Sitecom extender beveiligen...?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

slammer1965

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Beste internet-vrienden .....
ik heb vanmiddag een Wireless Range Extender 300N van Sitecom gekocht .
Ben er inmiddels achter dat ik deze extender niet kan beveiligen, omdat de site HTTP://192.168.0.234 niks doet...!
Weet iemand hoe ik mn nwe extender toch kan beveiligen tegen de Buur-boeven, die misschien nu toch kunnen inloggen op mijn draadloze netwerk.
Met vriendelijke groet van Paul (slammer).:cool:

Ik vraag me toch het volgende af: Als je via WPS knop de koppeling hebt gemaakt met het basisnetwerk heeft het Extender netwerk (*_EXT) dezelfde instellingen als het originele netwerk (m.u.v. de SSID/naam van het Extender netwerk).

Dus: HOE heb jij het netwerk gekoppeld met het netwerk ervoor?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs, leuk dat je reageert op mn vraag,maar zou je dat in normaal nederlands willen vragen hahahaha?!
Ik heb de WiFi op mijn nwe modem van kpn experia-box v8 uitgezet en mn extender op mn laatste vrije poort aangesloten.
Maar op al mijn devices wordt de verbinding als 'open' verbinding gezien en niet als beveiligde verbinding !!
En in de bijsluiter moet ik naar een bepaalde site gaan ,maar die werkt helemaal niet ....?!
Dus nu heb ik un open verbinding ,waar ik niet blij mee ben.
Grtz paulie

Als je de handleiding had gelezen dan weet je wat WPS is. En verder:
Ik kan aan jou vragen waarom je een extender hebt terwijl je blijkbaar helemaal geen wifi netwerk extend maar 'm gebruikt als accesspoint, dus helemaal niet als extender. Daar stond niets over in je startposting.

Tel ik bovenstaande 2 zaken bij elkaar op, dan vind ik dat ik het me niet kwalijk kan nemen dat ik je vraag niet begreep en dat je vraag over 'normaal nederlands' vooral op jezelf betrokken moet worden.

Mijn vraag in mijn vorige posting heb je overigens (toevallig of niet) beantwoord door zojuist te melden dat je 'm bedraad op een LAN poort van de Experiabox hebt aangesloten zónder draadloos netwerk op de Experiabox. Betekent dus dat het Sitecom apparaat (puur) als accesspoint moet functioneren.

Ok, terug naar je vraag, nu ik weet dat het om de inrichting van een accesspoint gaat: Ik denk dat je een WLX-2001 van Sitecom hebt waar de volgende handleiding bij hoort: deze
Als ik de handleiding zo lees is die niet als een accesspoint in te richten, dus puur als wifi bridge of extender.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan