Sitecom router verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chillem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb zojuist een sitecom wl-143 aangesloten, alleen weet ik nu niet hoe ik deze verbind met mij hoofdmodem.

Ik heb een internet verbinding die is aangesloten op de kpn experia box. die werkt prima.

Nou is het zo dat vanwege de afstand ik er nog een sitecom router heb aangeschaft. nou wil ik deze verbinden met de kpn experia box, alleen ik kan de driver van de sitecom niet installeren om deze te verbinden met de kpn experia box.

ik weet nu niet hoe ik de sitecom kan aansluiten op de kpn experia box. ik wil namelijk graag dat de sitecom router precies de zelfde internet verbinding oppakt namelijk het ip adres van de kpn experiabox zodat ik ook kan gebruiken vn ps3 die op verre afstand zit van de kpn experia box. vandaaruit wil ik deze rechtstreeks verbinden met ps3 omdat ik nat-type 3 krijg.

Kan iemand mij aub helpen met dit probleem , ik ben er al heel lang mee bezig.

gr. chillem
 
Even een (algemene) instructie hoe jouw draadloze router te 'degraderen' tot een draadloos accesspoint/bedrade switch. Voordelen hiervan:
1. Portforwarding etc. hoeft alleen op de Experiabox plaats te vinden, dus niet ook op de WL-143
2. Het maakt niet uit of pc's/laptops via de Experiabox of via de WL-143 verbonden zijn: Alles zit dan in 1 thuisnetwerk. Handig als bijv. een netwerkprinterserver-kastje of netwerk-opslagapparaat wordt gebruikt.

Instructie:
Je moet het LAN ip-adres van de WL-143 zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als de Experiabox.
Voorwaarden hierbij (om ip-adresconflicten te voorkomen):
1. Het mag niet het ip-adres van de Experiabox zélf zijn
2. Het mag niet in de reeks liggen die vanuit de Experiabox via DHCP aan computers wordt uitgereikt.

Ook moet het subnetmasker moet overeen komen met die van het Experiabox-netwerk, meestal is het 255.255.255.0.

Het ip-netwerk van de Experiabox moet je even achterhalen via een pc die je bedraad of draadloos aansluit op de Experiabox, en dan kijken met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar Standaardgateway, dat geeft het ip-adres van de Experiabox aan (stel dus dat daar 192.168.1.1 staat als standaardgateway, dan is 192.168.1.x het netwerk (zie stap 7, waar je dat nodig hebt)). Noteer ook het subnetmasker (meestal is dat 255.255.255.0). Schrijf ook het toegekende ip-adres op, zodat je weet of kunt inschatten vanaf welk ip-adres via DHCP ip-adressen aan verbonden pc's worden toegekend (ook nodig voor stap 7).

Je kunt je WL-143 router ook misbruiken als accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (Experiabox). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de WL-143 van de Experiabox.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de WL-143.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de WL-143, via
XP:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Vista:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de WL-143.
5. Zet DHCP serving uit op de WL-143
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de WL-143 uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de WL-143 een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de Experiabox, maar (normaal) niet wordt uitgegeven met DHCP van de Experiabox. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op 253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de Experiabox als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf 33.
Natuurlijk niet het ip-adres toekennen dat de Experiabox al als LAN ip-adres gebruikt!
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de WL-143.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de WL-143 bedraad met een LAN poort van de Experiabox.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de Experiabox ipv. de WL-143.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de WL-143 nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de WL-143].

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de WL-143 zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de Experiabox.
Je hebt dus de WL-143 als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

Succes,

Tijs.
 
Hallo,
bedankt voor je hulp.

ik probeer nu die stappen te volgen alleen, nou weet ik niet hoe ik bij de configuratiewebsite kom van de wl-143. ik heb helaas geen software van deze router en ik dan deze ook niet installeren als ik deze op het internet zoek.

dit is de 1e keer dat ik zoiets probeer, dus ik doe het even stap voor stap.

Chillem
 
Configuratie-website van de WL-143: Zie hier, zodra uitgepakt, in de handleiding, direct op pagina 2:
Ga (zodra je je pc bedraad verbonden hebt met een van de 4 lan-poorten van de Sitecom WL-143) naar: http://192.168.1.1
The router’s login window will now appear. Login using the default username admin , and the default password also admin

Klik op Basic Settings, en verander in tabblad LAN de instelling naar DHCP server: Disable en verander het ip-adres naar het ip-adres dat valt in de reeks van de Experiabox. Onthoud welk ip-adres je toekent, want hierna zul je in een later stadium het draadloze gedeelte moeten gaan configureren op het nieuwe ip-adres (via http:// ervoor in je webbrowser). Zie verder mijn instructies uit mijn vorige posting.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je nog niet teruggereageerd hebt. Is het allemaal gelukt nu?
Indien ja, meld dat dan even terug, en zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan