Sitecom router - internet valt soms weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilsevherpen

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2008
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe router gekocht van Sitecom, type: WL-607. Ik had al een pc op mijn kamer maar heb hem dus gekocht om ook via mijn nieuwe laptop op het internet te kunnen. De router heb ik ingesteld en het netwerk beveiligd, en het gaat over het algemeen heel goed.

Ik heb alleen sinds gister nu 3 keer gehad dat ik ineens van het internet word afgegooid, door mijn draadloos maar ook op de pc waar de lankabel dus nog wel in zit. Als ik bij mijn draadloze netwerken kijk op de laptop (ik draai op Vista) dan staat hij nog wel in de lijst, maar krijg ik het bericht erachter: kan geen verbinding maken met dit netwerk omdat de gegevens op de computer niet overeenkomen met die van het netwerk. Na een halve minuut ofzo verbindt hij echter gewoon weer en kan ik weer verder surfen. Je begrijpt dat dit natuurlijk best irritant is. Weet iemand waar dit aan kan liggen of wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Welke provider heb je?
Ik doe een gok: was de pc voordat je de router kocht, eerst direct aangesloten op het kabelmodem?
Dan zou daar de oorzaak kunnen liggen.
Als op de pc Windows XP staat, raad ik je aan het volgende eens te proberen.
- Haal de stroom van de kabelmodem af
- Reset de router door met een puntig voorwerp een tijdje in het kleine gaatje aan de achterkant van de router te drukken. Als je het knopje niet meer indrukt wordt de router opnieuw gestart met de 'fabrieksinstellingen'.
- Haal de stroom van de router.

Verwijder nu eerst de netwerkkaart uit het hardware-overzicht van de pc:
- rechtsklikken op 'Deze computer' (in het startmenu of op het bureaublad) en in het snelmenu kiezen voor eigenschappen
- Kies het tabblad 'Hardware' en hier klikken op 'Apparaatbeheer'
- Klik nu onder Netwerkadapters met de rechtermuisknop op de Ethernetadapter en kies in het menu voor 'Installatie ongedaan maken'.
Wat je daarmee doet is alle netwerkinstellingen van de 'oude' situatie verwijderen
Start de computer nu opnieuw op en de netwerkkaart zal opnieuw gevonden en geïnstalleerd worden.

Belangrijk is de volgorde van herstarten:
1. Eérst de kabelmodem aan en even wachten tot deze volledig is opgestart.
2. Nu de router en weer even de tijd nemen om het ding volledig te laten starten.
3. Nu eerst de pc aan en kijken of je een (inter-)netwerkverbinding hebt.
4. Tenslotte de laptop, waarbij je w.s. een foutmelding krijgt i.v.m. de WPA-beveiliging.

Je kunt in het netwerkoverzicht op je netwerknaam klikken en deze verwijderen.
Hierna wordt je netwerk opnieuw gevonden en heb je weer verbinding.
Als alles goed werkt, stel je opnieuw de beveiliging in ......
En nu?

Hallo!

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb nog niet de nieuwste firmware geïnstalleerd, dat ga ik zo meteen even proberen.

Verder moet ik even zeggen dat ik niet bij de kabelmodem kan. Ik zit in een grote studendenflat dus het enige wat ik hier heb is een uitgang in de muur voor een lankabel. Mijn provider heet Lijbrandt, en voordat ik de router kocht heb ik daar verder vrijwel nooit problemen mee gehad.

Ilse

Download je veel bestanden? Ik ben er sinds kort achter sinds ik nbz bestanden download dat ik mijn router kan killen! Ook een sitecom. Deze moet ik dan zelfs handmatig rebooten

Um, nou het is nu inmiddels een tijdje verder en ik heb in ieder geval de laatste week geen last meer gehad van de router. Hij gooit me er niet meer af en ik kan lekker de hele dag internetten en downloaden zonder problemen.
Ik had geprobeerd de firmware te downloaden dus misschien heeft dit het opgelost dan.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan