Sitecheck yourlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

88bram

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
66
Hallo,
ik ben ongeveer een week geleden begonnen aan deze site, gemaakt met notepad++
met de bedoeling om html/css te leren. Hebben jullie tips/sites/andere dingen om deze site beter te maken?
 
ik gebruik ook altijd notepad++ om html/css sites mee te maken. probeer GIMP ook eens. gratis alternatief voor photoshop en ook portable te gebruiken met portableapps net als notepad++ dus kun je overal aan je site werken.
 
Op m'n 1600x1050 scherm wordt je achtergrond herhaald. Daarnaast is de text op sommige plekken niet goed te lezen (witte text op witte wolken). Also, invalide html en CSS.
 
probeer met div's te werken dus in het midden een div met daarop de achtergrond en tekst in een div met een achtergrondkleur zodat ze prima leesbaar zijn. maar een dif met behulp van
<div id="wrap">
hiertussen komt je site
<div id="tekst1">
hier je tekst
</div>
</div>
en in je css de divs oproepen door
*{
margin:0px;
}
#wrap{
margin:10px auto;
}
zoiets dacht ik. maar moet nu naar school als je verder uitleg wild over divs wil ik het vanaavond nog wel uitleggen. het zijn eigelijk blokken. :)
 
ok, Div's zijn een soort vakken, ik die vakken kun je weer html code zetten en je kan iedere vakken bijvoorbeeld een eigen achtergrond geven. een Div benoem je in je HTML bestand zodat je ze in je stylesheet 'css bestand' eigenschappen kan geven over je div. als je een groot div in het midden zet en daarin je achtergrond en site. en je noemt em site kun je in je css bestand aangeven dat er een deel boven links en rechts en onder over moet blijven dus zo kun je em in het middel laten staan.

hier een voorbeeld.

<html>
<head>
<title>hier je titel</title>
hier je meta tags
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="includes" />
</head>
<body>
<div id="site">
hier moet je site in komen, of gewoon de vorige body tussen deze div's zetten.


</div>
</html>



voorbeeld css bestand
@charset "utf-8";
*
{
margin:0px;
padding:0px;
}

#site
{
position:relative;
width: breedte van je achtergrond;
height: Hoogte mag je ook zelf kiezen;
margin:0px auto;
}
 
Oke, dankjewel! kun je de achtergrond ook half transparant maken?
 
ik dacht van wel.
heb het even voor je opgezocht.
filter: alpha(opacity=50); // IE syntax
-moz-opacity: .50; // Mozilla
opacity: .50; // De rest
probeer dat in je css te zetten
 
je kan het beter aan je bestaande bestand.css toevoegen
 
je mag de source van mijn cite wel nemen.
royb3.webs.com
alleen de position klopt nog niet en in de css bestand mist de * padding en margin op 0 nog.
 
je moet nog wel even de lengte en breedte van je div instellen anders centert hij niet
 
nee
de div genaamt site moet je maar 1 keer gebruiken en dan voor de hele site.
dsu aan het begin van de body <div id="site"> en aan het einde </div>
daar tussen kun je nog andere divs zetten en een andere naam geven en weer opnieuw benoemen in je css
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan