Sitecom als router gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerthoys

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Heej ik ben boerthoys en ik vind al tijden oplossingen op jullie forum.(:thumb: Heel erg bedankt daar voor:thumb: ) Nu ik een probleem had dat ik niet kon vinden heb ik me geregistreerd en een post aangmaakt.

Ik zit met het volgende:

Ik heb een sitecom 54 g draadloze router en ik wil hem gebruiken als router. Hij dient nu alleen nog maar als switch. Ik kan alleen niet meer op het apparaat komen. Als ik mijn computer er op aansluit krijgt hij beperkte verbinding en krijg ik geen standaard gateway. Weet iemand misschien wat het probleem is?

Laatst bewerkt:
Apparaatje al eens een harde reset gegeven?
(Technisch gezien: als je hem als switch gebruikt klopt dat toch ook? één PC op een switch is nog geen verbinding, zeker niet als je een IP adres hebt. Een switch zelf heeft geen Ip adres, die stuurt alleen maar door)

ja

Ja 5 seconde reset knop en 8 keer laten knipperen met opstarten. Werkt niet

Maar een router toch wel en als ik hem beneden aansluit aan onze internet verbinding heb ik nergens internet. via de standard gateway hoor ik in dat apparaatje te kunnen en dat lukt niet.

Geef het merk + type eens.

Het is een router zeg je, dan moet deze een IP adres hebben. Geef jouw PC hetzelfde IP adres (niet hetzelfde, maar een IP in dezelfde range) als je router, en gebruik je browser om de router te benaderen.

Lukt dit?

wl108-109 dat staat in de handleiding op de doos staat wireles network router 54 g

Ik kan de ip niet vinden van mijn router dat is eigelijk het probleem de ip van een router word op de pc toch aangegeven met de standaard gate?way

Standaard gateway is meestal het IP van je router, ja.
wl108-109 kan ik nergens vinden als Sitecom type..

Als je de handleiding bij de hand hebt, kijk daar eens in. Volg gewoon de standaard installatie procedure die je normaal ook zou volgen :).

Datheb ik geprobeerd en dan zegt de handleiding type nu het ip van je router in dat is standaard:192.168.0.1........ moet ik die ip ook in mn pc instellen dan? En wat meot er dan bij DNS worden ingevuld of mag die leeg blijven?

Je reageert lekker snel :p.

Default Gateway ==> 192.168.0.1

Jouw IP adres ==> 192.168.0.2
Subnetmasker (waarschijnlijk): 255.255.255.0

Yeeejjjjj maar helaaaas er zit een wachtwoord op. Dat achterhaal ik wel ontzettend bedankt voor je hulp in ieder geval:thumb:

Waarschijnlijk tot ziens

Nou, liever niet, dat betekent namelijk dat je geen problemen meer hebt :love:.

Maar in het andere geval: je bent welkom :thumb:.

probeer :
username: admin
password: admin

( is standaard bij sitecom ( en nog meer routers ) )

oeps!

Ik kan er nu helemaal niet meer op ^^

Dit zijn de instellingen
ip:192.169.0.2
subnet:255.255.255.0
standard gateway: 192.168.0.1

ik krijg nu niet eens meer reactie op 192.168.0.1
iemand enig ID?:confused:

ik gebruike hem aleen maar als switch en als wireles zender. Router werkte echt niet.

Laatst bewerkt:
Wat heb je gedaan alvorens dit probleem begon?

192.168.0.1 => Is dit het originele standaard IP?

Niets bijzonders

Het zou kunnen dat ik kabels heb verwisseld maar heb alle combinaties al geprobeert.
Was heel spontaan.
Ik had dus geprobeert
Mijn IP: 192.168.0.2
Gateway:192.168.0.1
dat was tog de goede manier en dns leeg laten?
Heb ook al geprobeert om dns hetzelfde te doen als gateway

Nou ja het is al weer laat ik ga slapen als je nog iets weet hoor ik het graag ik ben morgenavond weer terug

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan