Sitecom 100G+ WEP instelling Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

sky4walker

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Heeft iemand ervaring met het instellen van WEP in windows XP Pro. Ik krijg het niet aan de praat en heb van alle ellende maar ACL's ingesteld.

Leg eens een beetje uit wat je precies aan hardware voor draadloos internet hebt en wat je zoal geprobeert hebt.

Ik hen een sitecom 100G+ router en een sitecom 54Mbit netwerkkaart in mijn laptop.

Op mijn laptop draaid windows XP Pro en daar zit denk ik ook het probleem. Je kan te veel instellen.

Ik heb de router 4 key's aan laten maken van 128 bit hexadecimaal. Hierna heb ik wep geactiveerd.

Op mijn laptop heb ik ook de wep geactiveerd en met de hand heb ik de eerste key ingetikt. Ik bedoel dus alle 26 hex getallen van key 1. Hierna heb ik aangegeven dat het om key 1 gaat en het vinkje dat de key automatsch wordt gegeven uitgezet.

Hierna had ik totaal geen draadloos contact meer met de router.

Ik heb uiteindelijk maar een ACL aangemaakt in de router. Ik denk ook dat dat een betere beveiliging is omdat je daarbij zelf kan bepalen welk MAC adres je in het netwerk toelaat.

Maar vanwege interesse wil ik toch weten waarom WEP niet werkt bij mij.

Geplaatst door piepoeh
Welkom op helpmij. Altijd leuk een nieuw lid.

Als je nu ook nog een oplossing wist..

Sky4walker: Niet perongeluk de capslock of iets dergelijks aanstaan bij een van de computers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan