sitecheck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan er niet meer aan toevoegen, een super gave en mooie site!!

leuke site, lijkt goed te werken en is duidelijk/overzichtelijk.

je zou eventueel nog de groene horizontale balk (waarin * Home * Fotoalbum * Klantenkaart * Contact * Plattegrond/route staat, en zo de hele pagina breed is) net zo breed kunnen maken als de 'container' van de site. dus dat deze balk niet breder wordt dan de rest van de site.

verder eigenlijk niet veel op/aan te merken

Goedemorgen,

Ik vind het een lekkere rustige site die een fijne uitstraling heeft.

Ik heb een paar tips/persoonlijk voorkeuren. Misschien herkennen anderen zich hierin en kun je het alsnog aanpassen.

-Landingpagina: De tekst is hier erg smal. Ik zal bijvoorbeeld net als in een krant de tekst meer "uitvullen".
-De bloemenhal, Onz formule en Bloemen laten bezorgen, zou ik meer laten contrasteren. Dus iets donkeder maken of een andere font weight
-Het menu aan de rechterkant zou ik wat breder maken. Of je tekst breder. een van de 2 containers is nu te smal waardoor de content niet goed uitkomt.
- popup aanmelden. Als je deze gebruikt zou ik hem in de look n feel van de site maken of anders misschien jquery oid gebruiken.
- misschien "mierenn***" maar wat is er handig aan Hyves aangezien je deze pagina onder het kopje handige links hebt geplaatst

- Foto album. Het duurt even voordat het album gepreload is. Ik zou dit versnellen of thumbnails gaan gebruiken. De eerste keer dacht ik dat het maar 1 foto was
- Onze nieuwsbrief. Deze had ik op 1 plek gezet en staat nu te vaak in de site
- mailformulier : ik kan alles invullen of juist niets en toch lijkt het erop dat deze wordt verstuurd of juist niet. Ik krijg hier geen feedback over. Misschien velden verplicht of juist niet verplicht maken

-Klantenkaart.
Ik zou hier sorted list oid van maken. En de lijnhoogtes aanpassen. Ook hier veel ruimte tussen het menu aan de rechterkant en je content.

Overall.. staat er eigenlijk heel weinig content op de site. Het is vooral een herhaling van zetten. Ikzelf wordt nog niet uitgenodigd om juist bij deze bloemist te gaan kijken. En de site moet juist een visite kaartje zijn.

-plantenforum: de Default.gif wordt niet getoond
- in een keer veel google ads zowel boven als rechts. Dit zou ik zeker niet bij een zelfstandige bloemist doen!
- te smal voor de kolom koppen. De tekst wordt nu in elkaar gedrukt
- forum kan niet omgaan met apostrof etc. Dus anders laten wegschrijven naar MySql
- ik zou een <hl> tussen de reacties plaatsen. Zo zie je beter wil een reactie geeft en wat het oorspronkelijke topic is
- Door de google ads lijkt net of dat de sub-fora van het forum is.. Gemakshalve klik je daar veels te snel op.

Tuinplanen archief
De planten zijn tot Hosta gevuld Of de rest is nog niet zichbaar. Misschien kun je zoeken op alfabet of juist alleen de letters tonen. Ik ga ervan uit dat de planten tussen de I en Z ook wel ergens staan.
- Ook hier Ads van Goole dat ik goedkoop op vakantie kan

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust en ik hoop dat je er wat aan hebt

Groeten Esor One

Bedankt voor jullie reacties

Een paar veranderingen heb ik al doorgevoerd.

- popup aanmelden. Als je deze gebruikt zou ik hem in de look n feel van de site maken of anders misschien jquery oid gebruiken.
Wat bedoel met popup?
Ik maak geen gebruik van een popup.

mailformulier : ik kan alles invullen of juist niets en toch lijkt het erop dat deze wordt verstuurd of juist niet. Ik krijg hier geen feedback over. Misschien velden verplicht of juist niet verplicht maken
Als je niets invult verschijnt er een waarschuwing.Je kan geen lege mail versturen.

plantenforum: de Default.gif wordt niet getoond
Dat was mij nog niet opgevallen.blijkt alleen in IE zo te zijn.Ik had hem alleen in chrome en FF getest.Daar was het wel goed.
Goed gezien dus.Bedankt.

Door de google ads lijkt net of dat de sub-fora van het forum is.. Gemakshalve klik je daar veels te snel op.
Het is ook de bedoeling dat op de adds geklikt wordt.:)

- in een keer veel google ads zowel boven als rechts. Dit zou ik zeker niet bij een zelfstandige bloemist doen!
Het was misschien niet helemaal duidelijk dat het planten archief alleen maar een onderdeel is van de bloemenhal site.
De mensen die het plantenarchief en het forum bezoeken komen via zoekmachines op de site terecht.
Dat zijn geen bezoekers van mijn winkel.Door de adds kan ik nog aan de site verdienen.

Tuinplanen archief
De planten zijn tot Hosta gevuld Of de rest is nog niet zichbaar.
Is inmiddels aangepast.:)

Overall.. staat er eigenlijk heel weinig content op de site. Het is vooral een herhaling van zetten. Ikzelf wordt nog niet uitgenodigd om juist bij deze bloemist te gaan kijken. En de site moet juist een visite kaartje zijn.
Dat is een goeie tip.Ik heb inmiddels een paar kleine aanpassingen gedaan,maar ga daar nog mee bezig.

Bedankt voor je tips!!
Met een paar daarvan kan ik zeker iets.Top.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

pop-up: Deze zie ik niet meer terug. Uit mijn hoofd kwam deze tevoorschijn als je voor de nieuwsbrief wilde inschrijven. (heb ik dat nu verkeerd gezien of is de nieuwsbrief optie verwijderd?

Mail formulier.. Ik kijk met safari (imac).. Ik kan daar echt elke regel invullen of juist niet invullen en dan komt er geen waarschuwing.. Ik kan hem altans niet vinden. Misschien zou je de velden een andere kleur kunnen geven als deze leeg blijven of een * ervoor zetten dat deze verplicht is.

Het is ook de bedoeling dat op de adds geklikt wordt.
Dat gaat dan zeker werken.. :D Maar ik bracht het met een ander oogpunt.

Groeten Esor One

Oh ja.Nu weet ik het.
Dat was een pop-up die kwam om in te schrijven voor de nieuwsbrief.
Maar heb van de nieuwsbrief af gezien.Die is dus inderdaad verdwenen.
Daar had je dus gelijk in.

Hoe het mailformulier op mac werkt weet ik niet.
Volgens mij werkt ie op safari voor windows wel goed.Maar weet het niet helemaal zeker.
Het is goed dat je me dit even meldt.Daar ga ik zeker nog even naar kijken.

Bedankt voor de input:thumb:
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan