sitecom router en webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvhouwel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
258
Hallo ik heb WinXP op 2 pc's en een sitecom router.
Werkt perfect, alleen de webcam van mijn dochter niet.
De software die ze gebruikt zegt dat poort 8080 open moet staan.
Op de site van sitecom in de faq heb ik gevonden hoe dat moet:
//
U gaat naar het routermenu (in de browser 192.168.0.1)
Klik rechtsboven op advanced.
Klik Virtual servers.
Vink 'enable' aan in het properties vak.
Vul een naam in in het veld ernaast (bv GAME)
Selecteer bij PCserver de PC uit uw netwerk waarop u het spel host.
Kies bij protocol TCP/UDB
Vul bij zowel Internal Port no. als External Port no. het gevonden poortnummer in
Klik 'add as new server'.
//
en zo heb ik het ook gedaan, maar wat we ook proberen, hij wordt niet gevonden.
Er staat ongetwijfeld ergens nog iets niet goed, maar ik kan het niet vinden. Iemand nog suggestie's? wat doe ik fout?

Theo
 
Nou, ik zou op internet moeten gaan naar
http://eigenipadres:8080/
en dan zou ik de webcam moeten zien.
Zo werkt het in ieder geval bij haar vrienden en dat is ook wat de software van de webcam zegt

Theo
 
o je wil dus je webcam online zetten (zodat iedereen kan kijken )
 
o oke nou snap ik het :eek:

Maar zoiets je moet inderdaad zoiets doen maar heb je dan wel je software aanstaan van je webcam?
En in de router moet je volgens mij zo doen hoe jij het deed maar heb je soms ook een software firewall aanstaan? Zo ja ff uitzetten.

p.s Kan je ff een plaatje maken van dat scherm?
 
misschien meot je bij de ingebouwde firewall eerst nog port 8080 op open zetten?
 
Ingebouwde firewall, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ga het morgenochtend gelijk checken (zit nu even op mijn werk)
Er staat ook software aan om die webcam op het internet te krijgen, daar ligt het niet aan denk ik de instellingen zijn diverse keren gecontroleerd met wat vrienden die dezelfde software hebben.
Bedankt voor de antwoorden zover, ik laat morgen nog weten hoe het verder gaat
Groeten
Theo
 
Probeer je haar webcam op het interne net te bekijken of van buitenaf ?

In dat laatste geval moet je niet het IP adres van haar pc gebruiken (dat 192.168.0.x of zo) maar het externe IP adres wat je router heeft.
 
Geplaatst door buick
Probeer je haar webcam op het interne net te bekijken of van buitenaf ?

In dat laatste geval moet je niet het IP adres van haar pc gebruiken (dat 192.168.0.x of zo) maar het externe IP adres wat je router heeft.

Ja dat is te vinden op : www.whatismyip.com
 
Het is nog niet gelukt.
De ingebouwde firewall van XP staat inmiddels uit, die stond wel aan trouwens.
Ik probeer de webcam van buitenaf te benaderen dus met het externe ip adres. Het adres wat ik gebruik is
http://ipadres:8080

Nog iets vreemds met die router trouwens en misschien heeft dat er wel mee te maken.
Ik heb hem zo geconfigureerd dat hij vanaf internet te bedienen is. Een eigen poort gegeven en dat leek te werken. Ik benader hem vanaf mijn werk met adres
http://ipadres:8585
Ik kom dan wel in de routersoftware, er wordt om een account en paswoord gevraagd en ik kan alle instellingen zien, maar ik kan niets wijzigen. Het 'saven' lukt gewoon niet.
zou dat er mee te maken hebben?

Jullie nog ideeen?
Theo
 
Geplaatst door Tvhouwel
Het is nog niet gelukt.
De ingebouwde firewall van XP staat inmiddels uit, die stond wel aan trouwens.
Ik probeer de webcam van buitenaf te benaderen dus met het externe ip adres. Het adres wat ik gebruik is
http://ipadres:8080

Nog iets vreemds met die router trouwens en misschien heeft dat er wel mee te maken.
Ik heb hem zo geconfigureerd dat hij vanaf internet te bedienen is. Een eigen poort gegeven en dat leek te werken. Ik benader hem vanaf mijn werk met adres
http://ipadres:8585
Ik kom dan wel in de routersoftware, er wordt om een account en paswoord gevraagd en ik kan alle instellingen zien, maar ik kan niets wijzigen. Het 'saven' lukt gewoon niet.
zou dat er mee te maken hebben?

Jullie nog ideeen?
Theo

Lijkt me niet omdat het helemaal niet op dezelfde poort zit.

p.s werkt de webcam wel op je interne adres?
 
vraagje

hallo theo ik ben hier pas niuew en ik snap je probleem ik heb namenlijk ook het probleem ik heb pas een nieuwe webcam gekocht van microsoft live cam vx3000 en die webcam moet eerst verbinden met het internet zo dat ik me zelf kan zien maar ik snap nu ook niet ik lees en zie wel eens dingen op internet dat je de webcam van je computer ergens anders kunt kijken zo als bijvoorbeeld mijn webcam van mijn pc staat thuis aan en de pc nu ben ik bijvoorbeeld bij mijn broer hoe kan ik dan mijn webcam op afstand bekijken?
want ik kan namenlijk nu wel op afstand in mijn router komen en in mijn ip-camera van sitecom die ik ook laatst heb gekocht dat werkt prima alleen met de router op afstand bekijken lukt wel maar hij geeft geen gebruikersnaam en wachtwoord weer maar dit vind ik erg link want nu kan iedereen in mijn router komen en dat wil ik eigenlijk voorkomen dat dit gebeurd ik heb een router van sitecom wl-114 kan je mij daar bij helpen? laat wat van je weten alvast bedankt groetjes ricoboy20
 
ik heb twee computers en ik heb ook een webcam en ik wil graag dat alleen die andere computer van mij het kan zien dus niet dat iedereen kan kijken maar dat alleen mijn andere comp het kan. Kan dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan