sitecom homeplug

Status
Niet open voor verdere reacties.

FransSitecom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2013
Hallo,
Een probleem. Mijn zoon zit veel op zolder en wil een sneller internet / wifi.
Heb dus een Sitecom homeplug 500mbs gekocht. 2 x een stopcontact / homeplug. Een beneden bij de router en een op zolder in een stopcontact bij zijn buro. De homeplugs ingesteld zoals werd beschreven. Echter niet het gewenste resultaat. De verbinding zou via het stroomnet dienen te gaan. Beneden in de buurt van de router vindeb beide plugs elkaar wel. Volgens een kennis zou dit komen omdat er sprake is van verschillende stroomgroepen in huis. De plugs kunnen elkaar daar door niet vinden. Terug gegaan naar de Harense smid. Waar men mij verzekerde dat het ook bij verschillende stroomgroepen, zou moeten werken. Hij zou het voor mij uit zoeken. Heb er echter een hard hoofd in.
Kan iemand mij vertellen wat er waar is van die verschillendestroomgroepen?
Komt er dan helemaal geen signaal, of slechts een zwak signaal?
Is er een uitgebreidere gebruiksaanwijzing, moet er nog meer gebeuren?
Ervaringen of Oplossingen ?
Ik hoor het graag.

Grt. Frans.

Waar het om gaat is dat de powerplug boven NIET in een verlengkabel of zoiets gestopt mag worden, maar echt in een stopcontact in de muur die rechtstreeks gevoed wordt door een stroomgroep in de stoppenkast.
Tenminste: zo heb ik het begrepen. [Heb zelf niet zo'n setje.]

Tijs.

Wat dnties zegt is wel wat er in de beschrijving genoemd wordt maar zelf gebruik ik het ook met een setje van drie waarvan er 1 in een tafelstopcontact zit die zelf is aangesloten op een stopcontact in de muur.
Ik heb daar geen problemen mee ondervonden.

Elke toko heeft meerdere groepen behalve de kipcaravan van dhr Snijworst.

Dat zou dan ook niet het probleem moeten zijn anders zou het hele systeem van homeplugs niet kunnen werken danwel zijn doel voorbij schieten.

Want laten we wel wezen: een homeplugset tussen de meterkast waar de router hangt en de hal waar de pc wellicht staat is niet echt zinvol...

Heb je al geprobeerd de exemplaren om te wisselen? Met andere woorden; de plug die nu bij de router zit naar zolder en degene van zolder naar de router

Loop ook eens door je hele hut en kijk waar het wel en waar het niet werkt. Probeer daar een logica in te vinden...

Heb zelf een 500mb Devolo set en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de sets zeer gevoelig zijn voor welke wijziging in het stroomnet dan ook. Ze hoeven niet perse in dezelfde groep, maar hoe dichter bij elkaar hoe beter het werkt. Je kunt ook eens de oude gitaristentruc proberen en 1 van de 2 sets omdraaien in het stopcontact.

oplossing!!

Ja, als ik het zo lees heb ik niet echt een oplossing gehoord.
Het is zo dat de router bij mij in een computerkast staat en dat de homeplug er naast is geplaatst. Inderdaad met een verlengsnoer aangesloten op het net.
De harde schijf zit er op, de printer en nog een verlichting. Kan eigenlijk niet anders.
De andere homeplug kan ik op een ander / directer stopcontact proberen.
Ook het omkeren in het stopcontact wil ik gaan proberen.
Maar de homeplugs onderling wisselen heeft volgens mij geen zin.
Al met al heb ik er geen goed gevoel bij. In de handel en de reclame is iedereen enthousiast.
Mij lijkt het niet zo'n stabiele oplossing als het op bovenstaande punten al fout gaat.

Ik heb ook een mail naar Sitecom gestuurd.
Nog niks van gehoord natuurlijk, maar ben wel benieuwd wat hun oplossing is.

Grt. Frans.

Je eerste regel haalt bij mij mijn nekharen overeind. In ieder geval heb je tips genoeg gekregen om te zien wat wel en niet werkt.

Tijs.

Hallo

Mogelijke oorzaken ....

Defekte " Sitecom homeplug" modules.

Test deze op een verlengkabel. (enkel andere stopkontakten proberen ???)

Veel storing op het net ...

Storende thermostaat , niet korrekt geaarde p.c. , etc ....

Uw huisaansluiting is 3 fazig ??? je dient dan uiteraard in dezelfde fasegroep te blijven.

http://www.klusidee.nl/Forum/about6376.html

Indien mogelijk .... controleren/testen d.m.v. babyfoons die via stopkontakt werken.

Mocht er storing op het net aanwezig zijn , zul je dit dan ook duidelijk horen.

Peter

" Ja, als ik het zo lees heb ik niet echt een oplossing gehoord"

Als het zo makkelijk was werkten we allemaal bij de Harense Smid...

Succes verder...

Ps,
Welkom op Helpmij.nl De site waar mensen zoals jij en ik in onze vrije tijd zonder enige verplichting danwel vergoeding trachten andermans problemen op te lossen. Gewoon omdat we dat leuk vinden...

Laatst bewerkt:
home plug !

Hoi, het volgende.
Ik heb de homeplug terug gebracht. Ik had een bericht terug gekregen van Sitecom. Men vertelde dat het mogelijk was dat het niet werkt.
Er spelen allerlei factoren mee. Ook de verschillende groepen in huis horen daarbij. Al met al adviseerde men mij om het op een andere manier te doen, namelijk een sterkere router met een sterker wifi signaal. Daar heb ik dus nier voor gekozen. Het is nu een aparte netwerkkabel naar boven geworden. Zet ik boven de oude router neer. Moet de router dan nog wel afstellen om samen met de nieuwe router beneden te kunnen werken. Gaat lukken. allen bedankt voor de medewerking /denken.
Grt. Frans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan