Sitecom powerplug storing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkymob

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Beste Forumgebruikers,

Een monteur is laatst langsgeweest en heeft interactieve TV geïnstalleerd voor ons van Telfort. Voorheen hadden wij altijd gewoon internet/tv, en gebruikte wij een Powerplug van Sitecom om te internetten boven (zie afbeelding). Nu de powerplug van Telfort in het stopcontact zit, werkt de Powerplug van Sitecom (die altijd al via een verlengsnoer ging en nooit problemen gaf) totaal niet meer. Ik heb begrepen dat beide apparaten wellicht elkaar in de weg kunnen zitten vanwege modulaties maar is dat niet te verhelpen?

Oftewel: Kan ik niet gebruik maken van 2 verschillende powerplugs over één stroomnetwerk? Ook heb ik een 3de Powerplug van Telfort thuis, zou dat iets kunnen verhelpen?

A: Sitecom

ln-515-homeplug-200-mbps-dual-pack.jpg

B: Telfort

devolo-200av-plus-620x350.jpg

ik zou die van telfort nemen en je moet NOOIT een power plug in een verleng snoer doen dan krijg je hele vervelende storingen

Hoi Pcfreak,

Ik heb ook de Telfort plug geprobeerd door de Plug te koppelen aan de Plug in de meterkast, ook dit leverde geen resultaat toen ik hem aansloot op mijn pc.
Verder heb ik nooit storing gehad toen ik mijn Plug voor maanden in de verlengsnoer had. Noem het geluk, werkte wel ^_^

EDIT: Momenteel heb ik de 3de plug van Telfort in het stopcontact zitten, en heb ik een kabeltje van de plug naar de computer geplaatst. Plug geeft 3 groene lichten aan, er is actieve data transfer maar computer herkent het netwerk niet, en geeft ook geen actieve internet verbinding aan. (toch maar nog eens geprobeerd)

EDIT: Blijkt dus dat een 3de plug van Telfort niet mag, aangezien die een TV-signaal doorgeeft wat doordezelfde lan-modempoort gaat. Dus niet compatible voor als homeplug.

EDIT: Ik zal het even nader uitleggen: Ik heb één router in de meterkast, aangesloten op een DSL lijn, uit wat lijkt op een ISRA kastje. Nu had ik voorheen altijd gewoon één LAN poort van de 4 in gebruik voor mijn Homeplug van Sitecom LN. Deze homeplug ging dus in poort 1. Boven in mijn kamer zat dus de "Slave" plug en die ging direct in mijn PC.

Echter is dus sinds vandaag (dankzij de monteur) een poort 4 gebruikt voor iTV. Deze poort is in gebruik door de Homeplug van Telfort. De andere kant van de plug zit naast de TV, direct in het tv kastje van Telfort.
De derde plug waar ik het over had is een 3de plug van telfort zelf die ze hebben geleverd voor een 2de TV-aansluiting voor boven.

Ik heb zojuist nog een poging gedaan om mijn eigen plugs van Sitecom te initialiseren. Ik heb de handleiding gevolgt die dus stelde dat ze automatisch het netwerk oppikken, toch maar voor de zekerheid even de plugs ge-reset en de hele procedure opnieuw gevolgd. Plug gaf vervolgens aan dat er geen verbinding was. Zelfs uit de verlengsnoer geen nut.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Het rare is. Zelfs zonder de TV installatie (zojuist getest) werkt mijn Sitecom pakketje gewoon niet meer. Het lijkt bijna alsof mijn Sitecom plugs kapot zijn geworden door die van Telfort... Heb nu niet eens meer LAN zonder aangesloten iTV.

Deze dode topic komt zeer overeen met mijn probleem: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/431377-Homeplug

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan