sitecom ADSL modem router WL-118

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
heb zojuist de sitecom WL-118 ADSL modem-router aangesloten, maar kom het internet niet op.
geeft wel aan dat de laptop is verbonden met het netwerk (draadloos).
maar kom er ook niet op met de met utpkabel aangesloten pc.

waarschijnlijk zijn dus de gegevens om toegang tot het www te krijgen niet juist.

ik heb een ADSL abonnement bij zonnet, inmiddels overgenomen door versatel.
op de bijgeleverde cd staan de volgende gegevens van versatel

versatel DHCP - VPI: 0 - VCL:32 - encap: RFC1483
versatel PPP - VPI: 0 - VCI: 32 - PPPoA VCMUX
de onderste instelling heb ik aangehouden, er staat me iets bij van PPPoA.... maar weet niet eens waar t voor staat...

verder heb ik gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, en 64 bits beveiliging (wachtwoord zelfde als oude modem-router)
SSID is overal gelijk.

kanaal... dat zou ook het probleem kunnen geven... hoe kan ik zien op welk kanaal mijn laptop met ingebouwde WLAN is ingesteld?
in de router staat ie standaard op 11, ik mee dat het 6 moet zijn, en heb dat ingesteld.

Ik kan nu weer op internet omdat ik mn oude modem-router maar weer heb aangesloten...
wie weet de juiste instellingen????​

Vlgs de informatie die ik heb gekregen moet het zo zijn:

Verbindingsprotocol RFC1483 LLC
VPI 0
VCI 32

Als ik het verder goed begrepen heb hoeft er ook geen gebruikersnaam en wachtwoord in. Ip adres op Automatisch verkrijgen (via DHCP) zetten.

Betekent dus dat je de eerste van de 2 configuratieinstellingen moet gebruiken in plaats van de tweede.

versatel DHCP - VPI: 0 - VCL:32 - encap: RFC1483 zou dus de goede moeten zijn.

NB: Ik kreeg signalen dat het toekennen van een IP-adres wel 3 uur kan duren, dus zet je nieuwe modem/router in met bovenstaande instellingen, en ga even de stad in voor enkele uren (koop je niet arm ;) ). Ben je erg van het shoppen, stel bovenstaande instellingen dan in voordat je gaat slapen, en laat het apparaat aanstaan.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
opgelost

het is gelukt!
alles werkt weer.

toch ook weer andere gegevens hoor... maar t werkt dus heb alles nu effe goed genoteerd! was lastig want zonnet is door versatel overgenomen, en dat weer door tele2....

:thumb:

het is gelukt!
alles werkt weer.

toch ook weer andere gegevens hoor... maar t werkt dus heb alles nu effe goed genoteerd! was lastig want zonnet is door versatel overgenomen, en dat weer door tele2....

:thumb:

Ik ben bezig met hetzelfde probleen. Jij schrijft nu dat het gelukt is maar dat het toch weer andere gegevens waren. Weet je toevallig nog welke deze gegevens zijn???

Mijn probleem is opgelost. Het blijkt dat er onderscheid gemaakt moet worden welk abonnement je hebt.
Zonnet-lite heeft een andere instelling (VPI/VCI 8/48) als zonnet basis (0/32).
voor zonnet lite moet de verbinding ook staan op PPoA.

Ook de gebruikersnaam heeft zijn bijzonderheden.
Bij account is het alles wat voor @ staat
Bij het usb speetouchmodem is het eerste gedeelte van je e-mailadres aangevuld met @zonnet-lite
Bij het sidecom WL-118 modem is het gewoon je e-mail adres
alles met je ww natuurlijk. en een paar uurtjes wachten met de router aan voor het krijgen van een juiste verbinding (IP adres)

Alvast bedankt voor de moeite het is gelukkig niet meer nodig

Laatst bewerkt:
ehh.. niet zo uit mn hoofd, zoek t weer even op en zal t hier melden, morgen of zo...
doei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan