Sitecom 300n router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietervg

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2011
Heeren,
Graag wil ik jullie tips over het volgende.
Inet-kabel(ziggo)
Os- w7

Ik woon in een studentenhuis met 16 man.
We hebben alles in 1 van ziggo.
Door een vorige bewoner is de aansluiting vanaf de voordeur
naar de kastjes in de kamers geregeld.
Voor zover ik kan nagaan gebruikt hij een Server op Linux, en vervolgens een switch die 16 signalen naar de desbetreffende kamers stuurt.
In mijn kamer heb ik gewoon internet, enige is dat ik een fixed ip op m'n pc aan moet geven, maar dan doet hij het top.
Nu heb ik naast m'n pc ook een Xbox 360, en een iPhone.
De Xbox en de pc wisselde ik eerst af, maar dat werd ik zat op een gegeven moment, plus een wlan is voor m'n iPhone ook wel praktisch.
Nu had ik eerst een oude sweex router van m'n ouders meegenomen,
die werkte, nadat ik het wan ip op fixed, en m'n netwerkadapter op pc en xbox op auto had gezet.
Echter de downloadsnelheid was naadje en ook xbox live was niet meer zo happy met mn verbinding.
Ik dacht, trage oude router, k koop wel een snellere.
Nu kreeg ik van een maatje een sitecom 300n.
Volgens hem aanzienlijk sneller, maar ik krijg hem niet werkend.
Soms kom ik in de router via 192.168.0.1, maar dan loopt het spaak met m'n switch--> router, soms reageerd dat ding helemaal niet op input. Dus dan denkk n probleem van pc --> router. Alles is bedraad en met meerdere kabels getest..

Wie heeft een stappenplan wat ik kan doen om dit op te lossen?
Met de verb. Tot mijn kamer is niets mis, zolang ik maar een static ip kan gebruiken,
Maar de router lijkt t niet te doen..
Wie o wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dank,
Pieter

Laatst bewerkt:
Ik heb je hele verhaal niet helemaal helder, maar het lijkt mij nu zo dat er 2 apparaten (of in ieder geval 1) in de zelfde IP range toch DHCP aan het uitdelen is? Kan dat zo zijn? Kun je eens een plaatje uploaden hoe de situatie nu is?

schema inet.png

Van DHCP heb ik niet heel veel verstand.
Maar de ip instellingen heb ik van iemand gekregen,
met gateway, subnet en dns servers.

Probleem dat ik heb lijkt zich af te spelen rond de router die in mijn kamer staat.
Zit nu namelijk weer direct op het internet, PC aan de muur, Adapterinstelling van mn LAN op Fixed ip.
en dat doet het wel gewoon.

hoe kan ik die instellingen DHCP veranderen op mijn router dan eventueel?

Laatst bewerkt:
even een update,

ik heb de router naar fabrieksinstellingen gehaald, nu kan ik probleemloos inloggen op t apparaat.
Maar wanneer ik mijn static wan IP probeer in te vullen zoals dit draadje beschrijft:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/584345-Vast-WAN-IP-instellen-op-Sitecom-300N
dan zegt hij dat het static ip-adres dat ik wil invullen: 192.168.0.(iets tussen 100/150)
niet in hetzelfde subnet zit als mijn huidig ip adres
printscreen foutmelding router.jpg
weet iemand hoe dit te verhelpen?

Laatst bewerkt:
Opgelost.

Ding bleek ook gaar.
nu nieuwe sweex, werkt perfect.

Mag een slotje op dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan