Sitecom dc 203

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiscOS

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Op mijn netwerk staan diverse computers aangesloten waaronder een RiscPC. De router is een Sitecom DC 203 omdat deze een ingebouwde printeraansluiting heeft. Ik zou dus vanaf de RiscPC, via de router, naar de Minolta printer kunnen. Maar helaas, ik weet niet hoe ik deze poort moet aansturen. Weet iemand het adres van deze printeraansluiting? Het moet iets zijn als: 192.168.1.?????
De man van Sitecom wist het niet en kwam niet verder dan mij een (windows) stuurprogje te mailen maar ook dit werkt niet.

Alvast bedankt!

31-1-'07
Na een heleboel geploeter is dan toch nog gelukt tenminste, het deel vanaf windows. De aansturing vanaf RiscOS is een stuk lastiger omdat er over deze printer te weinig bekend is. Hij zou zich als een gewone Postscript moeten gedragen maar daar begin ik nu toch over te twijfelen.

Laatst bewerkt:
Hallo.

Staat toch netjes beschreven in de handleiding die hier te downloaden is.

Groetjes Erik Rothuis

Dag Erik, dankjewel voor de reactie. Maar helaas, het staat er niet in!

Ik kan het echt niet vinden! Maar laten we de boel kortsluiten. Geef mij het adres van de printerpoort, dus 192.168.0.???

Alvast bedankt!

Is hetzelfde ipadres als de router

Is hetzelfde ipadres als de router

Inderdaad, zo simpel is het. Maar nu nog de RiscPC aan de praat krijgen. Dit is echt een stuk eenvoudiger maar dan niet met een Minolta! Deze zegt een Postscriptprinter te zijn maar alle toegezonden data wordt ingeslikt en in de prullenbak gegooid. Als ik een andere printer (HP PSC 500) aanmeld dan wordt er gewoon geprint, de verbinding is dus goed. Maar zodra ik een Postscriptbestand toestuur gebeurd er niets!
Zou het kunnen dat Minolta eerst een seintje moet krijgen dat er een Postscript aankomt? Op het internet krijg ik heel veel tips maar die gaan steeds over iets anders. Is er iemand die dit weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan