Sitecom router en Sweex USB Wireless Lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moekiran

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hi allemaal,

Ik dacht, ik doe dat wel even ... gewoon een wireless LAN USB Adapter halen en ik kan boven op mijn vaste computer ook internetten. Helaas!!!!

Ik heb dus beneden een Sitecom Router staan. Boven heb ik een vaste computer staan waar ik de driver voor XP op geinstalleerd voor de Sweex Wireless USB 2.0 Adapter. Volgens verbindingen is de Sweex goed geinstalleerd en is de signaalsterkte 2 streepjes.

Maar als ik de computer wil laten zoeken naar beschikbare draadloze netwerken, dan kan hij niks vinden. Dit terwijl mijn laptop wel het draadloze netwerk probleemloos pakt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!

Als het goed is zit er een CD bij, die moet je installeren. Dat zijn de drivers voor je USB Flash stick. Als die geinstalleerd zijn, dan moet je de USB stick eruit halen en er opnieuw indoen. ALs je hem er van te voren in had wil het zijn dat hij het niet in dezelfde USB poort wilt doen. Wat je dan doet is, je duwt hem even in een andere haha.
Dan zou hij hem gelijk moeten herkennen. Zo niet, dan hoor ik het weer van je.

Het maakt ook niet uit of je beneden een ander merk router hebt staan dan wat je aan USB Flash stick hebt. Dat is het probleem niet. Snelheid heeft dat mee te maken mocht de router sneller zijn, maar goed.

Wat heeft u? Windows Vista of Windows XP?

Goedemorgen,

Ik heb de stick eruit en weer erin gedaan. Hij herkent en ziet de stick. Kreeg melding, verbinding en signaalsterkte goed.

Maar als ik nu het internet op wil, dan geeft tie nog steeds aan : Pagina kan niet worden weergegeven .....:o

Ik heb Windows XP trouwens.

Groetjes,

NIET in dezelfde USB poort duwen, maar in 1 ernaast. Heb je dat al gedaan?
Daarnaast kan het zijn dat je een wachtwoord ertussen hebt staan.

Je gaat naar start...netwerkverbindingen...je klikt het draadloos netwerk icoontje aan met je rechtermuisknop en klikt op herstellen. Dan zal windows het automatisch gaan herstellen, als er geen of al ingevulde wachtwoord is ingevoerd voor je beveiligingssleutel.

Hoi,

Ik heb het geprobeerd, andere USB poort en herstel aanklikken.

Ik krijg nu de volgende melding: "de volgende stappen van de reparatie zijn mislukt. Het IP-adres wordt vernieuwd. Neem contact op met de netwerkbeheerder of ISP".

Ik hoop dat je nog iets weet voor mij.

Groetjes,

Hoi,

Uw laptop herkent het netwerk wel, maar de computer met de usb herkent hem niet.
U kunt even in de router instellingen kijken of het netwerk-adres verborgen wordt.
Sommige routers doen hun netwerk-adres verbergen voor de veiligheid.

Dat betekent dat de usb hem niet kan vinden.

Verder zou ik toch nog even bij de drivers kijken.

Kijk, als ik ervoor zit bij je thuis, dan heb ik je probleem in 5 minuten opgelost.
Maar ik kan nu niet zien hoe en wat, en aangezien het van binnen en ook van buiten de fout kan zitten, is het erg lastig te zeggen.

zal even wat opnoemen en laten zien wat ik bedoel:
Misschien is het usb adaptertje kapot, maakt geen goed contact.
Misschien zijn de drivers verkeerd.
Misschien zijn de drivers niet eens geinstalleerd.
Misschien zijn je usb drivers niet geinstalleerd of verkeerd geinstalleerd.
Misschien moet er eerst een wachtwoord ingevult worden.
Misschien is een firewall die de poort van je verbinding tegenhoudt.
Misschien heb je je draadloos verbinding op offline staan.

Wat ook zou kunnen haha, zit zo te bedenken...
Sommige mensen weten dit namelijk niet, als er reeds eerder toen een verbinding het ECHT niet deed toch op internet probeerden te komen, dat internet explorer daar een melding voor geeft. Dan gaat hij hem op offline surfen zetten. De volgende keer zie je die ene pagina weer, terwijl hij misschien wel contact heeft met internet.

Kijk eens bij internet explorer, TOOLS, WORK OFFLINE moet UITGEVINKT staan.
Dan internet explorer huisje klikken of internet explorer opnieuw opstarten.
Mocht er toch een verbinding zijn, dan zie je nu de homepage.

Maar met misschien dit en dat...ik kan nog wel zo doorgaan en het kan wel van alles zijn.
Dus het is even gissen en hopen dat een goed antwoord er tussen zit die jouw probleem oplost.

met vriendelijke groet,

ps: Rick, als je gelezen had, dan had je gelezen dat deze meneer de draadloos verbinding al getest had op een andere pc en daar deed hij het wel. Dus het heeft toch met de drivers te maken of met de instellingen. Ik denk met de instellingen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,

Ben ik weer. Ik heb nogmaals wat dingen uitgeprobeerd, ook de zaken die jullie hebben aangegeven.

* ik heb ook gekeken of het IP adres dynamisch of vast stond ingesteld, Dit staat dus dynamisch.

Nu heb ik daarna het volgende gevolgd en geprobeerd, het gaat om het stukje bij 5 (http://www.valadis.nl/support/z021.html#winxpd ). Dit heb ik van een collega gekregen.

De Ping test werkt niet. Nu ben ik bij het intypen van de ipconfig gedeeltes.

* ipconfig/release ; dit werkt
* ipconfig/renew : hier krijg ik als melding "er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface. Draadloze netwerkverbinding 3. Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op een andere socket.
* ipconfig/all : deze heb ik maar niet meer uitgevoerd omdat ik bij de 2de problemen kreeg.

Is dit iets wat jullie verder kan helpen naar een mogelijke oplossing?

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan