SiteCheck www.wescript.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Nette site! Ook erg leuke en interessante informatie!

Mijn tips/opmerkingen voor je site:

Home: Als ik jou was zou ik er een 'inleidende tekst' bij zetten. Nu komen bezoekers op je site en worden meteen overvallen door je content. Vertel ze eerst even wat voor een site je hebt, en waar het voor is.

Designs: Zeer standaard, maar toch nette designs! Je hebt hier wel een inleidende tekst, maar zou deze toch iets aanvullen. Waarom zouden mensen juist jouw designs moeten nemen en niet die van anderen?

Tekst editor: Ik ga er vanuit dat je dat gewoon hebt gemaakt om mensen te laten experimenteren met TinyMCE? Ook hier even een inleiding maken, mensen hebben anders geen idee waar de pagina voor is. Verder wel handig dat je zoiets maakt, maar mensen meoten dus wel weten waar het voor dient.

Picture Upload: Tsja, opzich wel handig, maar er bestaan al genoeg van dit soort services. Ik zou het er af halen. Als jouw host er tijdelijk uit ligt, dan heb je de kans dat je boze mails krijgt dat mensen geen afbeeldingen op hun site zien... Verder kunnen mensen ook bijvoorbeeld virussen en hacks uploaden, wat jouw server weer onveilig maakt.

Scripts: Als ik jou was, zou ik een witregel tussen alle links zetten. Nu ziet het er heel druk uit, een witregel maakt het geheel wat rustiger. Misschien handig om elk kopje vet te maken en daar achter en onder een kleine inleiding te zetten. Wat doet het script? Wat kan je er mee? Welke programmeertaal? enz. enz. enz.

Achtergrond muziek: Misschien even titels voor je pakketten bedenken. Bijvoorbeeld een rustig pakket, een wat swingender pakket enzovoort. Zo weten mensen wat ze downloaden, hoeven ze niet alles uit te proberen.

Poll: Vertel wat meer over het doel van je poll. Voor wie is de poll? Wat wordt er met de resultaten gedaan? Waarom is er een poll? Enzovoort.

Video's: Wel leuke filmpjes, netjes de titels er boven. Misschien een horizontale lijn (HTML tag <hr>) tussen de filmpjes invoegen? Maakt het allemaal net iets overzichtelijker.

Jep, 't is wat. Maar hier heb je denk ik wel wat aan. Laat maar weten wat je er mee gaat doen. Succes nog verder met je site!

Groetjes, Jochem

@DJJochem
Bedankt voor het reageren. Ik heb picture upload weggehaald. En ik ben druk bezig je tips te verwerken. Maar is er ook iets wat je nou echt super lelijk vind aan het design?

Trouwens, de mensen die iets hadden geüpload bij picture upload: De foto's blijven bestaan. Alleen kan je nu geen nieuwe fotos meer uploaden.
Is er iemand met nog meer tips?

Laatst bewerkt:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken: je website is onbehoorlijk traag. Dus heb ik niks gezien.

En na een tweede poging:
Bitdefender heeft deze pagina geblokkeerd
Deze pagina is geblokkeerd door Bitdefender Cloudbeveiliging.

Laatst bewerkt:
Website wordt hier ook geblokkeerd door F-Secure. Denk dat de foto-upload intussen voor iets anders misbruikt is ;).

Uhm? hebben meer mensen hier last van?
Waarom zou mijn site moeten worden geblokkeerd door anti virus software?

mijn microsoft virusscanner zegt niks. En mijn Avast ook niet...
ik host mijn site bij versio

Tja, dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Toch wordt de website bij mij (nog steeds) geblokkeerd:
F-Secure.JPG

Kan het misschien dat op de zelfde server waar ik op zit bij me hosting een virus site staat van een ander?

@ Tommy78,
Wat staat er als je op de link "Veiligheidsoverzicht van deze website" van F-Secure klikt?
Daar zou iets moeten staan over waar een virus ontdekt is (op welke pagina of in welk bestand), en om welk virus het gaat.
Ik heb geprobeerd op die link te klikken op het screenshot, maar dat lukte niet. ;)

=======
Pagina-snelheid
Uit het online-rapport van gtmetrix.com komt:
The following requests are returning 404/410 responses. Either fix the broken links, or remove the references to the non-existent resources.
  • http://www.wescript.nl/images/img6.jpg
  • http://www.wescript.nl/rondehoeken.css

Laatst bewerkt:
@ Tommy78,
Wat staat er als je op de link "Veiligheidsoverzicht van deze website" van F-Secure klikt?
Daar zou iets moeten staan over waar een virus ontdekt is (op welke pagina of in welk bestand), en om welk virus het gaat.
Ik heb geprobeerd op die link te klikken op het screenshot, maar dat lukte niet. ;)

Helaas staat daar niet heel veel bruikbare informatie:
F-Secure.JPG
Let op: de link naar "feedback van site-eigenaar" werkt niet in de afbeelding ;).

Nou-nou, die F-Secure munt ook niet uit in achtergrond-info.
Het komt er op neer dat ze zeggen: "Het is schadelijk, omdat wij het schadelijk vinden". Maar waarom dan? Geen enkele aanwijzing. :shocked:
Zo lust ik ze ook wel!
Ik heb ook even op de link van je screenshot geklikt. :p
  • Dat geeft ook al niets extra's: er komt alleen een mail-formulier waarmee je als site-eigenaar je mening over het "schadelijk" kan geven: je kan dan zeggen of je 'm zelf ook "Harmful" vindt, of "Safe" of "Suspicious", met ruimte voor opmerkingen.
Bij mij komt er in geen enkele browser een automatische "malware"-waarschuwing, Norman geeft ook geen alarm, en Google heeft in elk geval niets gevonden op de homepage (laatste bezoek: 25 maart 2013):
Ik denk dat het wel eens een false positive van F-Secure zou kunnen zijn.
Patrickrick zou het mailform van F-Secure kunnen invullen, en in de opmerkingen: (a) vertellen dat er klachten over de site zijn van F-Secure gebruikers, (b) vragen om welke besmetting het zou gaan, en (c) vragen of het een false positive kan zijn. - Wel in het Engels, want iets anders zullen ze waarschijnlijk niet begrijpen.
Of ze (snel) antwoorden? Geen idee!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik ben met je eens dat de informatieverschaffing van F-Secure wat aan de summiere kant is ;). Wellicht is het een false positive, maar dan nog blijft ook de melding van Bitdefender er nog:
En na een tweede poging:
Bitdefender heeft deze pagina geblokkeerd
Deze pagina is geblokkeerd door Bitdefender Cloudbeveiliging.

Tja, dat is ook waar.
Misschien kan Frederik vertellen of Bitdefender wel nadere info geeft?
Of blijft die ook steken bij de mededeling "Deze webpagina die door BitDefender is geblokkeerd, bevat objecten die geïnfecteerd of waarschijnlijk geïnfecteerd waren door een virus." ?

• NB: Ook Bitdefender zou een false positive kunnen zijn.
    Dat komt ook voor: zie bv. deze melding, die door Bitdefender gerepareerd werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan