Sitecom router en Lantronix printserver?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Swen

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2004
Via een Sitecom router kan ik draadloos internetten op mijn laptop (Win XP). Nu wilde ik ook kunnen printen via de router. Ik heb een utp kabel getrokken naar een printserver van lantronix (EPS1). Vervolgens de software van Lantronix geinstalleerd. Een IPadres toegekend aan de printserver (192.168.0.2).

Vervolgens print de aangesloten printer (Epson Stylus Color 600) een rapportje uit van de printserver. Ook kan ik de printserver rebooten vanuit het proggie van Lantronix.

In XP vervolgens bij de Epson printer gekozen voor printer delen en een poort toegevoegd (IP 192.168.0.2). Maar printen werk niet....

Ik ben niet echt een netwerkkenner, dus wie kan mij verder helpen...

Bij voorbaat dank.

Je printer wordt in het tabblad ports waarschijnlijk aangesproken middels de prtmate. Die moet aangevinkt staan. Verder moet je lpr hebben geselecteerd, in het bijbehorende selectievak de tekst lp hebben ingevoerd en lpr bijtelling hebben ingeschakeld.

Het lijkt een beetje warrig allemaal, maar voor mij is het ook graven in een diep verleden :)

Ik heb gedaan wat je hebt aangegeven, maar het werkt niet. Het vreemde is ook dat als ik bij netwerkprinters kijk, ik geen netwerkprinters op mn netwerk zie.

Trouwens, het enige dat ik bij de lantronix printserver heb gedaan is het toekennen van een IPadres en gereboot (dit lukte, de printer printe een lantronix textje uit). Moet ik misschien meer instellen?

Bij de printerstatus (als ik een testpagina wil afdrukken) zie ik staan 'Bezig met afdrukken -Printer bezet of probleem'.

??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan