sitecom dhcp ipadressen vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Als ik in de settings kijk bij de router, de optie DHCP STATUS, dan staan daar een hoop ipadressen in die ik helemaal niet ken en met allemaal een eigen MAC adres.

Is dit de bedoeling ervan of is dit niet goed.

Bedankt voor de hulp

Tsja, afhankelijk van hoe lang de DHCP lease tijd is zijn dat alle aparaten die (ooit) verbinding gezocht hebben via je router.
Denk hierbij óók aan ipod touch, andere smartphones, Playstation/Xbox, mediaservers etc.

Dit 'probleem' heb je zeker als je de DHCP lease-tijd op meerdere maanden hebt staan danwel op 'oneindig'.

Tijs.

Dank je wel voor je reactie.

Dus elke keer als je een andere pc of laptop aansluit dan komt dat macadres er vanzelf in te staan.
Goed om te weten.

Zou ik je nog een vraag mogen stellen betreffende dezelfde router.

Als je wireless verbinding zoekt met de router via de usb adapter dan zie je de naam van de sitecom staan, b.v SitecomF999975.

Die naam staat ook bij het SSID.

Ik zou die naam graag willen veranderen, kan dat en hoe doe je dat dan.

Heb wel iets gevonden hier maar ik kan dus het SSID niet veranderen bij Wireless settings, kan het alleen aanklikken.

Normaal gesproken mag je die SSID inderdaad helemaal zelf kiezen.
In de handleiding van de router zou moeten staan óf en (indien ja) hóe je dat zou moeten kunnen aanpassen.

NB: Bovenstaand verhaal geldt zeker voor alle apparaten die in de winkel 'los' zijn gekocht. Heb je echter een apparaat via of van je provider gekocht, dan zou het kunnen zijn dat bepaalde vooringestelde zaken niet zijn aan te passen.

Tijs.

Komt bij de webwinkel via ZIGGO vandaan.

Ik zal het eens gaan vragen daar.

Bedankt voor je hulp.

EDIT:

Ben er al achter hoe je de naam kunt veranderen, dat moet in wireless settings bij de optie Basic ESSID daar kun je de naam aanpassen.
De oude naam kun je dan verwijderen en de nieuwe instellen.

Wel dien je je Cache leeg te maken anders leest ie dat uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan