Sitecom Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

VictorJansen

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Hallo allemaal. Ik heb sinds kort een nieuwe Router (SiteCom WL341) aangeschaft i.v.m. aankoop van aan laptop. Eerst hadden we geen draadloos internet thuis en zat er een pc en een Xbox 360 aangesloten op het internet. Nou zijn er de volgende problemen:

*Ik kom vanaf Internet Explorer niet in de router (met I.P. 192.168.0.1) maar met Firefox wel. DIt is overigens alleen vanaf mijn desktop (die aangesloten zit met een ethernet kabel) Met mijn laptop kom ik er wel in via Internet Explorer.
*Zo nu en dan laad hij ineens een pagina niet meer, en dan geeft hij connectie problemen aan (Soms heeft hij het over TCP-80). Maar naar een paar minuten doet de site het gewoon weer. (Ook dit probleem heb ik alleen op de desktop en niet op mijn laptop)

Ter informatie:
Voorheen had ik een router zonder draadloos. Daaraan zaten een PC en een Xbox aangesloten met kabel. Ook gebruikte mijn vader soms een kabel voor zijn laptop voor werk. De nieuwe heeft 2 draadloze connecties en 4 poorten voor kabels. De twee draadloze worden gebruikt door de laptops en de PC en Xbox zitten nogsteeds op de kabel.

Heeft iemand een idee hoe ik deze problemen opgelost kan krijgen?

Laatst bewerkt:
Hoi,

a. Wat is je provider
b. heb je de problemen op de pc, terwijl tegelijk met de laptop wordt gewerkt, of is daar geen relatie tussen?
c. als je voorheen zowel een pc áls een xbox had aangesloten, was dat dan op een bekabelde router, of een combi router/modem?

Laatst bewerkt:
Hoi,

a. Wat is je provider
b. heb je de problemen op de pc, terwijl tegelijk met de laptop wordt gewerkt, of is daar geen relatie tussen?
c. als je voorheen zowel een pc áls een xbox had aangesloten, was dat dan op een bekabelde router, of een combi router/modem?

a. Ziggo
b. Mijn pc zit nog via vaste kabel aan de router. De laptop werkt via draadloos. En ja ik gebruik ze soms tegelijk.
c. Voorheen had ik een router zonder draadloos. Daaraan zaten een PC en een Xbox aangesloten met kabel. Ook gebruikte mijn vader soms een kabel voor zijn laptop voor werk. De nieuwe heeft 2 draadloze connecties en 4 poorten voor kabels. De twee draadloze worden gebruikt door de laptops en de PC en Xbox zitten nogsteeds op de kabel.

Hoi,

Vraag b. Heb je de connectieproblemen alleen, of met name als je tegelijk ook de laptop aan hebt staan of is daar geen verband tussen.
Met andere woorden: kan je vaststellen of je de connectieproblemen op de pc niet hebt wanneer je laptop niet aan staat.

De opmerking dat je maar twee draadloze verbindingsmogelijkheden zou hebben klopt niet.
Al sluit je tien laptops en pc's draadloos aan .... geen probleem.

Heb je, voordat je je nieuwe in plaats van je oude router op de modem van ziggo aansloot, ook eerst de stroom van je modem eraf gehaald?
Zo niet, doe dan het volgende.

1. Zet álles uit: pc's/laptops; Xbox, router en modem. Haal de netwerkkabel van de Xbox los ... !!!
2. Nu éérst de modem van Ziggo aan en even geduld tot deze volledig is gestart
3. Probeer nu eerst de desktop (bekabeld dus) of deze goed werkt met internet en ook blijft werken (Xbox en Laptop dus een poosje niet gebruiken).
4. Sluit nu de Xbox aan en kijk of alles goed blijft werken, ook op je pc dus. Gaat het daar mis, dan is je (instelling van) Xbox de boosdoener.
5. Gaat het goed, zet dan de Laptop aan en kijk of het goed blijft gaan. Gaat het mis, dan is de (connectie van) je laptop de boosdoener.

Kijk, als je zo stap voor stap de juiste procedure volgt, kom je er vanzelf achter wat de oorzaak is.
In elk geval is de eerste belangrijk: modem uit voordat je een ánder apparaat er op aan wilt sluiten.

Laatst bewerkt:
Ik heb de problemen ook als ik de laptop en Xbox niet aan heb staan.
Ik zal de test is even uitproberen.

Het ligt dus niet aan de andere connecties. Want ik had alleen de pc erin zitten en toen had ik er nogsteeds last van. Ik heb trouwens een geklikt op probleem vast stellen en dan zegt hij dat het te maken heeft met TCP-80.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan