Sitecom 300n x5 kanaalbandwidth

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickknegt

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Hallo,
ik heb 2 sitecom routers 1 in de meterkast en 1 op zolder die in de meterkast is via de modem aangesloten en die op zolder is op de router van de meterkast aangesloten, het werkt allemaal wel maar met een snelheid van 65mbps... de sitecom kan 300 mbps halen zeggen ze maar ik vindt minimaal dat we 150mbps moeten halen.. ik weet al wel waar het aan ligt ik denk aan de kanaal bandwidth die staat op 20mhz en hoort op auto 20/40mhz te staan maar als ik hem daar op zet heb ik alleen verbinding en geen internettoegang... ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals de router op zolder uitzetten en dan proberen en dchp-server uitzetten en statische ip beginnen maar het werkt allemaal niet.. ik wil 150mbps kunnen halen...
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groeten
patrick

Wat is 65Mbps? Je internetverbinding of je interne netwerk? In het eerste geval mag je je gelukkig prijzen, want ik heb zelf 20Mbps bij een 60Mbps abonnement! Als het je interne netwerk betreft: is die 65Mbps de verbinding op een pc op zolder met eentje beneden? Is de router op zolder bedraad of draadloos verbonden met de router in de meterkast?

Wat is 65Mbps? Je internetverbinding of je interne netwerk? In het eerste geval mag je je gelukkig prijzen, want ik heb zelf 20Mbps bij een 60Mbps abonnement! Als het je interne netwerk betreft: is die 65Mbps de verbinding op een pc op zolder met eentje beneden? Is de router op zolder bedraad of draadloos verbonden met de router in de meterkast?
65mbps is de snelheid.. de router op zolder is bedraad met die van beneden en van boven is dchp etc uit zoals het hoort

Dan is de ontvanger waarschijnlijk niet geschikt voor 802.11n ... De 802.11n standaard ondersteunt 150Mbps op een band en 300Mbps op 2 banden (d.w.z. 2,5GHz en 5,0GHz). Ik dacht zelf dat de bandbreedte niets te maken had met de snelheid, maar meer met de verstoring...

de ontvanger is daarvoor geschikt, alle apparaten doen het niet ze hebben wel verbinding maar geen internet

Dat eerste kan ik nog niet helemaal rijmen, maar dat tweede wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat je die 2e router op de eerste hebt aangesloten. Eerste vraag: heb je die bedraad of draadloos gekoppeld (de routers)? Tweede vraag: heb je DHCP en DNS uit staan bij de router op zolder? Derde vraag: staat niet toevallig het MAC-filter aan?

Dat eerste kan ik nog niet helemaal rijmen, maar dat tweede wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat je die 2e router op de eerste hebt aangesloten. Eerste vraag: heb je die bedraad of draadloos gekoppeld (de routers)? Tweede vraag: heb je DHCP en DNS uit staan bij de router op zolder? Derde vraag: staat niet toevallig het MAC-filter aan?
de router op zolder is bedraad aangesluiten via de router benenden, de dchp en dns staan allebei uit en ik gebruik geen mac filtering de router benenden staat alleen dchp aan

Wat wordt er aangegeven als je de pc op zolder bedraad aansluit? Wat is het typenummer van de draadloze netwerkadapter?

Probeer eens in apparaatbeheer de driver van de draadloze adapter te verwijderen en deze te installeren... Misschien werkt het.

Succes!

Probeer eens in apparaatbeheer de driver van de draadloze adapter te verwijderen en deze te installeren... Misschien werkt het.

Succes!

maar ik had toch al aangegeven dat ik dit niet alleen met mijn eigen laptop heb:D maar met alle apparaten zelfs de nieuwe tablets en telefoons in huis heeft ie dan wel verbinding maar geen internet....

Je hebt wel verbinding maar geen internet? Dát had ik niet meegekregen. Excuus! Ik kwam dat op het internet ook al tegen bij die adapter... Ik ga morgen voor je verder zoeken!

Je hebt wel verbinding maar geen internet? Dát had ik niet meegekregen. Excuus! Ik kwam dat op het internet ook al tegen bij die adapter... Ik ga morgen voor je verder zoeken!

Dat zou mooi zijn, vele handen maken licht werk :thumb:

Werkt alles wel op de router beneden? Zo niet, werkt het wel beneden als je de kabel naar zolder loshaalt? En werkt het internet op zolder misschien als je de kabel boven ook loshaalt (en dus draadloos verbindt)?

Werkt alles wel op de router beneden? Zo niet, werkt het wel beneden als je de kabel naar zolder loshaalt? En werkt het internet op zolder misschien als je de kabel boven ook loshaalt (en dus draadloos verbindt)?

het werkt allemaal wel, maar alleen op 65 mbps en ik wil het graag naar 150 mbps hebben zo als het hoort.
het ligt waarschijnlijk aan de kanaal bandwidth deze staat nu op 20 mHz en normaal op Auto 40/20 mHz maar als ik hem dus op Auto 40/20 mHz zet dan heb ik alleen verbinding en geen internet toegang..
hier ben ik al een hele tijd naar op zoek maar kom er niet echt uit :(

Staat de router beneden dan ook op dualband? Dat zou wel eens kunnen zorgen dat het geheel wel gaat werken... Daarnaast zou ik de kanalen niet op auto zetten maar op 1 standaard kanaal (geen 3, 6 of 9; die worden altijd gekozen door de auto-mode van elke router).

Staat de router beneden dan ook op dualband? Dat zou wel eens kunnen zorgen dat het geheel wel gaat werken... Daarnaast zou ik de kanalen niet op auto zetten maar op 1 standaard kanaal (geen 3, 6 of 9; die worden altijd gekozen door de auto-mode van elke router).
ik heb ze beide op 20mHz staan maar hiermee is het probleem dat hij geen 150 mbps geeft maar 65 mbps en ik wil juist de normale 150..

Ja, maar kan je dat op beide niet op 20/40MHz zetten? En ondersteunt je router beneden ook 5,0GHz?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan