Sitecom internet verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpipo9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2013
Hallo,

ik heb een probleem wat ik vaker ben tegengekomen om het forum, alleen heb ik geen oplossing kunnen vinden. Het probleem is dat internet met regelmaat uitvalt. Internet valt dan niet alleen uit bij mijn computer, maar binnen het hele huishouden. Wat opmerkelijk is, is dat de verbinding met de router intact blijft, maar dat de verbinding met het internet verdwijnt. Als je dan de router reset (het modem blijft hier buiten beschouwing), is het probleem weer opgelost. We hebben een draadloze internetverbinding met een 2.4Ghz frequentie. De router die we gebruiken is de Sitecom n300 x5.
Wat misschien kan helpen is het volgende. Ik heb een tijdje geleden Age of Empires II - the Conquerors weer geinstalleerd, om deze online te kunnen spelen. Na even op internet gekeken te hebben, heb ik het programma GameRanger gevonden die dit mogelijk zou moeten maken. Ik heb dit programma geinstalleerd en op de juiste manier geconfigureerd, en ik was in staat op met mijn kameraden het spel online te spelen. Het enige nadeel is, dat na enige tijd (verschilt tussen enkele minuten en een half uur), valt de verbinding weer weg. In 2 uur dat we dat proberen, kan dit wel 8x het geval zijn. Ik heb de poort die nodig is om GameRanger te gebruiken geopend in de firewall van de router. Ook heb ik het programma toegestaan in de firewall van mijn antivirus (F-Secure). Ook hier valt de verbinding binnen het hele huishouden uit. Ook hier is de verbinding met de router nog intact, maar is de verbinding met het internet verdwenen. Ik heb dit voorbeeld erbij vernoemd, omdat dit een geval is waarbij internet vaak uitvalt.
We hebben hiervoor wel een andere router gehad. Dit was een Netgear router, al kan ik het type niet voor de dag halen. Internet viel bij de Netgear router ook uit, maar niet extreem veel vaker bij het spelen van Age of Empires II - the Conquerors m.b.v. GameRanger.
Voor de duidelijkheid: Op een normale dag valt internet zo'n 2x per dag uit. Als ik het spel Age of Empires II - the Conquerors online wil spelen met GameRanger, verhoogt dit aantal aanzienlijk.
p.s. ik heb UPnP aanstaan. Ook heb ik kanalen verwisseld maar dit mocht niet baten.

Ik hoop dat jullie mij hiermee zouden kunnen helpen,
alvast bedankt!
Mvgr,
superpipo9

Ik denk dat het netwerk overbelast is. Probeer UPnP eens uit te zetten voor een halve week?

Ik ga het gauw proberen! Ik zal gauw een reactie plaatsen wat voor een invloed het heeft gehad. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan