Sitecom Gigabit 300N router WL-351

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Goedendag, ik heb een nieuwe router, nu sluit ik hem aan en als ik 192.168.0.1 in de balk zet krijg ik de melding wachtwoord en gebruikersnaam (admin/admin) en dan kom ik in mijn oude routre (WL-153) in plaats van mijn nieuwe router, de oude router uitgeschakeld met de kabel en de adapter.
wie kan mijn hierbij helpen ?
ik heb Windows 7 32 bit

Geen idee hoe het nu bij je zit, maar op de volgende manier kan het niet fout gaan:
1. Verwijder alle verbindingen/kabels van de nieuwe router.
2. Zet de nieuwe router in de buurt van je pc, geeft 'm stroom en zet 'm aan.
3. EDIT: Sluit alle draadloze verbindingen op je pc.
4. Verbind een netwerkkabel vanaf je pc met een van de 4 LAN-poorten van de router.
5. Kijk na welke gateway je computer heeft gekregen, en verbind daarmee (met http:// ervoor).
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Verder is het van belang dat je je oude draadloze router niet in je netwerk neerzet, anders heb je 2x het 192.168.0.x netwerk. Dat levert routeringsproblemen op. Mocht je tóch van plan zijn om 2 (aparte) draadloze netwerken in te gaan stellen met de oude en de nieuwe router danwel de oude router als bedrade switch te gebruiken, degradeer de oude draadloze router tot draadloos accesspoint/bedrade switch ipv. de router-functionaliteit.

Wellicht heeft de browser-cache er ook nog wat mee te maken (zie vorige poster), maar ikzelf vermoed van niet. Proberen kan natuurlijk altijd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Reactie

Bedankt voot jullie reactie, maar ben er nog niet uit, volgens de beschrijving moet ik ook een WPA2 code invullen die op de acgterzijde van de router staat op een etiketne daar kom ik ook niet op, maar wat ik gebrobbert heb, met een vaste lan kabel aangesloten en kon toen wel in de router komen maar de instelling kon ik niet uitkomen, maar als ik dan de kaber er weer uithaal kan ik niet meer bij de instelling komen, dus de oude router maar weer aan.

Kijk goed of het desbetreffende wifi kanaal aan staat,(enable) en of dit 2.4GHz of 5GHz is ! bij 5GHz: is alles dan ook 5 GHz compatible ?
verander ook eens het zend/ontv kanaal nr. misschien stoort het een en ander elkaar.

btw met ip toewijzingen kun je ook nog de mist in gaan, wel verbinding, maar geen IP adres gerkregen, check dat ook eens....
of gebruik mixed WPA WPA2 in het begin...

Laatst bewerkt:
Reactie

Bedankt, ik ben nog bezig geweesd ik hen nu wel internet met een bedraad netwerk maar ik kan nog niet draadloos, heb de wirless aangezet maar werkt nog niet, zo gauw ik de kaber uithaal is het internet er uit, maar er wordt gesproken over een sticker onder op de router met een WPA2 code maar ik weet niet hoe ik daar bij kan komen, op de handleing staat dat in PX en niet in Vista en windows 7
ik heb windows 7
hoe kan ik deze router installeren in de draadloose modes?

Gewoon bedraad inloggen op de nieuwe router (http://192.168.0.1), en de draadloze instellingen doen. Als ik je goed begrijp staat de router nu al op AP-modes ingesteld, met B+G+N ondersteuning. Verder zou nu al WPA2 encryptie ingesteld moeten staan. Indien ja, dan hoef je alleen nog een zelfbedachte WPA2 encryptie-code te bedenken en die in te vullen. Schrijf wel goed op welke je instelt, want die heb je natuurlijk ook weer nodig bij de computers die draadloos willen verbinden. Eventueel wijzig je ook de ESSID naar iets dat zeker uniek is in jouw buurt, zodat verbinden met de netwerken van buren etc. vermeden wordt.

Zie in de handleiding, in hoofdstuk 11 (Wireless settings).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Reactie

de instelling is
Modus AP
Band 2.4 Ghz (B+G+N)
Aanzetten SSID# 1
SSID 1 (zelfinvullen)
kanaal 1
zo staat hij ingevuld, us dit goed ?

Op zich kan dit prima. Niet vergeten ook nog een zelfbedachte WPA2 beveiligingscode ("pre-sharedKey") in te vullen (sub-tabblad Security onder hoofd-tabblad Wireless Settings).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
reactie

Goedendag
Ik snap er niets van, een nieuwe router (eerst een WL-153) ook draadloos, en de nieuwe krijg ik niet draadloos werkt bedraad goed maar van de instellingen gaat niet
Het volgende doe ik :
Aanzetten
Basis ap – 24GHz – ssid 1 – ssid 1 de naam is dit sitecom of mag dit ook een eigen netwerknaam zijn. – kanaal 11
Beveiliging ssid naam netwerk ? - aan – aan – WPA pre …. – WPA(TKIP) …… - Passphrase – vooraf ingestelde sleutel is dit de sleutel van de sticker op de router ?
MAC adres ?????????
WPS Configured – zelfpincode ???????? – SSID netwerknaam – WPA pre……. – en moet dan het nummer van de sticker hier staan ?
Ik hoop dat iemand mijn daar bij kan helpen om deze router draadloos te installeren
Mvgr J.A.Seure

WPS hoef je je niet mee bezig te houden en dus ook niet met de bijbehorende pincode(s).
SSID mag je zelf kiezen, maar kies niet iets dat teveel terugverwijst naar jouw huis/familienaam. Naam v.d. hond of een favoriete vakantieplaats zou bijv. prima kunnen als SSID.
B+G+N instellen voor de hoogste compatibiliteit met alle geschikte draadloze apparaten in je netwerk.
Kanaal kan je zelf kiezen. Als kanaal 11 veel gebruikt wordt in de buurt, dan een ander kanaalnummer kiezen, zoals kanaal 4
Je moet qua beveiliging kiezen voor WPA-preshared key of (nog liever) WPA2-preshared key. Wel moeten de draadloos verbindende laptops/pc's dan WPA2 aankunnen als je het instelt.
Stel die preshared key als "Passphrase" (=standaard instellingen).
De passphrase klop je eronder in (dus in vakje Presharedkey). Die passphrase kun je zelf kiezen, maar maak die zéker niet korter dan 10 karakters ("langer is beter") en mix in de passphrase hoofdletters, kleine letters, cijfers en liefst ook 'speciale karakters'. Voorbeeld.: WPAcode124589En*#@$

Als je er hier niet mee uitkomt, dan een pc-technicus laten komen en die het laten instellen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
reactie

bedankt voor de reactie, ik heb een langere wachtwoord gemaakt en werkt nu
johan

Dat is goed nieuws! :)

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan