Sitecom Gigabit ethernetkaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Beste Helpmij Forum,

Ik heb een asus P5K moederbord, waarop een 100mb ethernet aansluiting op het moederbord zit (had helaas niet de Luxe versie gekocht, want die was toen nog niet uit). Nu heb ik er een sitecom gigabit ethernet kaart in het PCI slot bij gestoken, maar deze wil helaas niet werken. Al veelvuldig contact gehad met Sitecom, laatste versies van de drivers geinstalleerd, maar niets werkt. Binnen Hardware is de card wel zichtbaar, maar met een vraagteken en een foutcode 10. Als ik de ethernet kabel in de card plug, dan gaat het lampje ook niet knipperen.

Wat ik al vreemd vond bij het installeren van de Card is, dat mijn PCI slot op het moederbord één lange en één korte sleuf heeft, terwijl de ethernet card een korte een lange en een korte sleuf heeft. Dit betekent dus dat er een korte sleuf van de Sitecom ethernet card niet verbonden is met het moederbord. Ik heb geen idee wat de bedoeling van deze constructie is of dat ik toch iets fout aangesloten heb.

Alle hulp is meer dan welkom. Het gaat maar om een kaartje van € 16,=, maar dan moet ie wel werken.

Groetjes,

Herman Koch.

Gaat het om de LN027?
Deze heeft inderdaad twee sleuven, maar zou volgens mij wel geheel in het slot moeten passen.
En wat zei de helpdesk daarover??
Kun je misschien een digitale foto van plaatsen van de installatie?
Asus heeft het trouwens over GB network bij de specificaties van de P5K

mvg leo

Bedankt voor jullie reacties

Het systeem draait onder WindowsXP SP3.

En wat betreft de op het moederbord geintegreerde Ethernet port: ik dacht ook altijd dat er een gigabit aansluiting op zat, maar bij de netwerkverbinding in XP kwam slechts 100mb tevoorschijn. En de ethernet switch die ik gebruik geeft ook 100mb aan.

Dus raadsels alom. Van die sleuen heb ik nog niet aan sitecom gevraagd, want daar kwam ik net met een collega op.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Herman.

Van die sleuen heb ik nog niet aan sitecom gevraagd, want daar kwam ik net met een collega op.
Ik neem aan dat de kaart wel geheel in het slot past? of toch niet?
En had je voor het P5K LAN wel de juiste drivers geïnstalleerd?

Als ik de card monteer, dan valt de kleine sleuf en de grote sleuf in het PCI slot, en de tweede kleine sleuf van de ethernet card valt buiten het PCI slot.

Ik ga aanstaande vrijdag (werk ik niet) de kast weer even openmaken om te kijken hoe het nu precies in elkaar steekt, en maak dan even een fotootje. Ik heb afgelopen weekend nog een update gedaan van al mijn drivers, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik kijk ook nog even naar wat de interne ethernet card van het P5K moederbord nu precies zegt. Hij geeft wel iets aan in de trant van 10/100/1000, en bij 1000 staat er nog wat achter. Ik ging er ook altijd vanuit dat het een gigabit aansluiting was, maar ik krijg hem niet op een Gigabit draaiend. Het is een atheros ethernet aansluiting, waarvan ik ook afgelopen weekend nog de driver heb ge-updated.

Hoe kan ik er achter komen of het echt een gigabit ethernet poort is op de P5K, en waarom draait ie dan niet op een gigabit. Die Sitecom card kan ik altijd nog in mijn oudere computer op zolder steken. Kijken of die daar wel werkt.

Ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes,

Herman.

De 1000 in het rijtje geeft aan dat het om gigabit ethernet gaat.
De overstekende kaart is voor mij eigenlijk een raadsel

Misschien een beetje overbodige vraag, maar wat is er mis met de Lan aansluiten van je moederbord???
Heb je een snellere internet verbinding dan dan 100Mbit/??
Waarom een extra kaart plaatsen??

Het probleem (de uitdaging) is dat ik de ethernet aansluiting van het moederbord (Asus P5K standaard) niet werkend krijg op 1000mb. Ik heb toen de conclusie getrokken dat het dus een 100mb ethernet aansluiting moet zijn en heb toen het Sitecom kaartje gekocht. Als ik de commentaren nu lees meot de Asus ethernet aansluiting dus wel draaien op 1000mb. Waarom doet ie dat bij mij dan niet....

Groetjes,

Herman Koch.

Maar eh..... je hebt toch geen internet abbo van meer dan 100mbit????
Dus wat is nou het probleem??????????????????

Voor internet maakt het niets uit, maar ik heb ook een mediaplayer en een laptop die op 1000mb draaien binnen mijn netwerk en bij het overzetten van HD Films van tig gigabyte is het dan wel handig als alle apparaten op 1000mb draaien.

Herman.

Beste allemaal,

Het probleem met de Sitecom ethernet kaart is niet opgelost, maar mijn 1gb ethernet verbinding wel. Het werd mij steeds duidelijker dat er op de P5K standaard een 1gb ethernet verbinding zit, maar bij mij werkte die alleen op 100mb. Ik heb in het hele huis standaard ethernet kabels liggen, en had het lumineuze idee om eens een losse kabel te trekken van mijn PC naar de router, en ja hoor, ineens had ik een 1gb ethernet verbinding. Dus waarschijnlijk een breuk in de kabel, waardoor de verbinding automatisch down scaled naar 100mb. Ik een nieuwe kabel getrokken, en bij gamma zo'n knijptang gekocht. Nou, nooit meer doen. Na verschillende stekkertjes te hebben verprutst nog steeds geen goede verbinding. Via internet een goede krimptang gekocht, zo'n € 35,= ipv de gamma € 8,00, maar nu in één keer wel een werkende ethernet verbinding, en inderdaad, op 1 GB.

De sitecom ethernet kaart ga ik in mijn PC op zolder inbouwen. Kijken of die daar wel wil werken, maar dat heeft een lage prioriteit. Vanuit mijn hoofd PC heb ik nu in ieder geval een 1gb verbinding.

Allemaal nog bedankt voor de tips, want die hebben toch uiteindelijk geleidt tot de oplossing van mijn probleem.

Herman Koch.

Ik heb geen oplossing, want toevallig kamp ik met hetzelfde probleem.

Mooi *****, maar ik ga em morgen maar ruilen voor een ander kaartje.

groetjes Norm

Beste Helpmij Forum,

Ik heb een asus P5K moederbord, waarop een 100mb ethernet aansluiting op het moederbord zit (had helaas niet de Luxe versie gekocht, want die was toen nog niet uit). Nu heb ik er een sitecom gigabit ethernet kaart in het PCI slot bij gestoken, maar deze wil helaas niet werken. Al veelvuldig contact gehad met Sitecom, laatste versies van de drivers geinstalleerd, maar niets werkt. Binnen Hardware is de card wel zichtbaar, maar met een vraagteken en een foutcode 10. Als ik de ethernet kabel in de card plug, dan gaat het lampje ook niet knipperen.

Wat ik al vreemd vond bij het installeren van de Card is, dat mijn PCI slot op het moederbord één lange en één korte sleuf heeft, terwijl de ethernet card een korte een lange en een korte sleuf heeft. Dit betekent dus dat er een korte sleuf van de Sitecom ethernet card niet verbonden is met het moederbord. Ik heb geen idee wat de bedoeling van deze constructie is of dat ik toch iets fout aangesloten heb.

Alle hulp is meer dan welkom. Het gaat maar om een kaartje van € 16,=, maar dan moet ie wel werken.

Groetjes,

Herman Koch.

@Norm070

Welkom op helpmij,

Je reageert in een topic uit 2009, volgens de regels is het niet de bedoeling hier nog in te reageren. Wegens de leeftijd gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan