
These tend to have a different objective and other activities where the young veteran and his / her family often feel misunderstood and not that get what they want.
Hence we felt that a club had come where the young veteran and his / her family at home and feel understood.

The association is affiliated with the Veterans Platform and is included in the Reunion Registry.

Als je de site binnenkomt is dit netjes in het nederlands, echter als je eerst naar een andere taal schakelt en dan weer teruggaat naar de nederlandse vertaling, staat het in het engels.
Dit probleem doet zich voor op meerdere pagina's.

Daarnaast mag je in het bovenstaande stuk bij de engelse vertaling het hoofdlettergebruik nakijken.

Getest in Firefox 3.6 en IE8

Verder ziet de site er goed uit.

Wat betreft de vertaling kan dat ongetwijfeld kloppen.
Het is een automatische vertaling via google.
Zoals bekend gaat dit niet altijd goed nee. (helaas).
Probleem van het Engels wat blijft staan is op te lossen door een keer op F5 te drukken. (Ben dit ook idd zelf ook tegen gekomen)
Deze vertaling (en dus ook hoofdletter gebruik) valt daardoor niet aan te passen.
Daar ik in de diverse talen die je kan kiezen niet zo bekend ben, dat ik alles foutloos kan schrijven heb ik er dus niet voor gekozen om een handmatige vertaling in te voeren en vandaar dus geautomatiseerd.
Dit verklaart mijns inziens de nodige problemen die je hierboven beschrijft.

Dat wil wel een oorzaak zijn van deze problemen ja.
Het moet echter wel mogelijk zijn dat de pagina in 1x goed weergegeven wordt.

Ik heb nog even verder gekeken.
Hij geeft op de achtergrond nog een aantal 404's als de pagina's ingeladen worden.
Namelijk bij het laden van de CSS
De bestanden:
www.jongeveteranen.com/cms/css/layout.css
www.jongeveteranen.com/cms/css/style.css
www.jongeveteranen.com/cms/css/topmenu.css
www.jongeveteranen.com/cms/css/sidemenu.css
www.jongeveteranen.com/cms/css/rotator.css

HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>404 Not Found</title>
</head><body>
<h1>Not Found</h1>
<p>The requested URL /cms/css/layout.css was not found on this server.</p>
<hr />
<address>Apache/2.0.46 (CentOS) Server at www.jongeveteranen.com Port 80</address>
</body></html>

Wat ik aanraad, download firebug mocht je firefox gebruiken en daarmee kan je zien wat voor foutmeldingen je pagina onderliggend nog meer geeft.

Die had ik idd nog niet nee.
Nu wel geïnstalleerd.
Alleen vraag ik me nu af hoe je die foutmeldingen die op de achtergrond dus verkeerd geladen worden hebt gevonden.
Moet heel eerlijk toegeven dat ik met het daarvan uitzoeken en vinden van datgene wat je hebt laten zien nog niet bekend ben.
Firebug nog nooit eerder gebruikt.
Mogelijk dat je me nog kan vertellen hoe je daar bent gekomen bij die fouten..
De linken die daar staan kloppen idd niet nee, mag er vanuit gaan dat er zowiezo nog de template mappen tussen horen. Dus wordt het uitzoeken op welke lokatie de fouten zitten en waar de foute verwijzing zit

Als je firebug geopend hebt, dan heb je de optie "Net".
Selecteer eerst de optie "Alles"
Kies dan voor wissen en vernieuw te pagina(f5)

Alles wat ingeladen wordt in de pagina wordt of geprobeerd wordt om in te laden zal hier weergegeven worden.
Bij degenen die rood zijn gaat iets mis.

Ah,
Dank U hartelijk.

Dat heb ik ondertussen gevonden ja.
ze worden inderdaad 2 maal aangeroepen ja volgens een foto link.
Kunst is nu dus nog uit welk bestand ze worden aangeroepen. (zal wel flink speurwerk worden ben ik bang)
Wel jammer dat het bronbestand er niet bij vermeld wordt. Had iig een hoop tijd gescheeld.

Tnx, probleem van verkeerd laden opgelost.
Links in index van template aangepast. Daar zat de fout..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan