sitecom 300N range extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy37

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Berichten
8
Heb vandaag (vanmorgen om 10uur) een sitecom 300N range extender gekocht, dit omdat ik al geruime tijd de 300N wireles gigabyte router van Sitecom bezit naar alle tevredenheid.
IK dacht hem even snel aan te sluiten en lekker achter in de tuin op het laptopje te internetten, verbinding was uitstekend op circa 35meter van huis af maar geen internettoegang.
Nu naar uren over het internet te hebben gezworven en talloze dingen uitgeprobeer heb ik nog steeds geen internet via de extender, verbinding is overal uitstekend maar geen internet.
Ik stond dus voor de keuze, of tegen de muur smijten of hier maar eens om raad te vragen, heb dus besloten om dat k*tding nog 1 kans te geven.
Het gaat dus om deze http://www.sitecom.com/wireless-range-extender-300n/wl-330/p/714 hier de handleiding http://www.sitecom.com/download/4625/WL-351-Full-Manual-Dutch-rev-1.1.pdf ik heb alle gegevens precies zo ingevoerd zoals ze ook in mijn router staan, de extender toegang verleent in de MAC-filtering handleidng online met de bijgeleverde handleiding(verschillen een beetje van elkaar) stap voor stap gevolgd, gegevens uit beide door elkaar gebruikt, diverse "oplossingen" van het net geprobeerd maar nog steeds GEN internet achter in de tuin. Bij netwerkcontrole wordt telkens gesproken over "draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip configuratie" Wie o wie heeft een oplossing.
Bij voorbaat dank voor het mee denken.
 
Een klein vraagje: heb je DHCP en DNS uit staan in de extender?
 
DHCP server moet worden uitgeschakeld en dan vervallen opties om aan te vinken onder het onder het deel DHCP server waaronder DNSadress.
 
Maar heb je het al geprobeerd met DHCP uit op de extender?
 
Zoals ik al eerder aangaf staat de de DHCP server uit zoals aangeven in mijn handleiding "disable DHCP server" staat er bij punt 5. dit komt echter niet voor in de pdf handleiding van de site, maar heb alles al geprobeerd met DHCP, zonder DHCP.
Zal proberen om vandaag of morgen wat screenshots te maken van de instellingen van de extender wordt het wat gemakkelijker "praten".
 
Ben eruit, via http://www.pc-helpforum.be/f211/wireless-range-extender-26446/ besloot ik om de MACfiltering eens uit te schakelen en jahoor ik heb internet op bijna 40 meter achter in de tuin weliswaar 4 van de 5 streepjes maar het werkt uitstekend.
Kan nu zo even thuis via de laptop de macfiltering tijdelijk uitschakelen in mijn router en weer inschakelen wannneer niet nodig.
Graag nog even een mening over de beveiliging wanneer de MACfiltering uitstaat, dan heb ik alleen WPA2(AES) met een pre shared key van twaalf tekens, is dit in principe genoeg???
 
In principe moet dat genoeg zijn ;). Ik heb zelf een 24-karakter code met hoofdletters, kleine letters, cijfers en tekens door elkaar. Ook WPA2 met AES. Ook heb ik er een MAC-filter op zitten, dus bij elkaar een beetje overkill. Je zou de code langer kunnen maken, maar in principe is dit niet echt nodig (zolang het geen woord is, maar letters en cijfers door elkaar).
 
Heb dan toch besloten om mijn code ui te breiden naar een reeks van 24 met alles door elkaar, immers je hoeft het maar eenmaal in te vullen voor de bestaande laptops en dergelijke.
In iedergeval bedankt voor het meedenken en wellicht heeft een ander hier iets aan.
Wat mij betreft kan dit item op slot.
 
Ok, succes ermee! Als je toch bezig bent, verander dan gelijk de naam en het wachtwoord van de router + extender van admin naar iets moeilijkers ;).
En: Helpmij is een forum voor actieve mensen:p, je moet je vraag zelf op opgelost zetten bovenaan de pagina :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan